Norjan pommi-iskun oudot piirteet
Jo pari vuotta Yhdysvallat on varoitellut valtamedian kautta, että Eurooppa ja Pohjola eivät ole suojassa terroristeilta.
Norjan Oslossa sijaitsevan hallintorakennuksen pommi-iskussa on kuitenkin outoja piirteitä.
Samoin kuin 9/11 WTC:n tornin iskussa vuonna 2001 ja Lontoon pommi-iskussa 7. heinäkuuta 2005 myös Norjassa oli vapaapäivä ja virastot lähes tyhjillään. Miksi terroristit iskisivät rakennukseen, joka lähes takuuvarmasti on loman takia liki tyhjä?
Yhtenevää em. ”terrorismi”iskuihin on myös se, että alueella oli juuri kahta päivää aiemmin pidetty terrorismin vastainen harjoitus.
Aftenposten kertoo: Oslon poliisi suoritti pommitusharjoituksen lähellä Oslon oopperataloa vain kaksi vuorokautta ennen kuin tapahtui terrori-isku hallintorakennukseen Norjan pääkaupungissa.
Terrorismin vastainen poliisi laukaisi räjähdelatauksen oslolaisessa harjoituskeskuksessa kahden sadan metrin päässä Oopperatalosta,
mutta unohti tiedottaa asiasta yleisöä”.
Poliisi on pyytänyt anteeksi sitä, ettei se tiedottanut harjoituksesta.
Harjoitus tapahtui keskiviikkona, ja mukana oli terrorismin vastaisia yksikköjä, jotka iskivät käyttämättömään rakennukseen Bjørvikan laidalla käyttäen pommeja ja tuliaseita, kuvaa Aftenposten.
Jostain syystä miltei jokaista suurta terrori-iskua näyttää edeltäneen samantyyppiseen
skenaarioon perustuva turvallisuusharjoitus.
Valtamedian antamien tietojen mukaan kyseessä oli autopommi. Tämä oudoksuttaa, koska lehtien haastattelemat ihmiset kuvaavat maan tärähtäneen, mikä viittaa siihen että pommi on ollut maan alla. Kuvamateriaalista taas näkee, että rakennuksille aiheutuneesta valtavasta tuhosta huolimatta epäillyn pommiauton runko on lähes ehjä.
Paikalla olevat kertovat myös ikkunalasien lentäneen ulospäin: jos pommi olisi ollut autopommi, ikkunalasien olettaisi lentäneen sisäänpäin.
Katujen pinnoitus on revennyt auki useassa, toisistaan kaukana sijaitsevassa kohdassa, ikään kuin altapäin tulleen paineen takia, mikä ei sekään viittaa autopommiin.
Todennäköisesti pommeja onkin ollut useampia ja ne ovat olleet asennettuina viemäriin.
Ulkopuolisen lienee vaikea päästä käsiksi sellaisiin paikkoihin, varsinkin kun alueella on ollut viranomaisten harjoituksia ja osa alueesta oli suljettuna mm. kunnostustöiden takia.
Norjan television mukaan iskupaikka oli vain päivää aiemmin käyty läpi räjähteiden varalta.
Myös WTC:n torneissa tehtiin kunnostustyötä juuri ennen terroristien tekemäksi väitettyä 9/11-iskua. Pikanttina yksityiskohtana mainittakoon, että WTC:n rakennus- ja kunnostustöihin osallistui terrori-iskun suunnittelijaksi väitetyn Osama bin Ladenin veljen rakennusfirma. Kyseinen veli on presidentti George W. Bushin perheystävä.
CIA:n ja Wall Streetin yhteistyömediana tunnettu New York Times-lehti ehätti ehdottamaan että myös Norjan iskun takana oleva nimeätön järjestö on ilmeisesti ollut aiemmin yhteistyössä CIA:n kanssa, aivan kuten al-Qaeda. Al-Qaedan perusti Reaganin hallinnon aikana CIA:n johtaja Bill Casey.
Ammuskelua lomaleirillä
Lehtitietojen mukaan poliisiksi naamioitunut vaaleahiuksinen henkilö ammuskeli
Utøyan saarella olevalla Työväenpuolueen lomaleirillä olevia satoja nuoria. Kuolleita on tällä hetkellä tiedossa 84 henkilöä.
SR, ruotsalainen radiokanava haastatteli paikalla ollutta Ali Esbatia. Esbatin mukaan he luulivat ensin, että ammuskelijoita on useampia. Esbati kertoo myös ammuskelun jatkuneen 2 tuntia ennen poliisin saapumista tai kenenkään puuttumatta asiaan vaikka saarella olleet nuoret alkoivat välittömästi lähettää avunpyyntöjä kännyköiden välityksellä.
Viranomaisten mukaan miehellä, joka syyllistyi ammuskeluihin nuorisoleirillä lähellä lomakohdetta, on suoria yhteyksiä aiemmin tapahtuneeseen Oslon pommi-iskuun, joka kohdistui hallintorakennukseen.
Matka pommituspaikalta Oslon keskustasta Utøyan saarelle, jossa ammuskelu tapahtui kestää suunnilleen kaksi tuntia. Ammunta kuitenkin ilmeisesti alkoi vain tuntia pommin räjähtämisen jälkeen.
Vaikuttaa mahdottomalle että kyseessä olisi vain yksinäinen tekijä.
Norjassa on hyvin tiukat aselait. Olisiko saarella ammuskelleen henkilön pysäyttämiseen mennyt vähemmän aikaa, jos aselaki olisi väljempi? Olisiko uhreja tullut vähemmän?
————–
Tekijän profiili:
Lehtitietojen mukaan Oslon pommi-iskun tekijäksi sekä Utøyan saarella ammuskelleeksi henkilöksi epäillään 32-vuotiasta Anders Behring Breivikia.
Samojen lehtitietojen mukaan Breivik on Winston Churchillia, Platonia, Aristotelesta ja Max Manusta ihaillut äärioikeistolainen luomuviljelijä, joka olisi hankkinut luomuviljelyään tekosyynä käyttäen lannoitteita ja kemikaaleja, joista voi sekoittaa pommin ainekset.
Washington Postin mukaan Breivik on kristillinen fundamentalisti.
Äärioikeistolaiseksi kuvaillun Breivikin ihailun kohde Max Manus on II maailmansodan aikana toiminut norjalainen anti-natsi ja kansallissankari.
Breivikiä kuvaillaan myös anti-islamilaisia mielipiteitä esittäneeksi ja muslimeja vastustavaksi henkilöksi, joka olisi ollut ”valkoisen al-Qaedan” jäsen.
Valkoinen al-Qaeda on euraasialaisista henkilöistä koostuvaksi väitetty, muslimien al-Qaedan Euroopan osasto. Lisäksi on kerrottu Breivikin olleen vapaamuurari.
Yhdysvallat on jo jonkin aikaa valtamedian välityksellä tarjoillut ajatusta blondi-al-Qaedasta, joka olisi jonkinlainen hybridi eurooppalaisia terroristeja ja al-Qaedaa.
Tarkoitus lienee kytkeä hallituksenvastaiset mielialat ja muslimiterroristit yhteen valtaväestön mielessä?
Ammuskelijaksi epäillyllä Breivikillä oli aseenkantolupa Glock-pistooliin, kivääriin ja haulikkoon.
————-
WikiLeaksin paljastusten mukaan Norja oli mahdollisesti pyrkimässä eroon sotilasliitto NATO:sta.
Tieto on peräisin yhdysvaltalaisilta diplomaattilähteiltä vuosilta 2006-2010, ja asiasta tiedottivat norjalaiset lehdet Aftenposten ja Bergens Tidende.
*
Tietojen mukaan NATO on jakautunut kahtia hyvin monissa kysymyksissä.
Etenkin joidenkin maiden Venäjä-suhteiden tiivistyminen on aiheuttanut
jakautumista. Saksan johtama joukko maita on Venäjä-politiikallaan
suututtanut Yhdysvallat.
Norjan on sanottu kuuluvan Saksan johtamaan *Viiden jengiin*, johon kuuluvat
myös Ranska, Alankomaat ja Espanja. Vastapuolella taas ovat Yhdysvaltain
liittolaiset, joihin lukeutuvat Baltian maat, Bulgaria, Kanada, Tsekki,Puola ja Romania.
Paljastukset saivat monet norjalaiset kommentaattorit arvioimaan, että
pienen maan on NATO:ssa vaikea tulla kuulluksi ja että NATO:sta on vaikea
löytää enää ystäviä. NATO:n ja Venäjän kasvaneet erimielisyydet myös
vaarantavat Norjan suhteet Venäjään.
*
Aftenposten-lehti tiivisti asian sanomalla: *”Kukaan NATO:ssa ei välitä Norjasta”*.
WikiLeaks-vuotojen mukaan Norjan turvallisuuspoliittiset näkemykset koskien
pohjoisia alueita ja arktista aluetta eivät herättäneet NATO:n kiinnostusta
vuosina 2006-2010.
–
Onko isku läpsäys Norjan sormille sekaantumisesta globalistien agendaan? kysyy Joseph Paul Watson.
Norja on antanut tukensa Palestiinan itsenäisyydelle. Asia on tulossa YK:n äänestykseen syyskuussa. Norja on myös peruuttanut tukensa Libyan pommituksille ja aikonut vetäytyä NATO-operaatiosta elokuun ensimmäisenä päivänä.
Lisäksi Norja jäädytti 42 miljoonaa dollaria Kreikalle meneviä tukimaksuja. Norjan päätös oli isku niille, jotka ovat pyrkineet jatkamaan ja lisäämään Kreikan hirvittävää velkakriisiä.
Kaikki syitä, jotka ovat voineet aiheuttaa Norjan ja angloamerikkalaisen valtaeliitin välirikon.
———-
lähteet:
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=702
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=701
http://www.prisonplanet.com/oslo-terror-whose-agenda-does-it-serve.html
http://www.prisonplanet.com/oslo-terror-whose-agenda-does-it-serve.html%20>
http://www.prisonplanet.com/oslo-bombing-tied-to-cia-linked-terrorist.html
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=700
http://debka.com/article/21142/
http://rt.com/news/shooting-norway-utoya-island/
————-
lisäys: possuja ruokkiessa tuli mieleen muutama lisäkysymys.
Lehtien mukaan ampuja oli pukeutunut poliisiksi ja veti sitten äkkiä aseen esiin. Mistä? Millaisen aseen? Kivääri tai haulikko se tuskin on voinut olla koska kivääriä kantava poliisi olisi liian outo näky.
Käsiaseella, kiväärillä tai haulikolla ei saa millään lahdattua yli yhdeksääkymmentä (uusin luku kuolonuhreista on 91) ihmistä elleivät he seiso hiljaa paikallaan tiiviissä ryhmässä. Ja odota, kun ampuja lataa uuden lippaan.
Se ei onnistu kahdeltakaan ammuskelijalta kovin helposti. Lehtitietojen mukaan nuoret hyppivät veteen ja hajaantuivat.
Joku armeijan mies tai poliisi valaiskoon minua tässä asiassa.
—
Norjan pääministeri sanoi puheessaan http://www.newsinenglish.no/2011/07/23/you-will-not-destroy-us/ että ”You will not destroy us,” the grim prime minister said. ”You will not destroy our democracy, or our commitment to a better world.
”We are a small country nation, but a proud nation. No one shall bomb us to silence, no one shall shoot us to silence, no one shall scare us out of being Norway.”
Kenelle hän puhui? Norja on pieni maa jota ei pommiteta hiljaiseksi. Hiljaiseksi mistä asiasta? Pieni maa mihin verrattuna?
—-
Taidanpa ottaa iltalukemiseksi taas Daniele Ganserin kirjan Naton salaiset armeijat – Operaatio Gladio ja terrorismi Länsi-Euroopassa
Norjassa on toiminut II maailmansodan jälkeen NATOn salainen armeija ROC.
Naton salaisia armeijoita oli -ja on- Euroopassa lähes joka maassa, myös Suomessa. Usein ne perustettiin äärioikeistolaisista henkilöistä poliisivoimissa, armeijassa, poliitikoissa ja liike-elämässä.
——–
lisäys 2: Aftonbladet-lehti kyselee
Den mystiska bomben som ödelade Oslo har ännu inte fått någon förklaring. Vittnen och experters skildringar väcker en rad frågor:
1 Varför finns ingen krater efter detonationen?
2 Hur börjar taket brinna om bomben briserade på marken?
3 Om bomben exploderade i huset – varför är fönsterrutorna intryckta?
4 Kan en ensam bomb orsaka sådan enorm förödelse?
——–
päivitys 23.heinäkuuta klo 19.22
Dagens Nyheterin jutussa mainitaan ukkosilman läheisyyden tunnelma. Vaikka taivas oli kirkas. (Miten jutun kirjoittaja Lasse Mannheimer tietää kiinnittää huomiota tällaiseen seikkaan?)
http://www.dn.se/nyheter/varlden/manniskokroppar-lag-ustrodda
Directed Free-energy -välineet, joita 9/11-tapauksessa on epäilty käytetyn aiheuttavat ukonilman tunnun mutta myös epätodellisuuden tunteen http://wheredidthetowersgo.com/
Dagens Nyheterin jutussa haastateltava kuvaa epätodellisuuden tunnetta.
Vastaavaa ovat 9/11-iskun aikana lähistöllä olleet kuvanneet.
Haastateltava -joka on freelancereportteri- mainitsee Oslon jälkien muistuttavan 9/11 tuhon jälkiä.
Aftenposten kertoo:
– Firman 6. kerroksen vastaanottoaula hävisi.
– Kappaleina suoria linjoja pitkin kadonneet rakennusmateriaalit seinistä oudon näköisiä. Vaikka vierellä on täysin ehjää rakennusta. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13363361.ab
://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180849.ece?service=bildeviser&nr=0&felt=title
———-
kuvitettu analyysi räjähdyspaikoista (joita siis oli useampia) http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=703
Lisätietoja odotellessa…menen ruokkimaan possut 😀
Ilmoita asiaton viesti
Lontoon pommi-iskussa 5. heinäkuuta 2005
Riikka! Korjaa 7. heinäkuuta 2005
Kirjoitus on mielenkiintoinen, todella mielenkiintoinen. Heti pommi-iskun
tapahduttua New Yorkista tuli tieto, että se oli islamistien tekemä.
Tähän yhtyivät myös Norjan viranomaiset.
Ilmoita asiaton viesti
Vilho,
korjattu on. Kiitos huomautuksesta.
Ilmoita asiaton viesti
Vai possuja Riikalla on? Niin oli meilläkin vielä muutama vuosi sitten ja lehmiä kanssa.
On tilanteelle kuvaavaa, että Norja on päätakaaja Saksan/ Venäjän kasasuhankkeissa ja tuulipuistojensa vesiisäätövoiman tuottajana myös EU:lle.
Kun Norja näin avoimesti kippaa EU:n ulos IAEA:n läpi mädästä USA:n ydinimpperialismista. Niis saakin odottaa 100% varmasti tällaisia USA:n tuhotehovastaiskuja.
Mitähän IAEA ja SUPO seuraavaksi menee maailmalle räjäyttelemään ydinkiimassaan?
Ilmoita asiaton viesti
Silminnäkijöiden mukaan saarella olisi ollut toinenkin ampuja.
Uhrien joukossa oli palestiinalaisia leiriläisiä.
Katainen sanoi Stoltenbergin tavoin, että isku oli avointa yhteiskuntaa ja vapautta vastaan, joita on puolustettava. Koska tyypit ovat vaölehtelijoita, lienee mielissä nimenomaan vapauden rajoittaminen. Ilmeisesti avointa yhteiskuntaa uhkaavat holokaustin epäilijät tms kuskataan pois keskitysleireille avoimuutta uhkaamasta. Oikeastihan se merkitsee avoimuuden lopun alkamista näistä äärioikeistolaisuuteen mitenkään liittymättömistä toisinajattelijoista. Todellisuudessahan EU on lakkauttamassa kaikkea vapautta ja avoimuutta sekä kansanvaltaa. Isku lienee suoraan linjassa yksi salaisen eliitin toimi vapauta avstaan. Poliitikot tietävät asian ja puhuvat paskaa, jotta asia ei olisi liian harvinaisen selvä.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä vielä yksi linkki, joka pohtii tämän erään epäillyn vapaamuuraritaustaa:
http://www.prisonplanet.com/norway-killer-anders-b…
Ilmoita asiaton viesti
Länsimaissa vapaamuurareita ovat useat korkeat poliisi- ym. viranomaiset.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvin paljon ristiriitaisuutta on viranomaislausunnoissa, lehtitiedoissa ja paljon herää kysymyksiä.
”Katainen sanoi Stoltenbergin tavoin, että isku oli avointa yhteiskuntaa ja vapautta vastaan, joita on puolustettava.”
Onkohan idea ollut, että nyt tarvitaan Europolia ja EU:n terrorismin vastaisia yksiköitä?
Se ainakin on varmaa, että vapautta puolustetaan tiukentamalla aselakia, liikkumista ja rajoittamalla vapautta monin kekseliäin tavoin.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä sinulla on aselain tiukentamista vastaan ?
Onko tarkoitus kalastella miesten suosiota ?
Ilmoita asiaton viesti
minulla on aselain tiukentamista vastaan se lain sisältö ja sen sisältämät ylimääräiset, sovellettavat viranomaisvaltuudet.
Josta syystä olenkin tuumaillut suorittaa metsästyskokeen ja hankkia luvan 😀
Ilmoita asiaton viesti
Tuskin Riikan tarvitsee alentua moiseen. Jos kansalta kerätään aseet pois niin millä sitä voi vastustaa valtiota jos valtion johtoon pääsee joku häikäilemätön pikkuhitleri? Jos kansalla ei ole millä vastustaa suurempaa voimaa, niin ei ole mitään takeita etteikö aivopesusuunnitelmaa voitaisi viedä läpi. Valtion ei tarvitse kuin jakaa aseet ja käskyvalta valikoivasti niille jotka tottelevat sen pahemmin kyseenalaistamatta.
Ilmoita asiaton viesti
En minäkään kalastele miesten suosiota haluamalla aselakia löysemmäksi.
Riikalla on mielenkiintoisia pohdintoja. Minulla ei ole sikoja ruokittavana, mutta Oslon pommin on täytynyt olla ajastettu. Se, että terrorisminvastaisen harjoituksen jälkeen tulee pommi ei ole mitenkään outoa, jospa terrorismiin valmistautuminen hermostutti ABB:ta ja hän päätti aikaistaa tekoaan. Ehkä hän ajatteli, että poliisi on saanut vihiä jostain.
Uhrien lukumäärään on helppo selitys, hukkuneita on ollut useita. Saaresta on rantaan alun toista kilometriä, kova urakka hyvällekin uimarille saati vielä, että on adrenaliinia koko ajan veressä ja pelkää, että ABB tulee veneellä perässä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kissaa ehdi sanoa kun tämäkin radikaali on jo asekaapille tulossa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011072314103007_u…
Ilmoita asiaton viesti
Mitä ’ymmärrettävää’ aseissa on? Ne laukeavat, kun painaa liipasinta.
Ilmoita asiaton viesti
seuraavaksi jenkkien pitää kehittää blondi Bin Laden? En ihmettelis sitäkään, mutta vihdoin puheenvuoroissa muuta kuin valtamedian shaissea..
You Go, Girl!!
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoisia skenarioita toki. Ongelmana vain on se että internetin informaatiotulva on niin valtavaa ja kirjavaa, ettei oikeastaan mitään lähdettä voi enää pitää luotettavana.
Söyringin esittämä voi olla aivan yhtä totta kuin sekin että pommi räjäytettiin ajastimella, tai aivan tavallisia sekopäitä oli useampia (ainakin toista ampujaahan nyt epäilläänkin). 200kg räjähdettä täräyttänee verran vaikkei olisi maahan kätkettykään.
Aikataulu oli valittu leirin perusteella, eikä hallintorakennuksen työntekijöiden lukumäärän jne.
Ilmoita asiaton viesti
Ensiksikin….tilanne on uusi, se on vasta tapahtunut.
On turha tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä asioista, ennenkuin niistä tiedetään enemmän.
Yleensä mennään harhateille ja liukkaasti.
Ilmoita asiaton viesti
Dari-anne,
ei vielä johtopäätöksiä tehdä. Nyt vasta esitetään kysymyksiä.
Oikealla kysymysten asettelulla saa suuntaa. Nyt on jossittelu-vaihe.
Lisätietoja odotellessa…minä juon nyt kahvia 😀
Ilmoita asiaton viesti
Oli tapaus mikä tahansa, sinulla on vain yksi suunta ja syyllinen tähtäimessä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei voi olla totta. Tapahtuukohan maailmassa mitään, mikä ei Söyringin mielestä olisi salaliitto?
Näin tänään poliisiauton kahdessa eri paikassa noin tunnin välein. Onko Suomen poliisilla salaliitto minua vastaan? Seuraavatko he minua? Onko sylttytehdas USA ja NATO? Vaaniiko CIA minua kokoomuslaisten poliisien avulla?
Ilmoita asiaton viesti
Tavallinen maisteri,
katso vastaukseni Dari-annelle. Samat sanat siullekii.
Minun täytyy olla väärässä -olenhan?- mutta jotenkin olen saanut sen vaikutelman että mielestäsi kysymysten kysyminen ihan älyllisestä uteliaisuudesta on yhtä kuin salaliittoteoria ja luonnevika.
Blogeissa keskusteleminen ei ole väitöskirja.
Ilmoita asiaton viesti
Oliko teikäläisten kokoama massiivinen ja järjetön viestisi ”kysymys”?
Ilmoita asiaton viesti
Tavallinen maisteri,
teikäläisten? Minä olen yksi ja kokonainen.
Kuinka lienee sinun laitasi: ”Näin tänään poliisiauton kahdessa eri paikassa noin tunnin välein. Onko Suomen poliisilla salaliitto minua vastaan? Seuraavatko he minua? Onko sylttytehdas USA ja NATO? Vaaniiko CIA minua kokoomuslaisten poliisien avulla?”
Kun kerran kysyt: saattaa olla että seuraavat ja vaanivat. Mistäs minä tiedän mikä olet miehiäsi kuvattoman nimimerkkisi takana. Jos vaikka olet tehnyt jotain mikä sellaisen viranomaistoiminnan aiheuttaa?
Tai sitten sinulla on jonkinasteisia harhoja 😀
Ilmoita asiaton viesti
Twitterissä levisi tieto eilen, että Nato ilmotti puolustavansa norjalaisia ja oli joku linkki kans!!? En löytäny sitä ennään, mutta ketä vastaan se Nato norjalaisia oli puolustamassa…
Ilmoita asiaton viesti
Aftonbladet ihmettelee:
Den mystiska bomben som ödelade Oslo har ännu inte fått någon förklaring. Vittnen och experters skildringar väcker en rad frågor:
1 Varför finns ingen krater efter detonationen?
2 Hur börjar taket brinna om bomben briserade på marken?
3 Om bomben exploderade i huset – varför är fönsterrutorna intryckta?
4 Kan en ensam bomb orsaka sådan enorm förödelse?
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article1336497…
kuvia löytyy kohdasta visa fler bilder
Ilmoita asiaton viesti
http://www.israelbehindthenews.com/bin/content.cgi…
Norwegian Labor Party Youth Movement (AUF) Demands that Ariel Sharon and Other Israeli Leaders be put on Trial.
Ilmoita asiaton viesti
Kalle Kataja,
ällistyttävä sivusto! Norjalaisistako ollaan nyt tekemässä antisemitistisiä ja hollywood-natseja? Ei hyvää päivää!
Ilmoita asiaton viesti
En tosta sivustosta tiedä, keskityin lähinnä uutiseen.
Murhatun nuorisojoukon organisaatio näyttää olleen erittäin pro-palestiinalainen ja valtiota Israelissa vastaan.
Tuon valtion toimijoilla on brutaali historia.
Lavon Affair, USS Liberty, King David Hotel, Ariel Sharonin suorittamat massamurhat jne.
Ilmoita asiaton viesti
Daniele Ganserin kirja on aika puiseva. Varmasti tiedot salaisista armeijoista ovat totta. Ikävä kyllä kun katsoin strategisia paikoja, niin ikävä vasemmistolainen perusvalehtelu ja politikointi ärsyttivät niin, etten viitsinyt ottaa kirjaa mukaan retkelle. Nimittäin Klaus Barbien väitettiin tappaneen ja kiduttaneen tuhansia ihmisiä. Kuitenkin kommmunistien menetykset koko sodan aikana taistelut mukaan lukien ovat 4000 ihmistä koko Ranskassa. Revisionistien selvitysten mukaan Gestapo miehitetyssä Ranskassa oli sangen maltillinen ja turvautui harvoin väkivaltaan. Tutkimuksenmukaan se oli normaali poliisi.
Samalla tavoin Ganser meuhkaa yleiseurooppalaiseen evankeliumityyliin osasto Gehlenistä, johon muka ”hirveät kiduttajat” itäalueilta värvättiin CIA:n toimesta. Neuvostopropagandaa sanon minä ja homeisia valheita. Ganser edustaa sodanjälkeistä propagandaa ja inhottavien sekä todella rikolisten vastarintaliikkeiden totuutta. Joku muukin esimerkki oli, mutta en muista. Kai niuhotettiin entisten natsien ja ss-miesten hyväksymisestä erinäisiin työtehtäviin.
Ilmoita asiaton viesti
On 10.07.2002, Mrs. Eva Kristin Hansen, the leader of the Norwegian Labor Party Youth Movement (AUF), called upon the Attorney General of Norway to investigate whether “Israel’s Prime Minister Ariel Sharon and other Israeli leaders can be put on trial for crimes they committed”
http://norskisraelsenter.no/engl/auf-sharon-vg-eng…
http://theintelhub.com/2011/07/23/you-will-not-bom…
Ilmoita asiaton viesti
Mitä saarella oli tapahtumassa ennen iskua?
http://tinyurl.com/3zhsj4w
Nuoret osoittivat mieltään… mitä vastaan ja kenen puolesta?
”Foreign Minister Jonas Gahr Store was met by demands that Norway must recognize a Palestinian state when he visited the Labour Youth League summer camp at Utøya Thursday.”
Ilmoita asiaton viesti
Miten yksi ainoa pyssymies pystyy murhaamaan yli 80 ihmistä?
Ilmoita asiaton viesti
1. Luopumalla kaikesta säälistä, empatiasta, häpeästä sun muusta inhimillisestä.
2. Valitsemalla helpon kohteen, josta puolustuskyvyttömät uhrit eivät pääse edes pakoon minnekään.
3. Varautumalla yli 80 patruunalla.
4. Järjestämällä koko Oslon keskustan sekasortoon ja sotatilaan juuri, ennen kun aloittaa pahantekonsa.
Todennäköisin tapahtumien kulku. Ihmeellinen ja vastenmielinen.
Motiivi? Ei ole, ainakaan mitään järjellistä. Täysi vittupää murhaaja, joka halusi omin käsin tappaa enemmän ihmisiä kuin kukaan koskaan rauhan aikana.
Salaliittoteoriat ovat paljon jännempiä, joten ampujia oli varmaan ainakin viisi, ja Oslon keskustan räjähdys toteutettiin tietysti viemäriin kätketyllä israelilaisella mikroydinpommilla.
Ilmoita asiaton viesti
Eikö ole jo piraattibeibien nukkumaanmenoaika?
Ilmoita asiaton viesti
Markus Lehtipuu:
” Miten yksi ainoa pyssymies pystyy murhaamaan yli 80 ihmistä? ”
Ampumalla, valopää. Vaihtamalla lippaita, valopää.
Ilmoita asiaton viesti
Kyseessä oli melko pieni saari — ei piilopaikkoja eikä mahdollisuuksia karata; mies oli pukeutunut poliisiksi; hänellä oli sarjatuliaseita ja paljon ammuksia; lopusta piti huolen paniikki. Ei tuossa sen suhteen ole mitään epätavallista.
Ilmoita asiaton viesti
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/114136-tieto-muut…
Nyt se on vissii taputeltu että yksin toimi.. (virallisesti)
Europolille/EUrosvoliiton syvenemisellekin hyötyä??
”18.45: EU-maiden poliisiorganisaatioiden yhteenliittymä Europol ehdottaa erikoisyksikköä, joka voisi auttaa Skandinaavisia maita terrorismin torjunnassa, AP kertoo.
19.17: Oslon keskustassa räjähtänyt pommi oli autopommi, poliisi kertoo. ”
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Norjan+tapahtu…
Ilmoita asiaton viesti
Tommi Mäkinen,
sehän kävi äkkiä!
Klo 16:07 sanoin ”Katainen sanoi Stoltenbergin tavoin, että isku oli avointa yhteiskuntaa ja vapautta vastaan, joita on puolustettava.”
Onkohan idea ollut, että nyt tarvitaan Europolia ja EU:n terrorismin vastaisia yksiköitä?
Se ainakin on varmaa, että vapautta puolustetaan tiukentamalla aselakia, liikkumista ja rajoittamalla vapautta monin kekseliäin tavoin.”
…ja kas! Kello 18:45 Europol jo tekee kaavaillun ehdotuksen.
Joutuuko tästä kerpele muuttamaan Norjaan, ne kun ei kuulu EU:n?
Vai otanko Karjalan Tasavallan tai Venäjän kaksoiskansalaisuuden?
Ilmoita asiaton viesti
reipasta toimintaa joo..
http://yle.fi/uutiset/teemat/Norjan_tragedia/2011/…
Ilmoita asiaton viesti
Europol avustaa siis Norjaa ja naapurimaita. Äärioikeiston toiminta on jo muuttumassa aggressiivisemmaksi. ahaa. Kansallinen vastarinta vaan tuntuu aika oudolta liikkeeltä. Kuin variksenpelättimeltä. Mutta kai tarkoitettiinkin Ruotsin uusnatseja, jotka kuulemma ovat suurin uhka maassa? No Europol kiinnittää myös huomiota siihen, millä tavoin äärioikeisto klisää kannatustaan. Luvassa on kai erinäisten historiablogien pitäjien katoamisia eurovankiloihin ja hautuumaille?
Jotenkin arvasin, että Kansallinen vastarinta on poliisin feikki ja yksi vääntövipu sisällissotaan tai oikeammin suuriin puhdistuksiin. Tämä juttu haisee ja alkaa olla selvä kuin pläkki. EU eli Europol teki iskun, jotta saisi alkaa kgb-menon.
Ilmoita asiaton viesti
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/lehti-islamisti…
Siinä yksi tunnustanut…
Ilmoita asiaton viesti
Jos Norjan aselait ovat samanlaiset kuin Suomen, mistä ihmeestä se ukko on saanut sarjatuliaseen? Tosin 2 tuntia on melko pitkä aika. Miten paljon ammuksia moinen vaatii?
Entä poliisiuniformu?
Ilmoita asiaton viesti
Poliisin uniformu varmaan varastettu tai itse tuunnattu. Myynnissä on samamam värisiä haalareita ja niihin lisäämällä sopivia melk. yhdennäköisiä logoja… Virkamerkki tehty itse, myös melk. saman näköiseksi, ja hämärässä menee täydestä. Nämä yhdistettynä, olosuhteet huomioon ottaen niin eipä ihme että läpi meni…
Ilmoita asiaton viesti
Katsokaas vähän karttaa:
http://kartat.eniro.fi/m/afQ9R
Utøya on saari vasemmalla ylhäällä Tyrifjorden -tekstin päällä. Tuolta on n. 25 km Oslon keskustaan, ja 500m mantereelle.
Miten norjan poliisilta voi kestää 2 tuntia päästä paikalle? Pitikö niiden käydä ostamassa aseet ensin?
Ilmoita asiaton viesti
Yksi mahdollisuus voisi olla se, että he saiviat lukuisia vääriä pommiuhkausviestejä tai vastaavia, jolloin poliisien voimavarat olivat täysin noissa pommien selvittelyissä?
Tuo taasen tarkoittaisi, että Breivik ei toiminut yksin (vaikka ehkä luulikin niin).
Ilmoita asiaton viesti
kuvitettu analyysi räjähdyspaikoista (joita siis oli useampia) http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=703
Ilmoita asiaton viesti
Räjähdyksen on _minun_ analyysini mukaan täytynyt tapahtua aivan öljyministeriön kulmalla, missä se on särkenyt jopa tiilistä rakennetun julkisivun alhaalta ylös asti. Verkkomedian kuvaan 1 merkityn kohdan 1 tienoilla, tai kaukaisimmillaan kadulla sen edustalla. Korkeintaan niin kaukana, kuin kadulla kuvan 3 keskivaiheilla.
Tuossa öljyministeriön nurkassa tuho ei-lasisille rakenteille on kaikkein suurinta, ja siitä hävitys näyttäisi hyvin johdonmukaisesti säteilleen eri suuntiin.
Ne tulipalot voivat johtua myös sähköstä ja kaasusta. Sitä betonilippaa ei ole ”lyöty alas”; se on murtunut, ja roikkuu raudoituksensa varassa.
Kyseinen öljyministeriön kulma Google Street View’ssa:
http://bit.ly/pVUcnN
Pyöri hetki siinä aukiolla, ja vertaile noihin Verkkomedian ja muihin uutiskuviin, niin hahmotat. Muista, että ikkunoiden hajoaminen vähänkin kauempana on jo aika satunnaista, ja riippuu heijastuneista, tai rakenteiden läpi kulkeneista paineaalloista.
Se musta auto ei tainnut olla pommi ensinkään. Räjähde on ollut ehkä kymmenien, korkeintaan satojen kilojen luokkaa, ja luultavimmin piilotettu remontissa olleen öljyministeriön remonttisuoja-aidan taakse. Kyseisestä aidasta näet riekaleita, kauempana kadulla, tässä:
http://hypervocal.com/wp-content/uploads/2011/07/O…
(lisää kuvia ja videota: http://hypervocal.com/news/2011/huge-explosion-roc… )
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni verkkomedian analyysi kolmesta räjähdyksestä on virheellinen.
Pelkästään yksi riittävän iso ammonium-nitraattipommi on riittävä aiheuttamaan kaiken tuon tuhon.
Jälkien perusteella kyseinen vinksahtanut tekijä ei tiennyt tarpeeksi räjähteistä maksimoidakseen tuhon. Jos räjäyttäjä olisi maustanut pomminsa ”oikein” olisi kuolonuhrien määrä varmasti suurempi (onneksi näin ei tapahtunut). Lisäksi käytetty räjähde ei ole kovin brisantti, joten se ei jätä samalla lailla kraateria kuin TNT tai heksogeeni tms. aineet. Kaasua ammonium-nitraatti kyllä tuottaa erittäin runsaasti.
Miksikö mielestäni analyysi kolmesta räjähteestä/räjähdyksestä on virheellinen?
1.
Kuvassa 1 esitetyn ministeriön rakennuksen vauriot loppuvat hyvin nopeasti kuvan suunta edetessä. Jolloin paineaalto ei suoraan ole osunut siihen kuin nurkasta, mihin viittaavat tiiliverhoiluvauriotkin. Nurkka on lähin piste räjähdyksestä. Tällöin paineaaltoa on ”varjostanut” jokun (esim. valtiontalon siipirakennus, kuvassa 4).
2.
Jos räjähde olisikin ollut kuvan 4. läheisyydessä autossa, sopisi se jälkiin vastapäisessä rakennuksessa. Kuvan 4 yhteydessä esitettyä teoriaa lipan repsahtamista vastaan puhuu kuvassa selvästi näkyvä halkeama lipassa, jonka seurauksena lipan reuna on repsahtanut. Nollapisteen läheisyydestä repsahtaneen lipan reuna kylläkin kertoo. Samaten tätä tukevat kuvassa 3 esiintyvät valtiontalon vauriot.
3. Kuvan 3 viitatut vauriot voivat syntyä helposti pelkästä paineaallosta, joka kulkee rakennuksen lävitse. Em. paineaalto voi helposti puhalta kuvassa esiintyvät suuri pinta-alaiset kannet pois, koska paineaalto etenee erittäin hyvin putkessa.
Se että lasit eivät ole särkyneet sisälle päin tms. ei kerro oikeastaan mitään varsinaisesta räjähdyksestä kauempana nollapisteestä, koska on mahdotonta sanoa, missä vaiheessa räjähdystä tuo lasien hajoaminen on tapahtunut. Mekaanisesta värähtetystä? Vaiko suorasta paineaallosta? Vaiko heijastuneista paineaalloista? Tätä voi katsoa LA-timesin valtiontalon kuvista. Rikkoutuneen ikkunan vieressä voi olla ehjä ikkuna yms.
Mekaanisten sirpaleiden keskimääräiset lentosuunnat kertovat suoraan nollapisteestä.
Aiheesta kertovia kuvia löydät linkistä.
http://framework.latimes.com/2011/07/22/37286/
Mielestäni nollapiste on linkin kuvan keskellä.
http://tinyurl.com/3soentw
Toki tämä on vain mielipiteeni näkemieni kuvien yms. perusteella.
Ilmoita asiaton viesti
Tuplat poistettu!
Ilmoita asiaton viesti
Tuo terrorismin harjoituskuvio ja sen ilmoittamattomuus on kyllä taas todella skitsoa toimintaa, yleisön pelottelua, varmistamista, valmistelua, psykologista petaamista, virittämista. Valtionpoliisi taisi tietää taas miehen suunnitelmat etukäteen. Ehkä moni hommalainenkin tiesi.
Mutta tuosta tappamisesta. Kyllä puoliautomaattisella käsiaseella voi tappaa hirveän määrän paniikissa olevia ihmisiä. Lippaan vaihto on nopeaa. Paniikissa ja hysteriassa ihminen voi jäätyä paikalleen eikä primäärivaistokaan toimi.
Ilmoita asiaton viesti
Symboliikkaa on riittävästi siinä kun teloittaja valitsi poliisin uniformun asukseen [Arvaus/].
Ilmoita asiaton viesti
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011072314103709_u…
Ilmoita asiaton viesti
Tapauksella ei siis ole mitään kytkentää Suomeen.
Ilmoita asiaton viesti
Jos lähtisi elitistien salaliiton puolesta veikkaamaan, niin onhan norjalaisten poliitikkojen lausunnot vähän ristiriidassa muiden länsijohtajien omista. 🙂
”- We will continue to work actively – both in relation to Russia and in relation to the northern areas of Norway to secure long term and sustainable exploitation of the petroleum resources of the High North
– I take it for granted that we will be able to make production and consumption of oil and gas ever more environmentally friendly. A main goal is to always reconcile Norway’s role as a large energy producer with a pioneering position on environmental and climate issues
– I am a strong believer in good resource management, and I am of the opinion that it is not so much a question of whether oil and gas activities should take place in challenging regions like for instance the Arctic, but on what conditions
– I look forward to exploring and realising the increased potential for cooperation between Norway and Russia rendered by the new delimitation treaty. I strongly believe that there are many, many opportunities that we can pursue jointly and realise in a sustainable manner.”
Speech by Minister of Petroleum and Energy, Mr Ola Borten Moe, in Moscow 20.06.11.
http://www.regjeringen.no/en/dep/oed/whats-new/spe…
Speech by Minister of Foreign Affairs, Jonas Gahr Støre
The 77th Rose-Roth Seminar: Changes in the High North: Implications for NATO and Beyond, Tromsø, 22 June 2011
http://www.regjeringen.no/en/dep/ud/Whats-new/Spee…
”Among the key lessons from this crisis are that international financial institutions were over-leveraged, taking excessive risks and exercising poor liquidity management. Furthermore, weak, inconsistent and sometimes even non-existing regulation in many countries allowed irresponsible behaviour to take place, and dangerous build-up of systemic risk. A striking example of this was the insufficient regulation of the US subprime market, which endangered, and ultimately destabilised, the entire global financial system.
In Europe, many point to the weaknesses of the international regulatory standards. Among those are the Bank of England and the UK Financial Services Authority (FSA), who in a recent report concludes that ‘The central failing behind the global crisis was that of the Basel standards for capital and national liquidity regimes, which proved inadequate’.”
Learning from crises
Speech by State Secretary Morten Søberg
http://www.regjeringen.no/en/dep/fin/aktuelt/taler…
“The right-wing in both Europe and internationally has said that tax relief would promote economic growth,” said Stoltenberg, who was educated as a social economist. “That hasn’t happened, it has created huge national debt. If the US had ma…intained the same tax levels that the country had under (former US President Bill Clinton, when the US had a budget surplus), the country’s debt problems would be solved. And if Europe had the same tax levels as Norway, much of the European debt crisis would be solved.”
21.7.2011 Prime Minister Jens Stoltenberg
Ilmoita asiaton viesti
Kyse on energiasodasta, hyvää kommentointia. Kolmas maailmansota on todellakin outo. Sitä käydään sumuverhojen ja disinformaation turvin.
Ilmoita asiaton viesti
YLE kertoi, että mies onkirjoittanut 1500-sivuisen kirjan, jossa kertoo idolikseen Halla-ahon.
Ahaa, Iltalehti tietää jo kirjasta. Mutta voi, nyt Mossad paljasti itsensä vai oliko tarkoituskin? Viestejä on lähetelty jo ennen iskua ja Facebook-sivukin pelkkä feikki.
Lieneekö koko tyyppiä olemassakaan? Lannoitepommit kuulostavat samalta kuin paperiveitsillä kaapatut jumbojetit. Toivottavasti miestä kuvataan enemmän kuin Bin Ladenin ruumista ja murhaa tai sitten mies ei ”tee itsemurhaa”.
Alkaa tuntua hyvin CIA-vetoiselta pommilta. Kuinka arvelinkn ainakin yhden tavoitteen olleen Europolin riehumisen alkaminen Pohjoismaissa. Ilmeisetsi juttu on niin röyhkeä kuin Kennedyn murha, että kaikki jo tajuavat CIA:n ja Mossadin syyllisyyden, mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään. Tahallaan jaellaan viestejä ennen iskua Suomeen ja luodaan epäuskottava facebookviritys. Kaikki näkevät, että kyseessä on falseflag. Kohta ne pommittavat myös Suomea.
Ilmoita asiaton viesti
http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD/2083-AEuropea…
Ilmoita asiaton viesti
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=655
Europol luotiin ja säädettiin lait. Siispä tarvittiin raju terrori-isku, jolla saadaan veruke laajoille EU-vastaisten ja sen johdon ideologian mukaisten anti-ideolgioiden edustajien puhdistuksille. EU vastustaa internationalismin edustajana ja sosialidemokratian ja kommunismin ruumiillistumana kaikkea kansallista, demokraattista, nationalistista ja kansanvaltaista ajattelua. Tietysti myös rehellisyyttä histroian tapahtumien suhteen jne jne.
Ilmoita asiaton viesti
Valitettavasti olet luultavammin täysin oikeassa.
Ilmoita asiaton viesti
Näyttää siltä että viranomaiset ovat Norjan tekojen takana ja että valtamedia pyrkii mustamaalaamaan kansallismielisiä, itsenäisen kansallisvaltion kannattajia ja monikulttuurisuuden vastustajia. Seuraavaksi viranomaiset pyrkivät entisestään rajoittamaan kansalaisten itsenäisyyttä, vapautta ja vaikutusmahdollisuuksia ympäri pohjoismaita ja eurooppaa.
Huomioitavaa on se mitä olennaisia seikkoja valtamedia jättää asioista kertomatta. Mitä valtamedia pyrkii pimittämään harhaanjohtavalla uutisoinnillaan.
Rahamiehet ohjailevat sekä valtamediaa että poliitikkoja. Valtamedia mustamaalaa ”ei-toivotut poliitikot”, heistä luodaan huonoja mielleyhtymiä yleisölle jne… tai sitten heidän näkyvyys minimoidaan jotta ihmiset eivät saisi tietää että toisenlaista politiikkaa ajavia tahoja on olemassa.
Ilmoita asiaton viesti
Kysymys kuuluu, minkä maan viranomaiset, ja minkä instanssin viranomaiset?
Me emme tiedä (vielä) juuri mitään…
Ilmoita asiaton viesti
Taivas sentään näitä kommentteja
salaliitoilu on näköjään kiva harrastus mutta liika on aina liikaa…
Ilmoita asiaton viesti
Olet murhaajien asialla kai. No sanotaan nyt kuitenkin: Muistammehan me Belgian supermerket-ammunnat ja vaikkapa Bolognn aseman, jossa CIA räjäytti pommin tappaen juuri sata ihmistä. Kaikki on todistettu, mutta lakaistu maton alle ja kaikki ovat hhiljaa nöyrästi.
En luota poliitikkojemme kyneliin ja ilmeilyyn muutes yhtään. Jos meillä tapahtuu samaa, ovat he mukana siinä taatusti. Ainakin johtokerma. Mutta tuskintarvitaan ainakaan vähään aikaan, kun tällä selkeästi on myös laukaistu sota esim. Suomen persuja vastaan ja holokaustin epäilijät tapetaan jo lähitulevaisuudessa.
Ilmoita asiaton viesti
Tiedätkö ollenkaan NATOn terrorin historiasta?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gladio_in_Italy#1972_…
Ilmoita asiaton viesti
Joo maailma on pahapaikka mutta nyt jotain rajaa! Mossad on kummitellut 9/11 jutuissa ja nyt Oslo hommassakin + kaikki helvetin muut vastaavat!Näissä räjähdys kuvioissa on kuvien perusteella (kulman takaiset vaikutukset jne.) härdelliä (veikkaan useampaa paukkua) mutta nämä MAAILMANLAAJUISET salaliittoteoriat… OK myönnettäköön 9/11 jutuissa on aikapaljon selittelyn makua mutta ei se päde nyt joka helvetin rysäykseen! Ja toivottavasti olen oikeassa. Jos en niin tunnustan olleenni väärässä…
Ilmoita asiaton viesti
Oslon keskustassa oli 3 päivää sitten ”harjoitus”. Terrorismin vastainen sellainen.
Täsmälleen sama juttu kuin 911 ja 7.7.2005.
Ilmoita asiaton viesti
No, ei huolta, tuo isku on niin vakava, ja Skandinaviassa, että tulemme tietämään kyllä vaihtoehtoisia totuuksia. Norjalaiset ovat hyvin isänmaallisia, jotka eivät tule antautumaan uhkailujen edessä. Myös hyvin oppinut ja lahjakas kansakunta.
Ilmoita asiaton viesti
Yllätyin, miten paljon tietoa tekijäksi tunnustautuneesta henkilöstä löytyy jo englannin kielisestä Wikipediasta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivi…
Tietojen paikkansa pitävyys varmistunee varmasti lähipäivien kuluessa.
Ilmoita asiaton viesti
Teoria patsy-ampujasta.
Tämä perustuu muiden ihmisten näkemyksiin, joista siis kooste:
Äitinsä kanssa asunut aikuinen mies kerää vihaa äitiään kohtaan (yleinen totuus), joka odottaa purkautumistaan.
Kun samaan aikaan mies on mielipiteiltään jyrkkä, hänet on ”huomattu” ja profiloitu ja valittu ns. patsy-rooliin.
Patsy on vähä-älyinen tai tunnevammainen persoona, jolla on jo valmiiksi asenne oletettuun valerooliin. Esimerkiksi vähä-älyiset muslimit on valjastettu tekemään alushousu/kenkä/joulukuusi/Timessquare-iskuja, joihin he itse uskovat, mutta toheloina eivät onnistu tehtävässään. He myös tietävät syyllisyytensä, mutta eivät ymmärrä olevansa pelkkiä esineitä, joita ulkopuoliset tahot käyttävät hyväkseen.
Liian nuori vapaamuurariksi, mutta tiettyjen vapaamuurari-piirien ”valitsema” toteuttamaan tällainen sairas ja väkivaltainen tilaustyö.
Äitiviha toistuu kaikissa koulu/Myyrmanni-ampumatapauksissa.
Ensin äitiviha, sitten ”valittu”, otettu mukaan vapaamuuraritouhuihin, sitten äärimielipiteiden kautta aivopesty toteuttamaan lavastettu isku, jota varten on perustettu feikki-FB-sivusto jne.
Teoria voi olla täysin väärä, mutta se perustuukin mm. psykoanalyysia tuntevan henkilön omaan teorianmuodostukseen.
Tällöin operaation taustapiruna on jokin suurvaltapoliittinen tavoite, joka on saavutettu tämän tunnevammaisen aikuisen miehen toimesta (hän on saanut eväät toteuttaakseen sairaan fantasian, johon hän on uskonut, ja sopivalla ruokkimisella mies on ajautunut massamurhaajaksi).
Viisainta olisi jatkaa elämää kuin aina ennenkin, kuten itse aion, ja kieltäytyä kaikenlaisista uusista lainmuutosehdotuksista, joilla heikennetään ihmisoikeuksia tai kansalaisvapauksia tai liikkumista tai ylipäätään mitään. Yksittäistapaus ei toistu meidän takiamme. Muihin emme voi vaikuttaa, ja heidän mielipuolisuutensa älköön sekaantuko meidän elämäämme.
Ilmoita asiaton viesti
Usein patsyt eivät ammu edes yhtään laukausta. Ei Oswaldkaan.
Jotkut noista muslimikahjoista ovat Mossadin agentteja eivätkä edes siis oikeasti tyhmiä.
Tyypillinen hörhöpatsy, joka ei tajua, oli Oklahoman toisen pommin asettaja McVeigh.
Ilmoita asiaton viesti
Entä pro-homoseksuaalisuus? Sitä ei mainita missään. Ei tyttöystäviä, asuu äitin kanssa…
Ilmoita asiaton viesti
http://www.youtube.com/watch?v=xajeV0NGMvg
Ilmoita asiaton viesti
Norway: Mass murderer Anders Behring Breivik is anti-racist, pro-homosexual and pro-Israel
http://blog.balder.org/?p=1241
Ilmoita asiaton viesti
On paljon mahdollista, että Norjan terroriteoilla on laajempi tausta kuin vain yksittäisen ihmisen halu saada poliittinen ajattelunsa tunnetuksi ympäri maailman tällaisen shokkiteon kautta.
Voi olla, että kyseessä on maailman raha- ja valtaeliitin näpäytys Norjalle, joka on toiminut viime aikoina eliitin tahdon vastaisesti. Jos näin on, niin silloin tekijä olisi vain toteuttaja, mutta todelliset sunnittelijat ovat muualla.
En voi olla varma, onko näin, mutta voiko kukaan sanoa varmasti, että näin ei voisi olla?
Tämä Norjan tragedia saattaa olla yksi niitä asioita, joiden kohdalla totuus ei tule koskaan esiin. Jos nimittäin maailman valtaapitävät ovat teon takana, niin samaisen salaisen eliitin omistama media eli valtamedia ei tule koskaan kertomaan asioiden todellista laitaa.
Ilmoita asiaton viesti
Norja on niin lähellä Suomea ja yhteyksiä on monella Norjaan ja Ruotsiin, että kyllä tästä asiasta tulee paljon tietoa tulevina kuukausina.
Ilmoita asiaton viesti
Pohjoismaista mm. Norja ja Suomi eivät ole suhtautuneet terrorismiin aivan niin vakavasti kuin mitä ”strategisessa suurvaltapolitiikassa” toivotaan. Niillä on tietenkin hyvä syy: niiden terrorisoiminen on hankalaa ja kannattamatonta.
Tässä Norjan jutussa on omituisia piirteitä. Nyt on mm. selvinnyt, että sen tekijän ”manisfesti” on kopio 30 vuottta sitten USA:ssa toimineesta ns. ”Unabomber´in” kirjoituksista. Hän oli puolalainen matemaatikko Theodore Kaczynski. ”Poliittisia termejä” on manifestisa yksinkertaisesti vaihdettu.
Mitä tulee tuohon pommikuopan puutteeseen, sen selittää hitaaasti palava pommi, joka aiheuttaa palo- ja painevahinkoja, muttei tee ei kuoppaa. Ainakin osin jäljet ovat vastaavia. Silti tuo pommitus on jotenkin omituinen, jotakin johon Suomessakin löytyisi kaheleita, jos joku on halunnut niitä hankkia.
Ilmoita asiaton viesti
Todella outoa olisi se, jos Breivik tekisi itse murhan sellissään, tai että joku tappaisi hänet. Toivottavasti Norjan poliisiviranomaist saavat kaiken mahdollisen irti kaverista, ja siitä, ketkä hänen taustallaan ovat häärineet.
Toivon myös, että Oslon pommi-iskun suhteen jokikinen DNA-näyte käydään läpi tietokoneajoilla ja pyydetään myös Venäjän turvallisuuviranomaisten apua tapauksen tutkinnassa.
Ilmoita asiaton viesti
Jokainen tajuaa, että kukaan hörhö ei murhaa 90 ihmistä. Maatalouspommit kuulostavat aivan WTC-jutuilta.
Morsaaliton liero Ahtisaari menee silti heti terroristien rinnalle ja on vaatinut toimia ääriliikkeitä vastaan. Mielestäni tuo on jo nin oksettavaa, että voisi puhua osallisuudesta kakkeen tähän saastaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikkien alojen asiantuntijat taas liikkeellä.
Ilmoita asiaton viesti
Jep, samalla voitaisiiin käsitellä Norjan hiihtoliiton osallisuus Mikä Myllylän kuolemaan.
Ilmoita asiaton viesti
Vanhat punkkarit on rasittavia. Sitten kun ei jakseta enää duunata sitä omaa räyhtukkaa kuvaan iskee draaman toivossa paranoia:(
Ilmoita asiaton viesti
Aamulehden etusivulla tänään 24.7. on näihin liittyen kummallinen tarina. Herra nimeltä Otto Prestmo oli kävelyllä Oslon keskustassa kun pommi räjähti. Paineaalto löi päin, mutta ei niin voimakkaana että olisi tullut fyysisiä vammoja. Uteliaana ja todennäköisesti auttamishaluisena hän jatkoi kohti räjähdyspaikkaa mutta poliisit käännyttivät hänet pois. Poliisit? Miten ihmeessä siellä on saattanut olla toimintakykyisiä poliiseja räjähdyspaikalla vain enintään minuutteja räjähdyksen jälkeen?
Ilmoita asiaton viesti
Kaksi perättäistä räjähdystä tapahtui kello 15.26 paikallista aikaa.(Wiki) ja videokuvaa: http://www.youtube.com/watch?v=221MYeapAEc
Ilmoita asiaton viesti
ja miksei kraateria auton alla vaikkaa ”karmee pommi” + auton runko ehjä, miksei kaverista mitään tietoja googlessa iskuja edeltävältä ajalta vaikka puolueaktiivi + ääri X ääri-jotain, vain kaks samanolosta kuvaa? Minustakin löytyy enemmän kuvia/tekstejä 90luvult lähtien vaik onneton basistinraasu..
Ilmoita asiaton viesti
Jihad Watchin mukaan joku on muuttanut Andersin Facebook profiilia:
http://www.jihadwatch.org/2011/07/who-added-christ…
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cac…
Ilmoita asiaton viesti
Outouksia siis sielläkin…
Ilmoita asiaton viesti
Minun maailmassani ei ole pallonlaajuista valtaeliittiä. On vain paikallinen hallinto, joka on äänestetty sinne tekemään hyvää. Minun maailmassani me maksamme heille veroja, jotta he voivat toimia yhteisen hyvän vuoksi. Minun maailmassani kansalainen ei voi kantaa asetta. Johtaja sanoo, että se loukkaa useamman ihmisoikeuksia. Minun maailmassani poliisi voi tulla asuntooni hajun perusteella. Harmi etteivät löytäneet mitään ruukkupersiljaa pahempaa,olisin mielelläni syyllistynyt johonkin, että maailmasta olisi saatu parempi paikka. Minun maailmassani Nato on kaikista suurin ja he luovat rauhaa taktisin ydinasein. Minun maailmassani hipit ja suomalaiset nuoret (varsinkin maahanmuuttajat) aiheuttavat kaiken pahan. Miten joku viitsii väittää 9/11 iskua sisäiseksi? Sieltä ne vääränväriset hyökkäsivät koko läntistä maailmaa vastaan. Onneksi minun sankarini joka päivä puolustavat oikeuksiani, ympäri planeettaamme. Joka päivä lasken, kuinka yksi sota alkaa. Minun maailmassani on mukava Yhdistyneet Kansakunnat, joka antaa joka kerta sodalle oikeutuksen. Minä voin tappaa siviilin Libyassa, mutta mitä se perkeleen Kaddahvi niitä murhaa? Kuolihan kyseinen siviili rauhallisten aikeiden seurauksena. Minun maailmassani natsi on paha ja uusliberalisti hyvä. Minun maailmassani uusliberalistia kutsuttiin ennen imperialistiksi. Se kuulemma loukkasi suurvaltoja. Kun kuljen joka päivä vanhempieni kanssa kouluun, tervehdin iloista sotilasta kadula. Hän muistuttaa minua pahoista sedistä, joilla on rätti päänsä suojana. Minä hymyilen takaisin.
Ja sitten takaisin kirjoittajan itsensä pään sisään. Tuo äskeinen katkelma olisi loistava pohjustus tieteiskirjalle,eikö? Tosin sanansäilä kaipaa vielä teroitusta. Tämä on valitettavan monelle virallinen totuus. Riikan puheenvuoro oli taas tehokkaasti ja hyvin käytetty. Jatketaan me foliohattuilijat taisteluamme.
Edit: korjasin pari virhettä.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä jännää tekstiä:
http://rughead.puheenvuoro.uusisuomi.fi/78656-holl…
Ilmoita asiaton viesti
Hyvin mielenkiintoinen blogi yllä. Aikoinaan eräs amerikkalainen tiedemies väitti keksineensä hoidon Aidsiin. Kyseinen hekilö joutui mustan Cadillacin yliajamaksi päästyään radiokanavan tiloista, missä oli julistanut asiaansa. Haen linkin myöhemmin vielä tähän tueksi. Eiköhän näitä tapahdu vähän joka päivä. Tärkeintä on, että suurin osa voi rauhassa nukkua suurta untaan.
Ilmoita asiaton viesti
Olen usein miettinyt mihin voivat johtaa Lehtipuun ja Putkisen raivoisat
vihakirjoitukset Venäjää kohtaan. Jotkut samoinajattelevat hullut saattavat Karjalan palauttamisvaatimuksissaan ryhtyä älyttömiin tekoihin.
Tuli vain mieleen taas kerran Norjan tapahtumia seuratessani.
Ilmoita asiaton viesti
Luin login läpi. Tekijä omisti kaksi kivääriä, toinen oli puoliautomaatti, jossa äänenvaimennin, eli periaatteessa rynkky ilman sarjatulta. Sen lisäksi pistooli. Logissa myös tarkka kuvaus räjähteentekoprosessista. Pakettiauto oli liisattu.
Ilmoita asiaton viesti
Minua kummastuttaa se, että kuinka on mahdollista saada tämmöisiä kuvia http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/arti… mutta tyyppiä ei saatu ammuttua poliisihelikopterista, jollaisen olisi kaiken järjen mukaan pitänyt kiitää tuonne nopeammin kuin median.
Ei maha mittään, minusta tuossa jutussa on jotain tosi outoa.
Ilmoita asiaton viesti
Erittäin mielenkiintoinen kirjoitus. Ajattelin tässä ääneen; A.B.:llä siis oli 9mm glock ja haulikko. Täytyy määrittää mitä uutisissa esitetty ”silmitön ampuminen” tarkoittaa. Oletan että vähintään, siis vähintään 5 laukausta per uhri= 430 laukausta. Glocin lipas imee 14 kerrallaan. 430/14=30. Eli oliko AB:lla varalippaita ja jos oli kuinka monta. FN:n itse ladanneena tiedän että vaikka patruuna laatikko olisi maassa edessä auki vie lataaminen vähintään sekunti/patruuna. Tähän sitten vielä haulikko ja sen patruunat sekä niiden käsittelyyn kulunut aika. Kiirettä on yhdellä miehellä pitänyt. Oliko tappajalla reppu tai laukku patruunoille? Entä ne saarella olleet räjähteet? Minkä kokoinen pelikassi miehellä on ollut mukana? En siis aio tässä ottaa kantaa sen kummemmin kunhan vaan ynnäilin näitä numeroita…Ai niin loukkaantuneitako on satakunta? Kuinka moni näistä on saarelta? No jos puolet. 5*50 =250 patruunaa lisää. 430+250=680 9mm patruunaa tähän mennessä. Aikamoinen määrä kannetavaksi poliisihaalareissa.
Ilmoita asiaton viesti
Glock m17, joka on yleisin malli, käyttää 17 ptr lippaita. Ne ovat halpoja. Aseesern saa myös 33 ptr lippaita. Ampuja käytti saarella optiikalla varustettua itselataavaa Ruger Mini-14 kivääriä kaliiperi .223 Remington. Aseeseen on saatavissa 10-30 ptr lippaita. Todennäköisesti näillä seikoilla ei ole sen suurempaa merkitystä sillä ampuja ampui tähdättyjä kertalaukauksia eikä roiskinut pikatulta ympäriinsä. Tunnissa ehtii ampua monta tähdättyä laukausta asetyypistä riippumatta. Tekijä oli saanut sotilaskoulutuksen ja oli ottanut asioista selvää, valmistautunut hyvin ja toimi hyvin määrätietoisesti tavoitteidensa eteen. Joko hän on empatiakyvytön psykopaatti tai sitten turruttanut mielensä lääkeaineilla. Rikolliset käyttävät toisinaan tie ttyjä lääkeaineita parantaakseen fyysistä ja psyykkistä toimintakykyään rikoksia tehdessään (mm tapaus North Hollywood shootout).
Ilmoita asiaton viesti
Vielä muutama pohdinta Norjan poliisin toiminnasta:
1. Pommit:
Miten Breivik sai _yksin_ uitettua räjähteitä paikkaan, joka on Norjan todennäköisesti tarkimmin valvottuja? Ja vielä ajankohtaiseksi koetun uhan piirissä, jos kerran poliisi näki tarpeelliseksi järjestää alueella harjoituksen.
Yksi autopommi voinee onnistua, jos korttelin alue on liikenteelle avointa. Mutta kuvissa olleet jäljet ei oikein näytä yhdeltä 500-1500kg Ammoniumnitraatti-Petroli -laakilta (paketti/henkilöauton kantavuus?)
edit: jos latinki oli remonttiaidan takana, kuten
(ks. yllä: 23.7.2011 22:22 Ville Hautakangas)
epäilee, niin oliko se tuotu sinne eurolavalla tms. ”sementtisäkkeinä”? Vaatisi yhteistoimintamiehen, koska työmaan vastaava voi kietäytyä ottamasta tilaamatonta kuljetusta vastaan.
Kuvat viittaa kuitenkin rakennuksien sisälle, koska tuollaisen latingin jäljet pitäisi näyttää enemmänkin minikokoiselta Arizonan meteorikraaterilta…
2. Saari:
Miten poliisi onnistuu jäämään 1,5 tunniksi nutaamaan rannalle? Tilanteessa jossa keskukseen tulvii jatkuvasti soittoja saarella olevilta, ja sekä sivulliset että ensimmäinen paikalle ehtinyt partio voivat saletisti vahvistaa ammuskelun?
Saarelta on 550-650 metriä vastarannalle. Mikä poliisia esti tiputtamasta Breivikiä itse teossa, sen tullessa rantaan jahtaamaan uimaan lähteneitä? Norjan poliisillako ei ole tarkkuuskivääreitä? Osaavan kaverin käsissä Rk:kin olisi tuolta matkalta riittänyt.
Kyseessä oli selvästi henkeä vaarantava tilanne, eikä mikään piiritys. Tuossa tilanteessa määräävänä tekijänä luulisi olevan virkalala eikä joku TES. Vai pitikö se pakosti saada elävänä? Mihin tarkoitukseen poliisi säästi Breivikin henkeä?
Poliisilta puuttui veneet? Mihin katosi se vene, joka oli tuonut Breivikin saarelle? Järven rannoillako ei ollut yhtäkään takavarikoitavaa venettä?
Liian vaarallista? Ei tule mieleen pistää kilpiä ja keraamiliivejä suojaksi, ja lähteä usealla veneellä yhtäaikaa?
Apropos… Jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että härmän poliisin kuumakallet juoksisivat vaikka munasillaan saareen, etteivät missaisi hyvää tulitaistelua… vrt. Mikkeli.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo kakkoskohta on se joka varmaankin useimpia hämmästyttää. Uskallan väittää että Karhu-ryhmä olisi lähtenyt uimaan vaikka uimahallikellukkeet selässä, jos tiedossa oli että sarjamurhaaja teloittaa lapsia kuin kärpäsiä.
Iltasanomat tiesi väittää että ensin yritettiin jollakin pikkupaatilla, mutta sen kantokyky ei riittänyt viemään ryhmää painavine varusteineen, päätettiin siis jäädä odottamaan parempaa venettä. Siis mitä vittua?
Jäisitkö itse kenttäjohtajana venttailemaan kunnon Busteria, vai kenties laittaisit pari kaveria menemään vaikka hiukkasen kevyemmällä varustuksella, mainitsemasi snaipperi tukena? Halukkaita riskinottajia niistä porukoista löytyy kyllä niin Norjasta kuin Härmästä. Ja miksi Breivikiä tosiaan ei roimittu kintuille jo suoraan rannalta?
En tiedä onko tuossa nyt sen kummempaa salaliittoa takana, mutta aivan käsittämätöntä toimintaa. Seinän eteen koko poliisijohto.
Ilmoita asiaton viesti
Paikalla olleiden ja johdon välillä on mahtanut olla radioverkossa helvetinmoinen huuto…
– Mennään.
— Ette mene vielä!
– NYT MENNÄÄN!!
— ETTE MENE!!!!
Ilmoita asiaton viesti
No voi hevon häntä:
”Fragmentation bullets also make ballistic matching impossible, concealing the presence of multiple guns and multiple shooters.”
http://whatreallyhappened.com/
No, vaikka vaippa menee murusiksi, nin pakko siihen on jotain naarmuja jäädä. Ei ainakaan helpota tutkintaa..
”A farm supply store said Saturday they had alerted police that Breivik bought six metric tons of fertilizer, a popular terrorist component for car bombs.”
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/E/EU_NORWAY_E…
Eli tästäkin oli ennakkovaroitus?!!?
Mihin se tarvi kuusi tonnia?
Ja ihan Pakko oli ostaa yhdellä kertaa?
Jotta olisi _varmasti_ kiinnittänyt huomiota??
Lastattuna yhteen ”autoon” ??
Kuusi tonnia vastaa BLU-82 ”Daisy cutteria”, jolla tehtiin neljän hehtaarin laskeutumisalueita umpiviidakkoon.
http://en.wikipedia.org/wiki/BLU-82
Joku ei nyt täsmää.
Ilmoita asiaton viesti
”Mihin se tarvi kuusi tonnia?
Ja ihan Pakko oli ostaa yhdellä kertaa?
Jotta olisi _varmasti_ kiinnittänyt huomiota??
Lastattuna yhteen ”autoon” ??
Kuusi tonnia vastaa BLU-82 ”Daisy cutteria”, jolla tehtiin neljän hehtaarin laskeutumisalueita umpiviidakkoon.
http://en.wikipedia.org/wiki/BLU-82
Joku ei nyt täsmää.”
Tässä ei täsmää se, että 6 tonnissa ammonium-nitraatti lannoitetta EI ole 6 tonnia ammonium-nitraattia. Vaan korkeintaan noin kaksi tonnia.
Nitraatin erotteleminen muista aineista tuskin tapahtui 100% hyötysuhteella, joten ainetta räjähdyksessä ei ole voinut olla 2 tonnia enempää, jos lähdemateriaalin määrä on kuusi tonnia.
Kaupunki on kovempaa materiaalia kuin viidakko. Ja ainakaan wikipedian linkissä ei sattunut silmääni tuota 4ha pinta-ala juttua, maksimissaan 300m tappava säde kylläkin.
Kun katsot kuvia, huomaat kyllä niistä sellaisia yksityiskohtia, että metalliset verhoilupaneelitkin ovat mukilla paineaallon voimasta, joten on se ollut melkoinen tärsky.
Avotilassa pelkkä paineaalto tekee yllättävän vähän tuhoa. Onneksi niin!
Ilmoita asiaton viesti
Täältä löytyy Breivikin youtube video, jos linkkiä ei ole jo annettu jossain:
http://www.youtube.com/watch?v=rAwp2FnRmsE&feature…
Alkuperäinen video on poistettu mutta ihmiset lataavat sen aina uudestaan sinne. Myös tältä sivulta löytyy tuo video, jos youtube ei sitä enää näytä: http://waschtrommler.org/2011/07/24/anders-behring…
Minusta näyttää tuon videon perusteella siltä, että Breivik yrittää saada kristityt ja muslimit sotaan keskenään. Eikö se ole juuri se, mitä sionistit ajavat takaa?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos, Riikka, erinomaisesta koonnoksesta, ja sen herättämästä keskustelusta.
Luin kommentit pikaiseen, saattoi jäädä huomioni ulkopuolelle, mutta onko kukaan ihmetellyt erästä asiaa.
Nimittäin sitä, että viranomaiset eivät näytä julkistaneen valvontakameroiden antia. Takuuvarmasti hallintokorttelit on ”läpikuvattu” eli valvontakameroita on joka nurkalla. Niistä varmaan ilmenisi mielenkiintoisia ja tapahtumien kulkua kuvaavia tietoja. On vaikea uskoa, että pelkästään tutkinnallisista syistä niitä ei olisi julkaistu. Ei voi välttää vaikutelmaa, joka tähän tapaukseen liittyy, hirmutyön ohella, jotain tässä on muutakin kuin on ulos kerrottu.
Esimerkiksi tuon paljonpuhutun auton tulo paikalle ja mitä liikettä siihen liittyy, ei pitäisi tallentavia kameratallenteita kauankaan ruuvata kuin se selkiäisi. Mutta mutta..
Ilmoita asiaton viesti
Olet oikeassa. Valvontakameroiden kuvaa on useiden päivien ajan tallennettuna.
Ja erityisesti valtion virastojen lähellä, tämä kaikki on ollut peruskauraa 9/11 jälkeen ympäri Länsi-Eurooppaa.
Ilmoita asiaton viesti
Mihin perustat arviosi kahden tunnin matkasta Oslon keskustan ja saaren välillä? Matkaa 38 kilometriä.
Ilmoita asiaton viesti
mutta mutaa eiköhän tässä tapauksessa nuo nauhat tule julkisuuteen oikeudenkäynin yhteydessä.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikuttaa siltä, että poliisi on tahallisesti viivytellyt saareen menoa, koska käsky on käynyt ylempää, että näin tulee toimia.
Jos näin on, niin Breivikiin kohdistetun vihan lisäksi norjalaisten ja kaikkien ihmisten tulisi vihata Norjan poliisia ja valtaapitäviä, jotka mahdollistivat ulkomaisen tiedustelupalvelun tahdon ja heidän takanaan olevan illuminaattieliitin tahdon, että näin pitää nyt Norjassa toimia.
Kuolonuhreja piti tulla nimenomaan paljon toivotun shokkivaikutuksen aikaansaamiseksi ja niiden jälkeisten lisättyjen poliisitoimien oikeuttamiseksi eli tavallisten ihmisten elämän ja sananvapauden rajoittamiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Reaalimaailmassa hathat-miehet eivät laskeudu mustista helikoptereista minuuttien kuluttua ennalta arvaamattoman hyökkäyksen aloittamisesta. Sellaista iskukykyä ei löydy kuin tv-sarja 24:n tiimiltä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei minuuteissa varmaan tapahdukaan mitään.
Mutta entä kahdessa tunnissa?
Ilmoita asiaton viesti
Vasemmistonuoret vaativat ”ääriliikkeiden” kriminalisointia Norjan tapahtumien tiimoilta. Että mitä, eivätkö ne juuri vasemmistopuolueet aikoinaan ajaneet heikomman kansanosan asioita, luku- ja kirjoitustaitoa, sanan- ja kokoontumisvapautta, mistä moinen takinkääntö. No se valtamedian synninpäästö tekemättömistä teoista. Mediaperkele taitaa tuon syyllisyyden sosialisoinnin taidon. Eikö sinne leirille vois kerran eksyä yksi kunnon poroporvari kommari, joka osais kertoa, että näähän on järestään velkakirjoja ja lainan takuita, mitä tässä ”tasan” jaellaan, onkos kermat kuorittu jo etukäteen. Seniorivasurina olen varmaan valtaosan asioista eri mieltä kun vasurinuoret valtaosin. Pääasia kuitenkin, että penskoilla on hauskaa, ja muutakin tekemistä kun pelkkä nintendon näprääminen, ja vaikka menisi puoliks nahinaks näkemyserojen takia, samaa sakkia silti ollaan, vaikka nyt norjalaisia. Vituiks meni kun vapaussota tuo Norjan leirikin, sitten joku Max Manuksen manttelinperijäksi itseään tituleeraava pelle teilaa (viraapelin kirjotuksen mukaan yksin) maksimaalisen määrän enimmäkseen norjalaisia. Musta on valkoista ja punainen on vihreää, noin sokea värisokealle, kumpi pahempi, tietää ettei näe mitään vai luulee, että näkee kaiken. Norjan valtiolla on varmaan varaa sosiaalifasismiin tai sosiaalibyrokratiaan, Suomella välttämättä ei ole ja byrokratia kurjuuden maksimoimiseksi piti vielä liittyä EUvostoliittoon. Suomen nykytila, fasistinen ”sosialidemokratia”, ja miten tähän tultiin. Ei yhtään vasemmistoenemmistöistä eduskuntaa, ei ainoatakaan punaista hallitusta, punamultaa, sinipunaa ja sillon tällöin porvarihallitus, silti kaikki paska kipataan Erkon toimesta vasureiden niskaan, jotta kepu, kokoomus ja Erkko edes näyttäisivät vähän puhtaammilta. Kukahan sen akavalaisen ja kepulaisen kovapalkkaisen valtion turhanpäiväisen byrokraatin palkan muuten maksaa, ettei vaan se 18 vuotias nissanin paskalla paperit kourassa amiksen parkkipaikalta kaasutteleva jannu. Toki, tolla kepulaisella byrokraatillahan on SDP:n jäsenkirja taskussa, eikä työnteko 60% kokonaisveroasteella vituta enää yhtään, kun saatiin kunnon ”demari” valtion virkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Olen nähnyt tekijän sukunimeä kirjoitettavan kahdessa eri muodossa: Breivik ja Brejvik.
Kumpi on oikea?
Luulen, että Breivik.
Jos näin on, niin tietääkö joku, miksi näkyy myös kirjoitusasua Brejvik, myös täällä Usarissa, ainakin yhdessä ketjussa?
Ilmoita asiaton viesti
Jos Aamulehden tietoihin on luottamista niin kyllä se poliisin kyky reagoida voidaan hyvällä syyllä kyseenalaistaa:
”David Alber, 20, istuu ison asuntoauton kylkeen viritetyn telttakatoksen alla. Saksalaisnuorukainen on järkyttynyt vastapäisen saaren veriteoista ja hyvin vihainen poliisien operaation kulusta.
– Poliisilla kesti melkein kaksi tuntia tulla paikalle. Ja kun he tulivat, he pitivät puoli tuntia taktiikkapalaveria. Kävimme kysymässä heiltä, tarvitsevatko he apua, jotta he pääsisivät nopeammin perille. Yksi heistä vastasi, että olemme poliiseja, tiedämme, mitä olemme tekemässä.”
Ilmoita asiaton viesti
Kuulostaa yhä oudommalta. Luulivatko poliisit, että kyseessä oli jonkinlainen terrorisminvastainen harjoitus?
Ilmoita asiaton viesti
Katsoin google mapsillä, että saaren ja rannan välillä on 400 metriä vettä.
Suhteellisen pieni matka vedettäväksi poliisien pikaveneellä.
http://maps.google.fi/maps?q=Ut%C3%B8ya+AS,+Krokkl…
Tässä matka about räjähdyspaikkojen kohdilta saareen
(Einar Gerhardens plass -> Utøya):
Matka Oslosta Utøyalle
Ilmoita asiaton viesti
Antti Saarilahdelle kiitos tarkennuksista ja tänäänhän tosiaan luin että kyseessä oli Rugerin puoli-automaatti kivääri.
Ilmoita asiaton viesti
USA ja Norja
USA on raukkamainen maa.
Vuosikymmenistä toisiin jatkuvat hyökkäykset itseään huomattavasti pienempiin maihin (jotka eivät sotilaallisesti ja aseellisesti pysty mitenkään taistelemaan tasapuolisesti vastaan) kertoo jostakin hyvin vinoutuneesta ja häiriintyneestä, joka on USA:n ytimessä.
Tämmöinen malli syöpyy ihmisten mieliin. Ei siis ole ihme, että joka puolella isommat ja vahvemmat vahingoittavat ja tappavat heikompiaan ja pienempiään.
Ollaan raukkoja ja ei uskalleta käydä omankokoisen ja –vahvuisen kimppuun.
Miksi USA ei hyökkää vaihteeksi vaikka Kiinaan, Intiaan tai Eurooppaan?
Jos NATO:on on kerran menty, niin sieltä ei ihan niin vain lähdetäkään pois.
Erot ovat lähes aina vaikeita. Irti ei päästetä kostotta. Näin se on hyvin usein patriarkaalisessa maailmassa.
Oliko Norjan ampuja USA:n hyväksikäyttämä käsikassara vai yksittäinen toimija?
Oli kummin tahansa, teko oli raukkamainen – ja raukan tai raukkojen aikaansaama.
Se kohdistui pääasiassa nuoriin ihmisiin, joilla olisi ollut vasta elämä edessään.
Miljoonilla naisilla olisi paljon parempaa annettavaa maailmalle kuin miehillä, mutta heitä ei päästetä muihin kuin miesten jälkien siivoushommiin ja huomattavasti miehiä pienemmillä palkoilla.
Sen seurauksena ja aivan ymmärrettävästi useat naiset valitsevat miesten viitoittaman tien ja myös miesten raukkamaisen tavan toimia eli käydä aina itseään heikompien kimppuun.
Miten maat ja ihmiset saataisiin purkamaan vihansa ja ottamaan yhteen vertaistensa kanssa?
Miksi ihmiset haluavat olla raukkoja ja toimia raukkamaisesti?
Miksi maailman esikuvat kannustavat omalla toiminnallaan ihmisiä siihen?
Milloin saadaan rakennettua ensimmäinen avaruusasema, joka on tarkoitettu sotaa ja sotimista tarvitseville?
Milloin Norjan ampujan kaltaiset ymmärtävät purkaa vihansa ja turhautumisensa sylttytehtaisiin eli päättäjiin ja valtaapitäviin tavallisten kansalaisten sijaan?
Miksi muuten tavallisia ihmisiä käytetään aina sodissa ja terrorissa ihmiskilpinä?
Se on sitä samaa raukkojen raukkamaista toimintaa, mitä suuret ja valtaapitävät tekevät koko ajan.
He eivät käy vihassaan vertaistensa kimppuun, vaan aina itseään heikompien, puolustuskyvyttömimpien. Näin toimii politiikka ja rahamarkkinat.
Maailma on raukkojen hallinnassa.
Tämä tulisi muuttaa aivan ensimmäiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Vuosikymmenistä toisiin jatkuvat hyökkäykset itseään huomattavasti pienempiin maihin (jotka eivät sotilaallisesti ja aseellisesti pysty mitenkään taistelemaan tasapuolisesti vastaan) kertoo jostakin hyvin vinoutuneesta ja häiriintyneestä, joka on USA:n ytimessä.”
Ei sota ole urheilua, jossa kaikki lähtevät samalta viivalta. Sodan tarkoituksena on turvata kansallisia etuja, ja sotilaiden tehtävä on saavuttaa tavoitteet mahdollisimman pienin miestappioin.
Ilmoita asiaton viesti
Päivi Ruippo, kirjoituksesi voisi ottaa vaikkapa Usarin etusivulle. Jos edes joskus ihmiset alkaisivat ajattelemaan omilla aivoillaan.
Hyvä kirjoitus, siis.
Ilmoita asiaton viesti
Päivi Ruippo,
sinulla on paljon ajattelemisen arvoisia pointteja kommentissasi.
——-
Kaikki,
siirrytäänkö tänne http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/7904…
Ketjusta on tullut jo hurjan pitkä ja paikoin vaikea seurata
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä Riikka jo aiemmin halusin kertoa sinulle oudoista ulospäin räjähteneistä ikkunoista… anteeksi kaikille,.?! yms. ajattelin aamukahvia juodessani että tottakai paine käyttäytyy tietyllä tavalla eli suoraan sivuille aiheuttaen paineen ylempiin kerroksiin ikkunat särkyvät kadullepäin eli auto kadulla… valtava paine reaktio joten kerroksissa olevat ikkunat tulevat ”ulos” sama pätee kaivon kansiin ja Bitumiin suraan alaspäin valtava paine bitumi on ilmatiivistä joten paine purkautuu halkeimin ja putkisto on parasta pyöreä muoto jo parantaa paineaallon vaikutusta ja aallonpituus hidastuu edetessään joten ns. useat räjähdykset peräkanaan johtunevat siitä ???
Ilmoita asiaton viesti
Mikko Mikkonen,
kiitos tiedoista.
Sen jälkeen kun tuon bloggauksen veivasin, on tullut julki uutta kuvamateriaalia jota tutkiskella ja sieltä varmaan löytyy uutta tietoa joka antaa uutta näkökulmaa.
Toki ehdin miettiä myös sähköjohtoja ja kaasuputkia, jotka ovat saattaneet aiheuttaa osan tulipaloista ja muista jäljistä.
Siitähän tässä bloggailussa on kyse, keskustelusta. Ihmiset osallistuvat ja tuovat uusia tietoja ja näkövinkkeleitä. Herra varjelkoon minua joskus muuttumasta sellaiseksi että kieltäytyisin harkitsemasta asiaa uudelleen uusien tietojen pohjalta koska olen jo sementoinut mielipiteeni!
Mitä järkeä muuten lienee ylipäänsäkään siinä, että ns. lukitsee aivonsa vain tietylle taajuudelle? Viittaan tähän kognitiiviseen teoriaan motivoidusta järkeilystä.
Tai dogmaattisesta mielestä joka mieluummin hylkii todellisuutta kuin tarkistaa käsityksiään.
Taitaa oppiminen pysähtyä siihen paikkaan.
Eihän sitä kaikkea tarvitse/kannata uskoa mutta ajatella pitää.
Ilmoita asiaton viesti
Haluan kommentoida, että ei ole minulla
enempää kommentoitavaa, mutta kommenttinne luin
ja Riikan blogit aina. 🙂
Meitä hiljaisia seuraajia on paljon. 😀
Ilmoita asiaton viesti
Anu, onks sulla jotain emailia, jonka uskallat tässä kertoa?
Ilmoita asiaton viesti
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011112214805745_…
virka-aikaan ois tullu kymmeniä?satoja? uhreja pommista, ei tätä vieläkään käsitä..
Ilmoita asiaton viesti