*

KissanKulmasta

Amnesty International Finland ja Ihmisoikeusrikkomukset Suomessa

Tänään 2.3 2010 klo 12.16 Amnesty Finlandin toimistoon (09-58 60 440, avoinna 12-16) soitetulla puhelulla selvisi seuraavaa:

- Amnesty Finland ei puutu ihmisoikeusrikkomuksiin Suomessa koska Amnesty Finland toimii maailmanlaajuisesti (tietolähde: asiakaspalvelu/toimisto)

Missä Suomi sijaitsee, missä Suomi on? Maailmassa ei ilmeisesti sitten ainakaan.

- Amnesty Finland, kysyttäessä pitääkö sitten kääntyä Ruotsin Amnestyn puoleen Suomen asioissa, vastasi "Niin kai sinun pitää."

Onko tämä vastaus jäänne Ruotsin vallan ajoilta? Vai kertooko se jotain esim. RKP:n asemasta maassamme? Esittäkää teorioita ja selitysmalleja, pyydän.

-Amnesty Finlandin asiakaspalvelu kieltäytyi kertomasta nimeään kysyttäessä sekä yhdistämästä kenellekään muulle, jonka kanssa asiasta olisi haluttu keskustella. Sen sijaan asiakaspalvelu katkaisi kiireesti puhelun. Joku jopa voisi sanoa, että löi luurin korvaan.

Global.Finlandin sivuilta löytyi tämä Amnestyn lausunto "Ihmisoikeuksien yleismaailmallisuus on Suomen ihmisoikeuspolitiikan lähtökohta. Kehitysyhteistyössä ihmisoikeuksia edistetään yhtäältä läpileikkaavana teemana, toisaalta erillisillä ihmisoikeuksia, demokratiaa ja hyvää hallintoa edistävillä hankkeilla.

Tasapainoinen kehitys edellyttää niin perinteisten kansalais- ja poliittisten oikeuksien kuin taloudellisten, sosiaalisten ja sivistyksellisten oikeuksien toteuttamista. Ihmisoikeuspolitiikan tavoitteena on tukea demokratiaa sekä vahvistaa oikeusvaltion rakenteita, hyvää hallintoa ja korruption vastaista työtä."

Tässä Marko Sihvosen http://www.supportmarkosihvonen.com/ kamppailussa hallituksemme suunnittelemaa Suomen (kansalle kuuluvien) pohjavesien yksityistämistä http://turjalainen.blogspot.com/2010/02/skandaali-osa-ii-lisaa-infoa-valtion.html vastaan ja ihmisoikeuksien puolesta ei yllätä enää juuri minkään tahon kannanotot. Tai niiden puuttuminen. Teoria, lausunnot ja käytäntö läiskivät toisiaan korvalle niin että katselijaa aivan huimaa. Minua jopa naurattaa, mutta minulla lienee kiero huumorintaju.

_________________

 

Amnesty Finlandin asiakaspalvelun antamien tietojen mukaan Amnesty Finlandin toimintaa rahoittavat yksityiset tahot. Sama tieto löytyy Eettisen kuluttajan sivustoilta http://www.eettinenkuluttaja.net/Hyvantekevaisyysjarjestot 

___________________

B-osa, liitteet: Amnesty Finlandin Tasekirja v. 2008 http://www.amnesty.fi/mita-teemme/tietoa-amnestysta/toimintakertomukset-ja-tilinpaatokset/7_Tilinpaatos%20Tilikaudelta%202008.pdf

Yleistä http://74.125.77.132/search?q=cache:E8QTDu6z8rQJ:myy.helia.fi/~narha/verma/tuotekuvaukset/esimerkit/Maarit_A-osa_Armahdus.doc+amnesty+suomi%2Brahoitus&cd=14&hl=fi&ct=clnk&gl=fi

Osoittautui hyvin vaikeaksi, ainakin minulle, löytää selvää raportointia Amnestyn rahoituksesta jossa olisi nimiä, eriteltynä, ja summat näkyvissä. Viitteitä valtion eri ministeriöiden kautta antamaan rahoitukseen Amnesty Finlandin eri projekteissa sen sijaan löytyy paljon lehtijutuista.

_____________________

Hyväntekeväisyydestä ja järjestöistä kertoo Valtapiiri http://valtapiiri.blogspot.com/feeds/posts/default

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

repe (nimimerkki)

Amnesty on maailmaneliitin järjestö. Se ei pitkään aikaan kyennyt arvostelemaan Venäjän ihmisoikeusrikkomuksia ja se kannattaa holokaustin virallisen version epäilijöiden vangitsemisia ja lainsäädännön tiukentamista siinä asiassa eli mielipidevankeutta.

yks vaan (nimimerkki)

tein muutamia hakuja ja huomasi että energiateollisuus on järjestänyt "seminaareja" vesilain tiimoilta. Myös Luontoliiton ihmsisiä on ollut luentokierroksella. Luontoliiton kannanotto kuitenki 2/2009 ei kovin hurmaanunut ollut tähän uudistukseen.

Henri K. (nimimerkki)

#3: Juurikin näin. Amnestyn toiminta Suomessa on eliitin puuhastelua - jostain kuvitelluista perheväkivaltatilastoista kohkataan kuin puolijauhoiset, mutta oikeisiin ihmisoikeusrikkomuksiin (kuten nyt esim. vain miehiä koskevaan pakkopalvelukseen tai viranomaiskoneiston puolueellisuuteen huoltajuusoikeudenkäynneissä) ei oteta mitään kantaa. Nokkamiehensä Frank Johansson vaikuttaa lähinnä sekoboltsilta, joka on löytänyt rahakkaan järjestöpaikan itselleen.

Tapio O. Neva (nimimerkki)

Onko Suomen Amnesty International joidenkin heidihautalalaisten naisittama? Jotenkin tuntuu, että nämä huoltajuuskysymykset haittaavat ihmisoikeuksia. Robert Rantala ja Anton Salonen.

http://antifasistit.blogspot.com/

Minkälaista eliittikakaroiden puuhastelua nämä organisaatiot oikein ovat?

repe (nimimerkki)

Suomen ja maailman medioissa Amnesty saa Greenpeacen tavoin käsittämättömän paljon ääntään kuuluviin uutisissa ja muissa ohjelmissa. Sen sana on kuin laki, koska kyseessä on mukamas "kansalaisjärjestö", joka kantaa huolta ihmisoikeuksista. Se ei siis ole pelkkä kriittinen kommentoija ym. Greenpeace sentään esitetään jonkinlaisena oppositiona kommentoimassa kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Selailin tuossa hetkisen Frank Johanssonia ja Amnestyn toimia Suomessa. Havaitsin, että eivät he toimettomia ole.

Suomessa suomalaisten viranomaisten tekemä suomalaiseen kohdistuva ihmisoikeusrikos ei anna Amnesty Finlandin mielestä aihetta lausuntoihin mutta Suomessa oleileviin maahanmuuttajiin kohdistuvat, todelliset tai kuvitteelliset ihmisoikeusloukkaukset kirvoittavat paljonkin lausuntoja Amnesty Finlandilta = Amnesty Finland puhui totta, he reagoivat kansainvälisesti, ei kansan kesken. MOT. :D

Ihmisoikeusliitostakin löytyi kaikkea kivaa nippelitietoa, mm. se, että järjestö on alunperin kommunistinen.

"Minkälaista eliittikakaroiden puuhastelua nämä orangisäätiöt oikein ovat?" kysyy Tapio O. Neva kommentissaan (6). Aiheellinen kysymys.

Osavastauksia löytyy ainakin selvittämällä ko. järjestöjen rahoitus perinpohjin.

Huomautan, että minulla ei ole maahanmuuttajia ja maahanmuuttaneita vastaan mitään. Kunhan ovat ns. ihmiseksi. Samaahan meiltäkin vaaditaan.

Maahanmuuttopolitiikan toimivuutta sellaisena kuin sitä nyt Suomessa toteutetaan sen sijaan tulisi voida tarkastella kriittisesti. Muuten ei asiallista ja avointa keskustelua saati sitten järkeviä päätöksiä koskaan saada aikaan.

Kuinka avointa ja asiallista keskustelu voi olla, kun yhtäällä uhkaa uusi viharikoslaki(esitys), on taas toinen juttu.

repe (nimimerkki)

Amnesty on myös vasemmistolainen englantilainen järjestö alkujaan. Suomen amnesty poikkesi linjastaan myös levittelemällä kansainvälisesti valheita naisten Suomessa kokemasta väkivallasta.

Jouko (nimimerkki)

#9 Oliskohan sen Amnestynkin takana ne hirmu katalat, koko maailmaa hallitsevat siionistit?

Riikka: Tuossa joulukuussa taisit siihen H1N1 jupakkaan liittyen maalailla kauhukuvia siitä miten tammi-helmikuussa 2010 täälläkin aletaan "pakkorokottaa" ihmisiä väkivalloin ja vangitsemaan niitä, jotka tästä kieltäytyvät. USAssahan oli myös keskitysleirejä varattu tällaisille ihmisille, jotka kieltäytyvät H1N1 rokotuksista, jotka tehdään "at gun point". Nyt eletään maaliskuuta: osaatko sanoa missä määrin ennustuksesi on toteutunut? Minä en tuota rokotusta ole ottanut (tuskin otankaan), mutta eipä ole kukaan tai mikään minua vielä pyrkinyt siihen pakottamaankaan - mikä mättää?

tuomas (nimimerkki)
prolife (nimimerkki)

Amensty ei puutu edes syntymättömien lasten julmaan tappamiseen. Suomessakin yli 10000 vuodessa. www.lopettakaatappaminen.info

Käyttäjän simomakela kuva
Simo Mäkelä

Amnesty on vihoviimeinen järjestö, johon luotan saatikka kannatan. Se on poliittisesti oirientoitunut järjestö vasemman kautta, joten helvettiin se.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Jouko, #10,
muistelen kertoneeni, että Suomessa on olemassa Pakkorokotuslaki voimassa 1.11 2009 alkaen. Ja niin onkin. Se on voimassa nytkin, siihen asti kunnes WHO ilmoittaa pandemiatason laskemisesta. Ei ole tainnut vielä ilmoittaa.

THL:lla on nyt kiirettä uuden rokotteen (A/H5N1) kanssa kun sikapandemia lässähti, jätti ilmestymättä kokonaan :D

Ja kenties asiaan vaikutti se, että Euroopan Neuvosto alkoi tutkia WHO:n ja lääkeyhtiöiden rahoituskytköksiä sekä H1N1-rokotteen turvallisuutta?

Katsoin alustavan kuulemisen (linkki Euroopan Neuvoston sivuilla) netistä, ja Finland mainitaan siellä keskivaiheilla esimerkkinä rahoituskytköksistä.

Totta myös on, että jenkeissä on näitä federaalien leirejä (FEMA-camps) karanteenia varten. Siitä on jotain vähäistä tietoa US Senaten sivuillakin.

Kyllä Amerikan maalla on joissain osavaltioissa nostettu kanteita mm. työnantajaa (eli osavaltio) kohtaan rokotteiden takia. Jenkeissä on myös (taisi alkaa jo 2007) pakkorokotettu lapsia poliisin avulla.

Josta tuli ihan mielleyhtymänä: Georgian osavaltio on tehnyt päätöksen, ettei Georgian kansalaisia saa mikrosiruttaa ilman jokaisen henkilökohtaisesti antamaa lupaa.

Tällaista siis tapahtuu maailmalla, ja sen salliva laki on Suomessakin olemassa.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Tuli muuten noista rokotteista mieleen vielä tämä: erään vyöhyketerapeutin asiakkaista viisi oli raskaana. Viisi raskaana olevista sai myös keskenmenon H1N1-rokotteen jälkeen.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Tuomas, #11,
Kuuntelin sen Petrin hilpeän puhelun Amnestyyn linkistäsi.

Amnesty Finland riistää henkilökuntaansakin! Eivät anna asiakaspalvelijoiden käyttää edes nimeä :D  minuus viedään! Törkeää! :D

Pitäisikö tehdä ilmoitus jollekin muulle kansalaisjärjestölle? :D :D

Amnesty Finlandissa on vissiin tänään ollut ruuhkaa, sinne on ottanut näemmä yhteyttä monikin. En tiennyt postausta kirjoittaessani Petrinkin soittaneen sinne.

ard (nimimerkki)

Amnesty ja greenpeace ovat ihan pörssiyhtiöiden tapaan toimivia organisaatioita, jotka ajavat vain niitä juttuja mistä itse hyötyvät.

Greenpeace alkaa olla jo lähellä tilannetta että sen voi tilata kuin pizzataksin tekemään haluamiaan kampanjoita. :)

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

ard,#17,
totta turiset. Vilkaisin Amnesty Finlandin tasekirjaa (linkki postauksessa) ja vuosikertomusta.
Greenpeacesta olen myös samaa mieltä.

Tuima (nimimerkki)

#11

Kieltämättä aika mielenkiintoinen puhelu, miettikääpä kaksi kertaa jos vielä tuette kyseistä laitosta. Ei olla ilmeisesti kovinkaan kiinnostuneita siitä mitä Suomessa oikeasti tapahtuu, tästä vesigatesta en tiedä sen enempää, mutta särähti taas korvaan tämä naisiin kohdistuva väkivalta hössötys eli sukupuolittunut väkivalta Suomessa, jossa miehiin kohdistuvaa väkivaltaa pidetään vain hauskana huumorina, puhumattakaan lapsiin kohdistuvasta väkivallasta jota naiset harrastavat miehiä enemmän tai äidit surmasivat kolme kertaa useammin lapsen kuin isät.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Tuima, #19,
juu! Itsekin mietin, että miksi asiakaspalvelija alkaa puhua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan vastaan kampanjoimisesta kun asiakas-Petri haluaa puhua siitä että Poliisi tönii suomalaisia Eduskuntatalon edessä. Olihan se melko surkuhupaisaa ja ohjelmoidun kuuloista. Asiakaspalvelija oli valmistautunut ns. myymään kampanjan asiakkaalle eikä kohtaamaan ihmistä.

Kenties siis Amnesty Finland kiinnostuu suomalaisiin kohdistuvista ihmisoikeusrikkomuksista jos Eduskuntatalon edessä tönitään naisia poliisin toimesta? Tai lapsia?

Esa Kärnä

#17. Lainaus: "Amnesty ja greenpeace ovat ihan pörssiyhtiöiden tapaan toimivia organisaatioita, jotka ajavat vain niitä juttuja mistä itse hyötyvät."

Minä olin joskus nuori sinisilmäinen opiskelija joka kuului Amnesty Internationaliin. Sitten huomasin tuon saman minkä sinäkin. :)

Tuima (nimimerkki)

Onko Suomessa enää yhtään rehellistä ihmistä näissä järjestöissä, jotka eivät mene jonkun ideologian perässä kuin uskovaiset herätyskokouksessa jossa todellisuudella ja faktoilla ei ole enää mitään merkitystä. Luulisi Amnestya kiinnostavan lasten oikeudet edes, jos nyt ei paljon voisi vähempää kiinnostaa se jos miehet tappavat itsensä tai heitä piestään kuin märkää rättiä ja se on tosiaan vain hauskaa huumoria, kun joku kännipsykoosi nainen käy miehen kimppuun veitsen kanssa (Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset.)

Frank (nimimerkki)

"- Amnesty Finland ei puutu ihmisoikeusrikkomuksiin Suomessa koska Amnesty Finland toimii maailmanlaajuisesti (tietolähde: asiakaspalvelu/toimisto)"

Ei pidä paikkaansa: http://www.amnesty.fi/mita-teemme/joku-raja
Tuo kampanjahan kohdistui nimenomaan Suomeen ja suomalaisiin.

ps. eilen muuten lensi paperinkeräykseen Amnestyn kerjuukirje (=suostuttelu takaisin jäseneksi).

Käyttäjän simomakela kuva
Simo Mäkelä

Oliko se edes poliisi se tönijä.

Markus RURIK Räsänen (nimimerkki)

ELÄMME JO VALLANKUMOUKSELLISESSA TILANTEESSA

www.markusreed.julkaisee.fi/14 ”Räsäsen seinälehti”
Suomen punaisin Päätoimittaja, Markus ”Red” Räsänen, kommentoi:

Pahasti totuutta säikähtänyt Uusi Suomi poisti kiireesti 1425 kommenttia käsittäneen blogini ja en näin ollen pääse rekisteröitymään enää, jotta saisin kuvani takaisin näihin kommentteihini.´

KOMMUNISMI, KOKO KANSAN PÄÄMÄÄRÄ, KETÄÄN EI JÄTETÄ

Uskokaa aina porvareihin, ette tule pettymään.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Tässä Suomen Tietotoimistolle, YLElle sekä seuraaville henkilöille mennyt kirje:

"vastaanottaja:
tuomas.manninen@iltasanomat.fi,
jukka.savola@eduskunta.fi,
sauli.niinisto@eduskunta.fi,
seppo.tiitinen@eduskunta.fi,
kari.t.ahonen@eduskunta.fi,
alexander.stubb@formin.fi,
reijo.ruokanen@iltasanomat.fi

kopio:
info@supportmarkosihvonen.com,
feedback@humanrights.fi

date (päiväys)2. maaliskuuta 2010 11.31
aihe Mielenosoitus luonnonvarojen hallinnan legitiimistä jatkuu
lähettänyt gmail.com
varmentanut gmail.com

Viite: Iltasanomat 26.2. – Kalsareilla vai ilman?

Hyvää talvipäivää Teille,

Huomenna eduskunnassa käsitellään ennakkotietojen mukaan Suomen
virallista kantaa ihmisoikeuksien ja oikeusturvan toteutumisesta.
Tässä yhdeltä osin katsausta lumihiutaletasolla vallitsevaan
todellisuuteen.

Saatan näin kohteliaimmin tietoonne, että Marko Sihvonen oli mm.
pohjavesien mahdollisen yksityistämishankkeiden selvittämiseksi
nälkälakossa eduskunnan edessä kolmen ja puolen viikon ajan.

Laillinen ja luvallinen nälkälakon muodossa toteutettu mielenosoitus
keskeytettiin ja hajotettiin poliisin voimakkaalla väliintulolla 26.2.

Poliisin suulliset häätökäskytykset poistua eduskunnan edestä alkoivat
heti nälkälakon toisena päivänä eli 2.2.

Markolla ja hänen mukana kasvaneella tukiryhmällään olivat
asianmukaisesti 5.1.2010 Helsingin poliisilaitokselle jätetty
kirjallinen mielenosoitusilmoitus, jonka kirjainta Marko paikalla
olleiden tukiryhmäläisten kanssa tunnollisesti noudatti.

Samassa paikassa oli vielä pitkäkestoisempi nälkälakko vuonna 2001,
joka sujui täysin ilman nyt koettua viranomaiskoneiston voimakasta
häirintää. Tuolloinkin mielenosoittajat asuivat samalla paikalla
asuntovaunussa. Aktiivisen osallistujajoukon mukaisesti suhteuttaen
asuntovaunumäärän paikalla tapahtuvaa majoitusta varten.

Luvallinen mielenosoitus eduskuntatalon edessä kuitenkin jatkuu ja
aiheesta kiinnostuneiden joukko Suomessa kasvaa.

Nyt kansanedustajien, meppien, puoluetoimistojen edustajien,
eduskunnan ja ministeriöiden virkamiesten toivotaan tulevan arkisin
kello 17 eduskuntatalon eteen juttelemaan mielenosoittajien kanssa
mielenosoituksen aiheista ja kertomaan missä HE 277/2009 vesilain
uudistamisen kanssa mennään.

Muistutan samalla, että kyseessä alkaa olla myös EU:n toimien
uskottavuus ruohonjuuritason kansalaisten parissa. Lainaus Suomen
virallisesta kannasta muulle maailmalle vuoden 2006 kesäkuulta.

Suomen EU-puheenjohtajakauden tavoitteena avoin ja tehokas unioni - 30 Jun 2006:

”Suomi haluaa kaudellaan puuttua unionin ydinongelmaan, sen
vähentyneeseen oikeutukseen kansalaisten silmissä. Suomi katsoo, että
unionin tarpeellisuuden osoittaminen onnistuu parhaiten tekemällä
tehokasta lainsäädäntötyötä ja hoitamalla myös unionin muut tehtävät
tehokkaasti.

Siksi Suomi panostaa erityisesti avoimeen ja tehokkaaseen
toimintatapaan. Avoimuuden lisääntyminen unionin toiminnassa näkyy
erityisesti neuvoston istuntojen avautumisena kansalaisten
seurattavaksi internetin kautta. Suomen tavoitteena on myös unionin
lainsäädäntötyön laadun parantaminen. Tähän sisältyvät sekä säädösten
vaikutusten selvittäminen että selkeyden parantaminen.”

Mikä on Suomen virallinen/todellinen strategia mahdollisten
pohjavesivarojen yksityistämisen suhteen? Mistä löytyvät keskeiset
selvittelyyn liittyvät asiakirjat? Mistä kautta asioiden etenemistä
kansalaiset voivat keskitetysti, luotettavasti ja siten ilman
harhaanjohtamisen riskiä seurata?

Mikäli asiakokonaisuus on Teille vielä täysin uusi, niin vierailkaa
Teille sopivissa tilanteissa osoitteissa:

1. Videoraportteja - http://www.youtube.com/user/wwwoikeusturvainfo
2. Tukiryhmä Facebookissa - http://www.facebook.com/group.php?gid=286922701431
3. Keskusasema internetissä - http://www.supportmarkosihvonen.com/

tai hakekaa tietoa internetin hakukoneilta esimerkiksi hakusanoilla -
auta marko sihvosta

Tämä viestini on vapaasti levitettävissänne verkostossanne. Tervetuloa
avoimeen rintamaan muuttamaan Suomea parempaan suuntaan myös varsin
kylmällä ja kostealla lumihiutaletasolla.

Mielestämme rauhan, rakkauden ja rispektin merkeissä on turvallista
jatkaa kohti länsimaisempaa avoimuutta Suomessa.

Ystävällisin terveisin
Petri Salo
yksi viestien välittäjistä
Markon tukiryhmä"

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Tässä toinen tänään tullut kirje:

"Tunnustuksena ja kunnianosoituksena tekemästänne työstä leikkasin 3 videota 19.2.2010 pidetyistä "ainutlaatuisista ulkoilmabileistä". Tiedän, että paikalla paremmin olleet kuvaajat ovat saaneet paljon hyvää "action"-materiaalia viime päivien tapahtumista. Uskon silti, että näilläkin videoilla on dokumentaarinen arvonsa. Vaikkeivat nekään edusta mitään syväluotausta, on niiden haastattelumateriaali oletettavasti monia katselijoita kiinnostavaa taustatiedoksi jälkeenpäinkin katsottuna. Ja onhan niissä tätä perisuomalaista ankeuttakin kun pakkasessa ja viimassa tapellaan agregaattien kanssa...Aitoa "kaurismäkeläisyyttä" elävästä elämästä!

Kaikki videot löytyvät
http://www.youtube.com/vkari1

Erilliset osast näistä linkeistä:

SUOMI-UUTISIA: /Korruptio-mielenosoitus-01022010/Ainutlaatuiset Ulkoilmabileet 1/3
http://www.youtube.com/user/VKari1#p/a/u/2/xo4DFEn...

SUOMI-UUTISIA:/Korruptio-mielenosoitus-01022010/ Ainutlaatuiset Ulkoilmabileet 2/3
http://www.youtube.com/vkari1#p/a/u/1/kx_8v733g8k

UOMI-UUTISIA: /Korruptio-mielenosoitus-01022010/Ainutlaatuiset Ulkoilmabileet 3/3
http://www.youtube.com/vkari1#p/a/u/0/02fCCckU5tk

Pahoittelut vallanpitäjien ja poliisin kautta kokemistanne vääryyksistä ja perusoikeuksien riistosta!
Toisaalta olette onnistuneet hienosti ohittamaan jopa valtamedian vaikenemisen ja totuuden vääristämisen. Olette olleet kansalaisaktivismin edelläkävijöitä ja näyttäneet tietä pois siitä kurjistumisen kierteestä, joka on tullut kansamme osaksi. Te olette näyttäneet vaihtoehdon kansalle nousta alaspainamisen suosta ylös kohti muutosta ja itsetuntoa - laillisin kansalaisvaikuttamisen keinoin. Nyt tiedän, että talvisodan henki elää vieläkin ainakin jossain kansassamme!"

yks vaan (nimimerkki)

Pitäisi vaan alkaa etsimään dokumentteja. Googlella pääsee hyvin alkuun. Miettikää mitä se merkitsee jos kaikki instanssit maksaa ylimitoitettua vesimaksua,,, sairaalat, teollisuus, kunta (kadut yms) maatalous,,,, ei ole kyse vaan kansalaisten vesimaksun määristä vaan kansantaloudesta.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

yks vaan, #28,
me etsimme dokumentteja. Me löydämme niitä pikkuhiljaa. Etsikää tekin. Vesiasioista ja Amnestyn sekä muiden järjestöjen rahoituksesta.
Tänne saa tuoda. Olemme kiitollisia.

Käyttäjän hilkkalaronia kuva
Hilkka Laronia

Mie en käsitä, ettei net vastaa mittään. Päättäjät tai virkamiehet. Miten nämät meän hommat oiken on? Ja vaikka se, että virkamiesten ja päättäjien ois pitäny meitä auttaa näkehmään ja tutkimmaan näitä vesiasioita. Ja joku Haavistoki arvostellee viestintää ja ilmasua tuossa Markon jutussa. Höh ja voivoi, mutta eipä vaivuta epätoihvoon, vaan toivoa on, kaikesta huolimatta! Hilkka Laronia

Käyttäjän hilkkalaronia kuva
Hilkka Laronia

Mie nyt jankkaan, muttako kansaneustajat ei jaksa lukea sähköposteja ko tullee niin paljon, jopa että vastata ja mielenosotuksile tehhään näin, mitä meille jää?

Kirjotama näitä plokeja ainaski ja kerräämä tietoja ja jaama ja linkitämä joka puolelle, että ees kanssakansalaiset saa tietää ja voivat alkaa välittämhään näistä asioista.

Jouko (nimimerkki)

#14 Eli "ennustuksesi" ja lietsomasi kauhukuvat vakivaltaisista pakkorokottamisista yms olivat pelkkää tyhjää ilmaa.

No, eipä tullut yllätyksenä, kunhan kyselin. Antaa ihan hyvää perspektiiviä muuhunkin spekulointiisi täällä.

Oskari (nimimerkki)

"Jouko kommentoi:
2.3.2010 21.02

#14 Eli ”ennustuksesi” ja lietsomasi kauhukuvat vakivaltaisista pakkorokottamisista yms olivat pelkkää tyhjää ilmaa.

No, eipä tullut yllätyksenä, kunhan kyselin. Antaa ihan hyvää perspektiiviä muuhunkin spekulointiisi täällä."

Eiköhän "ennustukset" olisi voineet toimiakin? Tiettyjen tahojen paniikin luominen ei onneksi onnistunut.

On tainnut alkaa TOTUUDEN JULKI TULEMINEN kaikkialla maanpiirissä.

Internet on tätä paljon mahdollistanut, mutta lienee odotettavissa netistä löytyvän tiedon saamisen rajoittaminen jollainlailla JOLLAIN LAILLA.
Niin Suomessa kuin muuallakin.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

"Yhteistyö markkinoinnissa, viennissä ja tuotannossa on vielä kehittymätöntä. Ilmiö korostuu erityisesti yhdyskuntahuoltoon liittyviin yrityksiin osaltaan johtuen mm. perinteisesti julkiseen omistukseen perustuviin asiakkuuksiin ja markkinamekanismeihin. Vesisektorin tämä toimiala on kuitenkin jatkuvassa ja kiihtyvässä murroksessa johtuen mm. omistajuuden muutoksistaja pyrkimyksistä tehostaa perinteisen julkisomisteisen ja monopoleihin perustuvan toimintakentän rakenteita."

"Tulevaisuudessa yhä suurempia kokonaisuuksia hankitaan yksityiseltä sektorilta, mikä tarjoaa suomalaisille yrityksille merkittävän liiketoimintapotentiaalin sekä kotimaassa, että kansainvälisillä markkinoilla.

Vesisektorilla on siis kansainvälisesti suuri, kasvussa oleva markkinapotentiaali, jonka

hyödyntämiseen tarvitaan verkottunut ja monipuolinen innovaatioklusteri Liiketoimintaa syntyy mm. rakentamisen, laitevalmistuksen ja palveluntuottamisen aloilla. Palveluliiketoimintaa on odotettavissa erityisesti suunnittelun, operoinnin, omaisuuden hallinnan sekä mittauspalveluiden tuottamisessa. Ala ei ole vielä täysin kilpailtu, joten hyvillä liikeideoilla on menestymismahdollisuuksia. Esitetty vesiaiheinen ohjelma kohdistuu laaja-alaiseen kokonaisuuteen. Ohjelman tarkoituksena on uudistaa vesisektorin liiketoimintaa nykyaikaista teknologiaa hyödyntämällä ja laajentaa sitä kansainvälisille markkinoille. Ohjelma edistää erityisesti suomalaisten pkyritysten liiketoiminnan kasvua ja kansainvälistä menestymistä, aktivoimalla ja rahoittamalla edistyksellisten asiakastoimialaratkaisujen kehittämistä."

http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPort...

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Jouko, #10, kun nyt kerran otit asian puheeksi: postauksessa mainittu Viisaiden ryhmä sisältää samoja nimiä kuin tämä lista Bilderberg-kokoontujista http://darkhorsetrader.wordpress.com/2009/02/14/bi...

Varmaan sattumaa.

Jaakko Pöyryn (vesiputkienvetäjäfirma) hallinnossakin taisi olla samoja nimiä kuin tässä Bilderberg-listassa.

Sen nyt ainakin täytyy olla sattumaa ;)

Kuntaliitto omistaa Jaakko Pöyryä ja FCG:ta, joka on osa Jaakko Pöyryä.

Se on satavarmasti sattumaa, että Kuntaliitto painostaa voimakkaasti näissä vesihommissa kts. linkki #34 ja että hallitus painostaa kuntia kuntaliitoksiin, jolloin päätäntävaltaa keskittyisi yhä harvemmille. Eikös vaan olekin?

Käyttäjän petripartanen kuva
Petri Partanen

http://petripartanen.blogit.uusisuomi.fi/2008/10/2...

Kyseessä lienee valtioomme institutionalistoitunut, valtion feministisiiven ohjaama, mukaseksikkäihinasioihin, mukakantaaottava, feministinen naistutkijoiden loppusijoituspaikka-järjestö.

Nykyään kansalaisten asioihin kiinnittää huomiota eri järjestöt, kuten vaikkapa EOK, vaikka sitäkin jossain paljon parjataan.http://petripartanen.blogit.uusisuomi.fi/2008/10/22/amnesty-joku-raja-nuorten-vaalipaneeli/

Jukka Turunen (nimimerkki)

Hienoa! Olen itse pannut Amnestyn jo ajat sitten boikottiin. Se on pelkkä juristien rahankeräyskerho, joka kaipaa enemmän mediaseksikkyyttä kuin mitään muuta. Siksi suomalaisten kansalaisaktivistien kurmootus ei kiinnosta niitä pätkääkään. Sellaisesta puhuminenkin on ämnestiläisten mielestä pelkkää dorkaa hannukarpoilua.

Ehkä Amnesty saa rahaa näiltä pohjavesivarkailta.

pikku-sisar (nimimerkki)

Hienoa, ettei Riikan ennustus pakkorokottamisesta toteutunut. Siihen on varmasti vaikuttanut se, ettemme ole olleet narussa vietäviä lampaita ja olemme puhuneet asiasta paljon mm. täällä netissä kommentoimalla.

Mikä sinut Jouko saa nyt noin ajattelemaan? En minäkään rokotetta ole ottanut, enkä ota tulevaisuudessakaan. En ole kuitenkaan odottanut pakkorokottamisen tuloa innolla. Et kai sinäkään?

Marko on varmasti oikeassa tästä pohjavesien myynnistä päättäjien asenteen asiaa kohtaan huomioon ottaen.
Oli miten tahansa, koskaan en tule kääntämään takkiani, vaan toivon omalla tavallani voivani vaikuttaa maailman muuttumiseen paremmaksi paikaksi elää. Sen eteen teen työtä, ja olen jo hiljaisesti tehnyt kauan aikaa. Kauemmin, kuin ikinä uskoisittekaan. Ja jatkan niin kauan, kuin minulla siihen on mahdollisuus.

Valta pitää murtaa. Valta, joka orjuuttaa meitä. Valta, joka ei suo meille onnellisuutta.
Me kaikki omalla tavallamme voimme kerätä voimamme yhteen ja saada aikaan muutoksia. Muutoksia, jotka tulevaisuudessa antavat lapsillemme paremman maailman elää. Ilman orjuutta.
"Tahdothan pois orjuuden, tahdothan vapauteen! Maailman tie silloin täytyy sun heittää" Nämä sanat eräästä tuttuni laulusta! Ilman uskonnollisuutta.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Pikku-sisar, #37,
minustakin on hienoa ettei ehdottamani mahdollisuus pakkorokotuksista ole toteutunut. Pandemiauhkakin häipyi, kun yhä useampi ihminen alkoi puhua asioista ja ottaa niistä selvää ;)

Uutinen siitä, että pandemialuokitus6 eli HÄLYTYS on yhä voimassa http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/02/who_ei_viela_muuta_sikainfluenssaluokitusta_1478030.html?origin=rss pvm 24.2 2010

Jouko 1 (nimimerkki)

#32
Täälläkö on joku toinen Jouko poika kiusaamassa Riikkaa.Hyi sinnuu. Ei näitä juttuja kannata ottaa niin tosissaan. intternetistä, kun löytyy kaiken näköisiä kirjoituksia. Joten Jouko pysy vaan siinä 7 päivää lehdessä;) Oli hyvät soittovideot.

Jari S (nimimerkki)

Oman kokemukseni mukaan liian monet kansalaisjärjestöt ovat yleensä sellaisten ihmisten miehittämiä joilla on jotakin länsimaista yhteiskuntaa vastaan, tai sitten puolustavat joidenkin kiihkomuslimien kansalaisoikeuksia.

Ei sinänsä haittaa minua, mutta sitä en oikein voi hyväksyä että liian monet sellaiset järjestöt saavat valtion tukea verovaroista.

Ylipäänsä valtion tuet kaikille kansalaisjärjestöille pitäisi lopettaa, koska ne eivät edusta tasapainoisesti kansalaisten näkemyksiä, näkisin että jokaisella on oikeus ja valvollisuus puolustaa tärkeinään pitämiään arvoja mutta ei verovaroilla vaan omalla ajallaan ja omilla varoillaan, jolloin myös näiden järjestöjen olisi pakko toimia rahoittajiensa ja jäsenistönsä ehdoilla.

ard (nimimerkki)

Viime aikoina amnesty ja greenpeace ovat toimineet tempauksissaan niin valikoiden että ainakin itsellä herää epäilyksiä "pizzataksi"-toiminnasta, eli että järjestöt "myyvät" tempauksiaan.

Itse en usko että mikään yritys tai etujärjestö lahjoisi näitä järjestöjä - siitä jäisi aika äkkiä kiinni. Mutta niinkuin KMS-tapauksesta opimme pienillä virityksillä "Pizzataksi" -ilmiö voidaan voitaa täysin laillissti erilaisten seminaarilippujen, taulukaupojen jne. kautta ;)

Joku vuosi sitten oli teekkaripila tms. missä oli keksitty (leikisti) "mielenosoituspalvelu". Sieltä sai tilata mihin tahansa aiheeseen mielenosoittajia ja hinta meni nuppiluvun & mielenosoituksen keston mukaan.

Hulluinta pilan tekijöiden mukaan oli se, että he saivat runsaasti oikeita tarjouskyselyitä eri järjestöiltä ja jopa yrityksiltä!

Kun kyse voi olla suurista rahoista (ilmastonmuutos, ydinvoima, vesi jne.) niin kiusaus järjestöjen käyttämiseen välikätenä on suuri niin puolustajien kuin vastustajien puolelta. Etenkin jos joku homma on "fifty-fifty" niin verraten pienellä panostuksella voi saada mieleisensä loputuleman.

Minusta paras oli Nova/KMS-tyypin (en nyt muista kuka niisät se oli) repliikki, kun hän totesi että Suomeen voi ostaa porvarihallituksen sadan tonnin vaalituella! Että semmoista demokratiaa.....

Markku Stenholm (nimimerkki)

"Onko tämä vastaus jäänne Ruotsin vallan ajoilta? Vai kertooko se jotain esim. RKP:n asemasta maassamme? Esittäkää teorioita ja selitysmalleja, pyydän."

Amnestyn keskeisiä periaatteita ( jos sillä nyt enää niitä on ) oli aikanaan, että ei saa puuttua oman maan tapauksiin. Tällä vältettiin politikointia. Eli juuri niin, että Suomen tapauksissa asiaa pitäisi hoitaa jonkun muun maan Amnestyn kautta.

#9

"Amnesty on myös vasemmistolainen englantilainen järjestö alkujaan."

Amnestyn perustajat olivat kyllä kristittyjä. Järjestö on nykyään luisunut kauas alkuperäisistä periaatteistaan ja harrastaa lähinnä politikointia. Vatikaani on muistaakseni kehottanut kaikkia katolilaisia olemaan tukematta sitä.

Englannissa oli vastikään todellinen skandaali, kun Amnestyn merkittävä toimija Gita Sahgal sai potkut riitauttaessaan sen, että Amnestyssa toimii talebanilaista ideologiaa ajava Moazzam Begg, jota Amnesty suojelee.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1249649/Am...

repe (nimimerkki)

Vaikka olisi hieman provosoivaa juhlia Wannseen konferenssin muistopäivää, vaikka jonkun osallistujan majoittumisen perusteella, niin mielestäni tällaisen nostalgiakerhon kohtelu Virossa on esityksen perusteella aika pimeää:

http://www.kaitsepolitsei.com/index_fin.html

Vain astetta ymmärrettävämpää, kuin niiden vastustaminen samoin ottein, jotka yrittävät saada julki luonnonvarojen lahjoituksen maailman rahaeliitille.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Kirje Ihmisoikeusliitolle:

kristiina.kouros@ihmisoikeusliitto.fi,
helena.kaivo-oja@ihmisoikeusliitto.fi,
susan.villa@ihmisoikeusliitto.fi,
milla.aaltonen@ihmisoikeusliitto.fi,
mikko.joronen@ihmisoikeusliitto.fi,
katja.grekula@ihmisoikeusliitto.fi,
johanna.lampinen@ihmisoikeudet.net,
janneke.johansson@ihmisoikeusliitto.fi,
saido.mohamed@ihmisoikeusliitto.fi,
terhi.hilden@ihmisoikeusliitto.fi,
rebwar.karimi@ihmisoikeusliitto.fi,
eeva.suomenaro@ihmisoikeusliitto.fi,
simo.jaatinen@ihmisoikeusliitto.fi,
maarit.rostrom@ihmisoikeusliitto.fi

kopio:
info@ihmisoikeusliitto.fi,
info@supportmarkosihvonen.com,
feedback@humanrights.fi

date (päiväys)2. maaliskuuta 2010 21.39
aihe Mielenosoitus luonnonvarojen hallinnan legitiimistä jatkuu
lähettänytgmail.com

"Hyvää talvipäivää Teille Ihmisoikeusliittoon,

Haluamme kauttanne toimien varmistaa sen, että Teillä
ihmisoikeusasioita ammatikseen hoitavilla henkilöillä on oikeaa tietoa
eduskunnan edustalla jatkuvasta pitkäkestoisesta mielenosoituksesta.

Eduskunnassa käsitellään nyt keskiviikkona ennakkotietojen mukaan

Suomen virallista kantaa ihmisoikeuksien ja oikeusturvan
toteutumisesta.
Tässä saatte samalla yhdeltä osin katsausta
ruohonjuuritasolla vallitsevaan todellisuuteen.

Tai avoimesta internetistä hakusanoilla – ihmisoikeuspoliittinen selonteko 2010

Saatan näin kohteliaimmin varmistaen tietoonne, että Marko Sihvonen
oli mm. pohjavesien mahdollisen yksityistämishankkeiden
selvittämiseksi nälkälakossa eduskunnan edessä kolme ja puoli viikkoa.

Laillinen ja luvallinen nälkälakon muodossa toteutettu mielenosoitus
keskeytettiin ja hajotettiin poliisin voimakkaalla väliintulolla 26.2.

Poliisin suulliset häätökäskytykset poistua eduskunnan edestä alkoivat
heti nälkälakon toisena päivänä eli 2.2. Pitkäkestoinen häätökäskytys
alkoi, kun Marko oli ripustanut mielenosoitukseen kuuluvan
”Korruptoitunut hallitus” banderollin asuntovaununsa kylkeen.

Markolla ja hänen mukana kasvaneella tukiryhmällään oli
asianmukaisesti 5.1.2010 Helsingin poliisilaitokselle jätetty
kirjallinen mielenosoitusilmoitus, jonka kirjainta Marko paikalla
olleiden tukiryhmäläisten kanssa tunnollisesti noudatti.

Samassa paikassa oli vielä pitkäkestoisempi nälkälakko vuonna 2001,
joka sujui täysin ilman nyt koettua viranomaiskoneiston voimakasta
häirintää. Tuolloinkin mielenosoittajat asuivat samalla paikalla
asuntovaunussa. Aktiivisen osallistujajoukon mukaisesti suhteuttaen
asuntovaunumäärän paikalla tapahtuvaa majoitusta varten.

Luvallinen mielenosoitus eduskuntatalon edessä kuitenkin jatkuu ja
aiheesta kiinnostuneiden joukko Suomessa kasvaa.

Muun muassa seuraavia asioita on Markon ja muiden mielenosoittajien
puolesta yritetty kysyä kansanedustajilta eduskunnan edessä.
Toistaiseksi erittäin huonolla menestyksellä.

Mikä on Suomen virallinen strategia mahdollisten pohjavesivarojen
yksityistämisen suhteen?
Mistä löytyvät keskeiset selvittelyyn liittyvät asiakirjat?
Mistä kautta asioiden etenemistä kansalaiset voivat keskitetysti,
luotettavasti ja siten ilman harhaanjohtamisen riskiä seurata?

Nyt toivotaan kansanedustajien, meppien, puoluetoimistojen edustajien,
eduskunnan ja ministeriöiden virkamiesten tulevan arkisin kello 17
eduskuntatalon eteen juttelemaan mielenosoittajien kanssa
mielenosoituksen aiheista ja kertomaan missä HE 277/2009 vesilain
uudistamisen kanssa mennään.

Muistutan samalla, että kyseessä alkaa olla myös EU:n toimien
uskottavuus ruohonjuuritason kansalaisten parissa. Lainaus Suomen
virallisesta kannasta muulle maailmalle vuoden 2006 kesäkuulta.

Suomen EU-puheenjohtajakauden tavoitteena avoin ja tehokas unioni - 30 Jun 2006:

Suomi haluaa kaudellaan puuttua unionin ydinongelmaan, sen
vähentyneeseen oikeutukseen kansalaisten silmissä. Suomi katsoo, että
unionin tarpeellisuuden osoittaminen onnistuu parhaiten tekemällä
tehokasta lainsäädäntötyötä ja hoitamalla myös unionin muut tehtävät
tehokkaasti.

Siksi Suomi panostaa erityisesti avoimeen ja tehokkaaseen
toimintatapaan. Avoimuuden lisääntyminen unionin toiminnassa näkyy
erityisesti neuvoston istuntojen avautumisena kansalaisten
seurattavaksi internetin kautta. Suomen tavoitteena on myös unionin
lainsäädäntötyön laadun parantaminen. Tähän sisältyvät sekä säädösten
vaikutusten selvittäminen että selkeyden parantaminen
.”

Mikäli asiakokonaisuus on Teille vielä täysin uusi, niin vierailkaa
Teille sopivissa tilanteissa osoitteissa:

1. Videoraportteja - http://www.youtube.com/user/wwwoikeusturvainfo
2. Keskusasema internetissä - http://www.supportmarkosihvonen.com/
3. Tukiryhmä Facebookissa - http://www.facebook.com/group.php?gid=286922701431

tai hakekaa tietoa internetin hakukoneilta esimerkiksi hakusanoilla -
auta marko sihvosta

Tämä viestini on vapaasti levitettävissänne verkostossanne. Toivotamme

Ihmisoikeusliiton ammattilaiset kannattajineen tervetulleiksi mukaan

erilaisille ajatuksille avoimeen rintamaan.

Rauhan, rakkauden ja rispektin merkeissä on turvallista jatkaa kohti
länsimaisempaa avoimuutta Suomessa.

Ystävällisin terveisin ja kiitoksin

Petri Salo
yksi viestien välittäjistä
Markon tukiryhmä

ps.
Muistattehan pitää juuri nyt tiukasti esillä Suomen EIT-tuomarin
vuonna 2006 valintavaiheessa toteennäytetyt valheellisuudet. Kattava
taustatietopaketti löytyy esimerkiksi osoitteessa -
http://www.promerit.net/hirvela.kansio.htm "

 

RS: Haluatteko, rakkaat lukijat, näkösälle myös Poliisiasiain hallinnolle menneen kirjeen? Ja: näitä kirjeitä saa käyttää mallina/pohjana, jopa sellaisenaan jos joku saa innoituksen itse lähestyä kirjeitse viranomaisia ;)

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

ard, #42,
muistan tuon teekkaripilan. Sekin on sitä Pahkasikaa, luulet pilailevasi ja huomaat että näinhän ne asiat todellisuudessa onkin.

Markku Stenholm, #43,
tuokin oli kiintoisa tieto!

seppo ihana (nimimerkki)

http://www.poyry.com/Sijoittajat/Hallinnointi/Toim...

Heikki Malinen
s. 1962, Suomen ja Yhdysvaltain kansalainen
Koulutus
KTM, Helsingin kauppakorkeakoulu, 1986
MBA, Harvard Business School, 1993
Asema
Pöyry Oyj:n toimitusjohtaja
Oman toimen ohella Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmän johtaja
Tehtävät Pöyryllä
Heikki Malinen nimitettiin Pöyry Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.6.2008 alkaen. Samasta päivämäärästä alkaen hän toimii konsernin johtoryhmän puheenjohtajana.
Ammatillinen tausta, luottamustehtävät
UPM-Kymmene Oyj, Helsinki
Strategiajohtaja, johtajiston jäsen 2006-2008

UPM North America, Chicago, USA
Toimitusjohtaja 2004-2005

UPM-Kymmene, Chicago, USA
Myyntijohtaja 2002-2003

Jaakko Pöyry Consulting, New York, USA
Partneri, Jaakko Pöyry North America 2000-2001

McKinsey & Co, Atlanta, USA
Projektijohtaja 1997-1999

No joo. McKinsey ja kumppanit. Firma jolta hallitus tilasi konsulttipalvelut seuraavan hallitusohjelman suunnittelemiseen. Miten niin piiri pieni jne.

Raipe (nimimerkki)

NE MYY JO VETTÄ!

http://www.lansi-uusimaa.fi/Uutiset/Paivan-Puheena...
-pohjavedesta-janotaan-myyntivalttia-Aasiaan

Vanha demari (nimimerkki)

Ketokaa joku mihin Amnestyn olisi pitänyt tai pitäisi ottaa kantaa. Yli 6 minuutin puhelun aikana edes tämä ei selvinnyt ainakaan minulle.

Marko on siis lopettanut nälkälakkonsa. Asuuko hän nyt siinä lumilinnassa vai onko palannut töihin perheestään huolehtimaan?

Tuima (nimimerkki)

#49

Amnestya ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa ihmisoikeudet Suomessa, sehän nyt on tullut jo täysin selväksi, joten Suomeen pitää perustaa perustuslakituomioistun. “joka kansalaisen ääni on hänen ihmisarvonsa tunnus”. Perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien tulee toteutua arjessakin, eikä vain juhlapuheessa ja liturgiassa.

Vanha demari (nimimerkki)

"Amnestya ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa ihmisoikeudet Suomessa, "

Olen saanut käsityksen, että Amnestyn eri osastot nimenomaan eivät puutu oman maansa ihmisoikeustilanteeseen.

Amnestyn puhelinpäivystäjälle on nostettava hattua, että hän sieti minuuttikaupalla Petrin kiukkuista marinaa. Jos Petrillä olisi ollut jotain asiaa, olisi se tänä aikana selvinnnyt.
'
Täällä on jo viikkokaupalla puhuttu jostain Markosta ja vaadittu kaikkia tukemaan häntä Jos hän haluaa hallituksen eroa, niin miksi hallituksen pitäisi erota jonkun hipin vaatimusten takia? Meillähän on vaalit jo ensi vuonna.

uurija (nimimerkki)

Tässä paljastetaan kuinka IMF (Kansainvälinen valuuttarahasto) ja Maailmanpankki tuhosivat Jugoslavian, Ukrainan, Bosnia-Hertsegovinan...

http://emperors-clothes.com/analysis/1.htm

IMF:n kynnet ovat jo syvällä Suomen maaperässä.

Ks. myös Kimmo Kiljusen blogi.

Tuima (nimimerkki)

#52

Niinkuin jo kirjoitin tuossa aikaisemmin niin Suomeen tarvitaan perustuslakituomioistun. Ei näistä järjestöistä ole yhtään mihinkään, aikuisten ihmisten leikkikerhoja missä puuhastellaan kaikkea kivaa ja mukamas tärkeää.

“joka kansalaisen ääni on hänen ihmisarvonsa tunnus”. Perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien tulee toteutua arjessakin, eikä vain juhlapuheessa ja liturgiassa.

Näillä järjestöillä ei ole mitään virkaa Suomessa.

gmota vastaan (nimimerkki)

Olisko tässä ideaa? Ainakin erilainen lähestymistapa:)
http://www.vartti.fi/artikkeli/7f4de494-4ffd-4b2c-...

Pentti Juhani Järvinen (nimimerkki)

Amnesty Int. taisi alkuun toimia vangittujen (ihmis)oikeustaistelujoiden vapauttamiseksi. Se järjesti mm. kirjekamppanjoita; eri puolita maailmaa lähetettiin kirjeitä vankilamaan johdolle. Mutta jossakin vaiheessa se luisui lievään luksuseloon, ryhtyi antamaan laajoja yleismoralistisia lausuntoja suurista asioista. Se osoittautui myös brittitiedustelun kädeksi, tai sen käden sormeksi, jota voitiin käyttää asioiden tai tilanteen kontrolloimiseksi. Yksi agentti joutui kiinni Moskovassa. Hän käytti teknisesti edistynyttä viestintää, joka vaati ennakkokoulutusta. Mutta Suomessa Amnestyn ensi edustajan kotiin tai kirjoituspöytään myös murtauduttiin jäsenluettelon hankkimiseksi. Eli se oli alusta alkaen myös kohde.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

KORRUPTIOsta kun on ollut puhe (ja tekemistäkin sen selvittely on antanut :D )
niin tänään tulla räpsähti tällainen s-postiini:

Vihreät suojelevat korruptiota http://www.mirule.org/1524

gmo:ta vastaan, #55,
erinomainen ja lämmittävä idea! kiitos kun toit sen tänne.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

8. Marko Sihvonen kertoo Brasilian matkastaan 11.2.2010
http://www.youtube.com/watch?v=oZ92QaOUY-A

+ Marko kertoo yllättävästä tapaamisestaan lomamatkallaan eduskunnan pankkivaltuuskunnan jäsenten kanssa.

+ Suomen pankin pääjohtaja ja entinen EU-komissaari Erkki Liikanen siis tietää pohjavesien yksityistämisasiasta.

+ Kansanedustaja Ben Zyskowiczin lisäksi eduskunnassa pohjavesien yksityistämisasiasta tietävät siis tämän Markon lomamatkakytkennän kautta seuraavat eduskunnan pankkivaltuuskuntaan kuuluvat kansanedustajat:

Kalli Timo /kesk Satakunnan vaalipiiri
Kalliomäki Antti /sd Uudenmaan vaalipiiri
Karpela Tanja /kesk Uudenmaan vaalipiiri
Korhonen Martti /vas Oulun vaalipiiri
Lintilä Mika /kesk Vaasan vaalipiiri
Ravi Pekka /kok Pohjois-Karjalan vaalipiiri
Tiura Marja /kok Pirkanmaan vaalipiiri
Urpilainen Jutta /sd Vaasan vaalipiiri

Lähde: Eduskunnan www - sivusto 12.2.2010 kello 7,55

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Jouko -vai pitäisikö sanoa Joku- kommentissa (10) ihmetteli niitä pakkorokotuksia ja minä sanoin että sitä tapahtuu maailmalla.

Tässä

http://www.examiner.com/x-10438-Human-Rights-
Examiner~y2009m11d18-Mandatory-H1N1-vaccine-for-25000-American-children

artikkeli amerikkalaislapsiin kohdistuvista suunnitelmista ja toimista.

Ruotsalainen Leif Arnold  http://www.examiner.com/x-10438-Human-Rights-Examiner~y2010m3d1-Exclusive-Vaccine-criminals-must-face-Nuremberg-trial-Swedish-doctor-says?cid=edition-rss-National

Hulluporo (nimimerkki)

Petri Laguksella oli hyvä puhelu "hyväntekeväisyysjarjestöille" Ilmeisesti pitäisi perustaa paikallinen järjestö, (Suomen asiota hoitamaan) ei korruptoitunut.
Lähdetkö Riikka hankkeeseen mukaan?

yksilö (nimimerkki)

Riikka ole loistava tiedottaja sekä rohkea ihminen :D ja mikä on todellakin harvinaista uskallat antaa ihmisten tuoda tietämänsä ja kokemansa asiat tällä palstalla muidenkin tietoisuuteen. ;D

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Hulluporo, #60,
onhan meillä nyt h2o-yhdistys, löytyy supportmarkosihvonen-sivuilta ;)

Kuopiossa on parhaillaan meneillään torilla rinnakkais- ja tukimielenilmaus vesiasioista ja sananvapaudesta Suomessa.

Ei mikään estä virittelemästä vastaavaa omassa kotikunnassaan.

_____________

yksilö, #61,

kiitoksia paljon kohteliaisuudesta mutta rehellisyyden nimessä on kyllä sanottava että minusta kommentoijat blogin tekevät ja heissä minua on onnistanut.
Minä saan teiltä paljon: tietoa, tukea, mielipiteitä, ja ymmärrän kyllä antaa sille arvoa.

Ei tilan antaminen muille ole minulta pois, päinvastoin!

Vanha demari (nimimerkki)

Nyt kaikki Riikan pihaan asuntovaunuineen! Jos hän alkaa jotain urputtamaan, niin vedotaan sananvapauteen.

orava (nimimerkki)

#63, What's your problem?

Чухна (nimimerkki)

Onko termi "Occamin partaveitsi" sinulle tuttu Riikka?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Occamin_partaveitsi

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

#65, kyllä vaan on tullut tähänkin joskus tutustuttua.

vanha demari, #63,
vertaatko torppaamme Eduskuntataloon? :D
Koska aura käy niin harvoin, epäilen ettei monikaan auto pystyisi näillä keleillä vetämään asuntovaunua pihaamme.

VÄLIAIKATIETOJA Kuopion torin tukimielenilmauksesta:

Joukkoon on ilmoittautunut lisää ihmisiä vapaaehtoistyöntekijöiksi. Osa heistä on sanonut, että eivät koskaan aiemmin ole olleet mukana missään tämänkaltaisessa toiminnassa mutta että NYT TÄYTYY, on pakottava tarve.

Minusta se on hienoa!

yksilö (nimimerkki)

Hyppään nyt ihan toiseen asiaan nimittäin Islantiin.

Löysin varsin mielenkiitoisen jutun, joka minusta kannattaisi lukaista.

Ragnhildur Sverrisdóttir

Maaliskuu 2010: Icesave-kansanäänestys koettelee kansainvälistä rahamaailmaa

Islannissa on edessä kansanäänestys Icesave-skandaalia koskevasta sopimuksesta, jonka maan hallitus on laatinut Ison-Britannian ja Alankomaiden kanssa. Monen asiantuntijan mielestä tapaus on kansainvälisen rahamaailman alla muhiva pommi, jos lopputuloksena on se, että ihmiset voivat äänestämällä päästä eroon näinkin suurista velkasitoumuksista.

02.03.2010

Reykjavikin erään naapurikunnan urheiluhallin seinällä riippuu ilmoitus. Siinä kerrotaan urheiluhallin käyttäjille, että halli on suljettu lauantaina 6. maaliskuuta, mikäli kyseisenä päivänä järjestetään kansanäänestys. Kun urheiluhallin käyttäjät lukevat ilmoituksen, äänestyspäivään on viisi päivää aikaa. Äänestäjien olisi tuolloin tarkoitus päättää Icesave-lain kohtalosta, mutta kukaan ei edelleenkään tiedä, järjestetäänkö kansanäänestystä lainkaan.

Mikään muu voisi tuskin kuvata Islannin tämänhetkistä tilannetta osuvammin kuin urheiluhallin seinällä riippuva ilmoitus. Kansanäänestys saatetaan järjestää, mutta jos sitä ei järjestetä, kukaan ei tiedä, mitä sen sijaan tapahtuu. Perutaanko kansanäänestys, koska brittien ja hollantilaisten kanssa on saatu aikaan uusi sopimus? Lykätäänkö kansanäänestystä, kunnes on selvitetty perinpohjaisesti, onko sopimukseen pääsy mahdollista? Eikö olisi mahdollisuuksia parempaan sopimukseen, jos kansanäänestyksen tulos olisi selvillä – näyttäähän nyt vahvasti siltä, että islantilaisten enemmistö on valmis hylkäämään lain? Pitääkö paikkansa, että britit haluaisivat mieluiten välttyä islantilaisten Icesave-kansanäänestykseltä, koska Islannin hallitus saisi sen myötä kansalta vahvemmat neuvotteluvaltuudet? Jos näin on, voidaan ainakin olla tyytyväisiä siihen, että Ison-Britannian viranomaiset ja Islannin hallitus pystyvät olemaan yksimielisiä edes jostain – olkoonkin sitten vaikka siitä, että kansanäänestys on niiden mielestä pahimpia asioita, joita kuvitella saattaa.

Hallituksen hankala tilanne
Islannin hallitus joutuu erikoiseen tilanteeseen, jos äänestäjien enemmistö päättää kansanäänestyksessä hylätä lain, jonka läpimenoa hallitus on itse pitänyt tärkeänä. Ei olekaan mikään ihme, että poliittisesta kriisistä puhutaan yhä äänekkäämmin ja jopa kovemmalla äänellä kuin itse talouskriisistä.

Äänioikeutetut voivat tässäkin kansanäänestyksessä antaa äänensä kirjeitse muutaman viikon ajan ennen varsinaista äänestyspäivää. Osa äänestäjistä tapaa hyödyntää tätä mahdollisuutta, sillä kaikki eivät pysty tulemaan äänestyspaikalle varsinaisena vaalipäivänä. Nyt nämä äänestäjät suuntaavat virastotaloihin miettien mielessään, mahtaako heidän äänensä koskaan tulla lasketuksi. Jotkut äänestävät kirjeitse, vaikka he pääsisivät vallan hyvin äänestyspaikalle maaliskuun kuudentena. Näin he pyrkivät varmistamaan, että he saavat tilaisuuden antaa äänensä, kävipä miten tahansa. He eivät halua jäädä paitsi kansanäänestyksestä siinäkään tapauksessa, että viranomaiset onnistuisivat toiveensa mukaisesti perumaan äänestyksen ennen maaliskuun kuudetta päivää.

Lontoossa hierotaan sovintoa
Miksi islantilaisten sitten pitäisi lähteä uurnille? Yleiskäräjät hyväksyi viime vuoden lopussa Icesave-saatavia koskevan lain Ison-Britannian ja Alankomaiden hylättyä varaumat, jotka Islanti oli tehnyt viime syksynä neuvoteltuun maiden väliseen sopimukseen. Näiden taloudellisten varaumien avulla haluttiin rajoittaa sitä, miten paljon Islannin tulisi maksaa ja minä ajankohtina ottaen huomioon maan taloudelliset edellytykset kullakin maksukierroksella. Täysin brittien ja hollantilaisten mielen mukainen uusi laki esiteltiin Islannin presidentille, joka kuitenkin kieltäytyi tämän vuoden alussa vahvistamasta sitä vedoten kansalaisadressiin, jonka oli allekirjoittanut noin neljäsosa maan kaikista äänioikeutetuista. Kansa saa siis näin ollen päättää lain kohtalosta – ja sehän on jo päätöksensä tehnyt, mikäli mielipidemittauksiin on uskominen.

Siitä lähtien, kun presidentti jätti lain allekirjoittamatta, on keskusteltu välttämättömyydestä saada aikaan uusi sopimus brittien ja hollantilaisten kanssa. Tähän on viime päivinä tullut muutos. Iso-Britannia ja Alankomaat vastasivat islantilaisten uuteen tarjoukseen vastatarjouksella, jonka sanottiin alun alkaen olevan heidän viimeinen tarjouksensa. Islantilaiset olivat pitäneet tärkeänä sitä, että Landsbankinn-konkurssipesän varat käytettäisiin Icesave-velkojen maksuun, mutta vastatarjouksessa painotettiin myös valtion vastuuta veloista. Toisaalta siinä myös tarjottiin vaihtuvaa korkoa ennemmin kuin 5,5 prosentin kiinteää korkoa, joka on kirjattu kansanäänestystä odottavaan lakiin. Vaikka alun perin puhuttiinkin lopullisesta tarjouksesta, totuus osoittautui toisenlaiseksi islantilaisten hylättyä ehdotuksen: ainakin Islannin neuvotteluvaltuuskunta sai briteiltä kutsun saapua Lontooseen jatkamaan neuvotteluja. Näissä kekkereissä eivät hollantilaiset olleet mukana, mikä useimpien mielestä johtui pikemminkin maan hallituksen kaatumisesta kuin heidän haluttomuudestaan osallistua sovinnon hierontaan. Hollantilaiset seuraavat siis tapahtumien kulkua sivusta. Islantilaiset ovat tehneet uuden tarjouksen, jonka avulla he pyrkivät omien sanojensa mukaan estämään Isoa-Britanniaa ja Alankomaita rikastumasta Icesaveen kohdistuvilla korkovaatimuksilla.

Toinen ääni tiedotusvälineiden kellossa
Ulkomaisten tiedotusvälineiden suhtautuminen islantilaisiin on muuttunut merkittävästi viime viikkoina. Kun Islannin presidentti käytti veto-oikeuttaan, monet alkoivat miettiä, olivatko britit ja hollantilaiset toimineet ajattelemattomasti. Brittiläinen Financial Times -päivälehti julkaisi perjantaina 26. helmikuuta tiukkasävyisen pääkirjoituksen, jossa se syytti Ison-Britannian viranomaisia kohtuuttomasta menettelystä ja suunnattomasta kömpelyydestä. Korostamalla Islannin vastuuta käännettiin huomio pois siitä tosiseikasta, ettei maidenvälistä pankkitoimintaa koskevien eurooppalaisten sääntöjen avulla kyetä käsittelemään suuren mittakaavan pankkiromahdusta.

Monet pitävät Financial Timesin perjantaista pääkirjoitusta yhtenä syynä Ison-Britannian neuvotteluvaltuuskunnan halukkuuteen palata neuvottelupöytään heti seuraavana päivänä. Valtuuskunta pelkää, että Icesave-sopimuksen kaatuminen kansanäänestyksessä saisi aikaan koko Euroopan laajuisen ketjureaktion. Jos pääpaino pannaan Islannin vastuulle ja Islanti kieltäytyy tästä vastuusta, sijoittajat eivät pidä Financial Timesin mukaan kansallista maksukieltoa aivan yhtä epätodennäköisenä kuin aiemmin. Islantilaisten raivo (kuten pääkirjoituksen kirjoittaja sitä nimittää) voi johtaa siihen, että kansalaiset kieltäytyvät myös muualla maksamasta velkaa, jonka ottamisesta he eivät itse ole vastuussa.

Hallitus opposition panttivankina
Nyt ollaan siis tultu siihen merkilliseen tilanteeseen, että islantilaiset haluavat äänestää sopimuksesta, jota kukaan ei oikeastaan ole aikonut saattaa voimaan. Britit ja hollantilaiset ovat jo tarjonneet islantilaisille kohtuullisempia takaisinmaksuehtoja kuin lain hyväksymishetkellä. Eikö siis ole päivänselvää, että kaikki aikovat hylätä vanhan sopimuksen tietäen, että he ovat jo saaneet paremman tarjouksen? Eivät kaikki. Ainakin valtiovarainministeri sanoo äänestävänsä lain puolesta, jos hän lähtee uurnille. Ministeri, joka on itse todennut kansanäänestyksen jo vanhentuneen, koska on saatu parempi tarjous, aikoo siis kuitenkin äänestää huonomman vaihtoehdon puolesta. Tätä ei oikein voi selittää muulla kuin sillä, että hänen on vaikea katkaista tunnesiteitään lakiin, jonka läpivientiin maan parlamentissa hän keskitti aikanaan kaiken tarmonsa. Todennäköisempää on kuitenkin, että hän olettaa välttyvänsä koko äänestämiseltä.

Islannin entinen pääministeri, sittemmin maan Lontoon-suurlähettiläänä toiminut Þorsteinn Pálsson katsoo, ettei Icesave-lain kumoaminen kansanäänestyksessä paranna lainkaan Islannin asemia. Hän totesi 28. helmikuuta, että olisi järkevintä perua kansanäänestys ja yksinkertaisesti julistaa laki mitättömäksi. Briteille ja hollantilaisille tehty uusi sopimusehdotus merkitsee joka tapauksessa sitä, ettei lailla ole enää mitään merkitystä, koska vastapuoli on jo tarjonnut parempaa sopimusta. Lisäksi Islannin oppositiolla on tosiasiassa viimeinen sana sanottavanaan uudesta sopimuksesta, sillä britit ja hollantilaiset vaativat Islannilta poliittista yhtenäisyyttä tietäen hyvin, ettei hallitus ole tarpeeksi vahva runnoakseen asian läpi omin päin. Tämänkaltainen poliittinen kriisi on merkki heikkoudesta eikä vahvuudesta.

Brittejä ja hollantilaisia arvostelevien kuoroon liittyi vielä yksi uusi ääni, kun kanadalainen professori Harry Mintzberg julkaisi artikkelin islantilaisessa sanomalehdessä 1. maaliskuuta. Hän pitää Icesavea sortona ja toteaa, että on tekopyhää sysätä vastuu tappioista tavallisten islantilaisten niskoille, jos he eivät kerran olisi päässeet osallisiksi voitoistakaan, mikäli kaikki olisi sujunut hyvin. Islantilaisten tulisi hylätä Icesave-laki vapaiden markkinoiden, kapitalismin ja kansainvälistymisen nimissä.

Britit eivät luonnollisestikaan halua islantilaisten kumoavan joulukuussa laadittua Icesave-lakia kansanäänestyksessä, koska tällöin saatettaisiin joutua Financial Timesin pääkirjoituksessa kuvailtuun tilanteeseen. Vaarana on, että suuri yleisö kaikkialla maailmassa nousee vastustamaan hallituksia, jotka ovat pumpanneet rahaa konkurssikypsiin pankkeihin. Islannin hallitus ei halua kansanäänestystä, koska se tietää, että siinä kaatuisi yksi sen viime kuukausina näkyvimmin ajamista asioista. Miten hallitus voi edelleen olla vallan kahvassa, vaikka se yrittää parhaillaan saada aikaan uutta, parempaa sopimusta? Se on todellisuudessa opposition panttivankina.

Islannin kansa haluaa kuitenkin kaikesta huolimatta tilaisuuden näyttää kantansa käytännössä ja lähteä uurnille.

(Artikkeli on kirjoitettu 1. maaliskuuta – tilanteen kehittymistä voi seurata päivälehdistä.)

Artikkeli edustaa kirjoittajan omia näkemyksiä.

http://www.norden.org/fi/ajankohtaista/uutiset/ana...

Sisu (nimimerkki)

Riikka Söyring on hyvä. Vanha demari ja partaveitsi-ihminen mitä te ajattelette näistä asioista eikä viestintuojista tai viestin muodollisista teorioista. Mitä mieltä olette näistä asioista? Minä toivon, että näitä tietoja kerrotaan ja kaikin keinoin ja sanoin juuri ja vähitellen yhä useampi oivaltaa ja porukan voima se on meilläkin, joilla ei ennen ole ollut kykyä harrastaa politiikkaa tai vallankäyttöä. Minä uskon, että me olemme se tulevaisuus eivätkä puoluepolitiikot.

Käyttäjän hilkkalaronia kuva
Hilkka Laronia
Чухна (nimimerkki)

Mainitsin aiemmin Occamin partaveitsen. Yksilö #67 ei olisi paremmin voinut kiteyttää termiä. Ihan ohimennen vaan toi lyhyesti Islannin tukemaan kantaa. Joku täällä osuvasti sanoikin jotain nälkälakon pituisista todistuksista...

atero (nimimerkki)

vastaus 67, erittäin hyvä posti, asia saattaa tulla ajankohtaiseksi meille suomalaisillekin