Agentti hakee aktiivisesti töitä
Heippa vaan siellä puolustusvoimissa, hybrisosaamiskeskuksessa, mediapoolissa ja miksei EU:ssakin.
Nyt kun olen jättänyt Vastavalkean toimituksen, ja olen taas vapaa työmarkkinoille, ajattelin ihan riskillä vetäistä tällaisen avoimen ja aktiivimallisen työhakemuksen.
Teillähän on siellä varmaan jo valmiina asiantuntijalausuntoja saatavilla osaamisestani, saattaa olla useampiakin, niin en ala tässä osaamistani sen enempää kehua retostaa. Puolustusvoimilla ainakin on se "tarkastettu" #turpo-tieto viime vuoden maaliskuulta (25. päivä), että olen infosodan indikaattorihenkilö siinä kuin Paavo Väyrynen ja Mikael Gabrielkin: luottakaa omiin tietolähteisiinne. *)
Tilannekuvan luomisen onnistuminen edellyttää tietenkini yhteistyötä ja keskustelua, mutta myös tiedon jakamista ja julkistamista, ja sen minä hallitsen, kuten itsekin olette moniaalla todenneet.
Heinävedeltä en aio lähteä, mutta etätyö käy; ei tarvitse perustaa uusia keskuksia kun minulla on täällä kaikki tarvittava jo valmiina. Alkupalkkana sopii sama kuin muillekin multitasking-moniosaaja-johtoryhmän jäsenille.
Jos nyt haittapuolia luonteestani hakee, niin ajoittain sorrun kuittailemaan raskaastikin kun saan siihen aihetta.
Aktiivimallisin työnhakuterveisin
Riikka Söyring
*) Jos ette palkkaa minua, alan epäillä että ette usko omia asiantuntijoitanne, ja kirjoitan siitä jutun. Kerron tämän reilusti etukäteen, ettei sitten kenenkään jälkeenpäin tarvitse twitterissä järkyttyneenä uhriutua.
Innoituksen lähde:
Kauppalehti (9.1.2018): Kelan tutkija varoittaa aktiivimallista: Aktiivisuus voikin johtaa päivärahan leikkaukseen
Pankaahan niitä työtarjouksia tulemaan tähän kommenttiosastolle niin sihteerini tutustuu niihin kun muilta töiltään ehtii 😉
Ilmoita asiaton viesti
Työttömyydestä ( siis työtilaisuuksien puutteesta ) halutaan tehdä entistäkin enemmän sekavampi vyyhti, jolla asiaa yritetään häivyttää sivuraiteille.
Selkokielellä yksityisrahoitteisten työpaikkojen ansiokehitys ja tehdyt työtunnit ovat mittareista ne osuvimmat tässäkin tapauksessa.
Ansiosidonnaisella köröttäville 500 päiväläisille tämä hallituksen päätös taitaa olla hapanta, mutta muille työttömyydestä kärsiville sinänsä yhdentekevää.
Ilmoita asiaton viesti
En ole samaa mieltä yhdentekevyydestä.
Norminpurkutalkoiden aloittamisen jälkeen kun maksatukset siirrettiin Kelalle, Siunsotelaisten aikaa on mennyt asiakkaiden puolesta tehtyjen oikaisupyyntöjen tekemiseen koska Kela ei maksa toimeentulotukia (peruspäivärahalaiset tarvitsevat sitäkin) niillekään, kenelle toimeentulotuki kuuluisi, eikä Siunsote taas voi tehdä päätöksiä ennaltaehkäisevästä ja täydentävästä ennen Kelan päätöstä perustoimeentulotuesta/oikaisua.
Sillä aikaa työtön kärvistelee ilman mitään rahaa mistään.
KHO:kin näkyy päätöksessään haluavan aktiivimallin EU-tuomioistuimen syyniin.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo KHO-aspekti on kiintoisa. EU:n syynin tarve ja peruste tulee EU:n omista säännöistä/periaatteista ja päätöksen yritystuen hyväksyttävyydestä tekee EU-komissio. Mutta miten asia menee komission käsittelyyn? Jos KHO näkee että on syytä alistaa komission tutkittavaksi ja maan hallitus ei KHO:n näkemyksestä piittaa, niin saattaapi olla melko erikoinen tilanne. Tietyllä tavalla KHO joutuu asiantuntemattoman ja naurun alaiseksi.
Näinkö on asiat Suomessa. Eroaako tämä enää Puolasta, Tsekistä, Unkarista? Eikö EU:n tule asettaa Suomelle uhkavaatimus oikeusvaltioon palaamiseksi kuten Puolalle jo asetettiin. Äänioikeus Suomelta pois.
Ilmoita asiaton viesti
”Korkein hallinto-oikeus (KHO) katsoo, että sote-uudistuksen valinnanvapausmalli on vietävä Euroopan komission käsittelyyn sisältämiensä epäselvyyksien vuoksi. Kuntalehti nosti esiin KHO:n joulukuisen lausunnon, jota ministeriö ei kuitenkaan aio noudattaa. […] Sote-uudistuksen valmistelijat eivät kuitenkaan aio reagoida KHO:n esitykseen. Maakunta- ja soteuudistuksen projektijohtaja Päivi Nerg valtiovarainministeriöstä sanoo Kuntalehdelle, että sote-kokonaisuutta ei aiota lähettää EU-tarkasteluun.”
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/239025-paivi-nerg…
Aktiivimalli, paikallinen sopiminen, sote-uudistus ymv. eivät ole keskenään irrallisia asioita. Helsingissä 2014 vieraillut Draghi luonnosteli EU-hikipajaunionin suuntaviivat jo tuolloin http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1813…
Joten KHO:n ajatus lähettää juttu EU:lle on ennakkoon tuomittu.
Jos EU olisi sitä, millaisena sitä on markkinoitu (sosiaalinen, oikeudenmukainen jne) niin ilman muuta Suomelta pitäisi sanktiona ottaa äänioikeus pois kuten Puolalta ja vaatia palaamista oikeusvaltioon. Nykyisellään tuollainen vaatimus EU:n taholta on kumminkin kaksinaismoralismia.
Ilmoita asiaton viesti
Olen kyllä ajatellut lähestyä kaikkia ministeriöitä työnhaun merkeissä, mutta tietenkin tuollainen ohjelmistorobotti olisi kätevä. Pitääkin ehdottaa kaikkiin työttömien yhdistyksiin, että hommaavat porukalla sellaisen joka toimistoon, ja sitten jokainen työtön piipahtaa vuorollaan postittamassa omat hakemuksensa esimerkiksi työ- ja elinkeinoministeriöön 😀
Jos vaikka suoraan Lindströmille ja Päivi Nergille…
Työttömiä on TEM:in tilastoissa pelkästään aktivoinnin piirissä yli 100 000.
Ilmoita asiaton viesti
”Heippa vaan siellä puolustusvoimissa, hybrisosaamiskeskuksessa, mediapoolissa ja miksei EU:ssakin.
Nyt kun olen jättänyt Vastavalkean toimituksen, ja olen taas vapaa työmarkkinoille, ajattelin ihan riskillä vetäistä tällaisen avoimen ja aktiivimallisen työhakemuksen.”
Olet kyllä pätevä hakemaan hommia hybriksen piiriin kuuluvissa tehtävissä.:
”Nykyään sanaa hybris käytettäessä tarkoitetaan ylimielisyyttä ja rajatonta luottamusta ja ylpeyttä omiin kykyihinsä; siihen usein liittyy myös piittaamattomuus ja tiedon puute menneisyyden kokemuksista yhdistettynä nöyryyden puutteeseen.”
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hybris
On kai aika ilmeistä, että Vladimir ei maksakaan sopeutumiseläkettä.
Ilmoita asiaton viesti
* En osaa sanoa, maksaako Vladimir sopeutumiseläkettä kun en ole koskaan hänen hommissaan ollut. Osaako joku muu vastata Ilkka Sirénille?
* En luonnollisestikaan käyttänyt sanaa hybris tietämättä sen merkityssisältöä.
Ilmoita asiaton viesti
” En luonnollisestikaan käyttänyt sanaa hybris tietämättä sen merkityssisältöä.”
Sitä paremmalla syyllä olet tuolle alalle pätevä. Työpaikan saantimahdollisuutesi Puolustusvoimiin voi sen toimialan takia olla sinulle hiukan epävarmaa, koska sinne asiantuntijatehtäviin hakevalle tehdään turvallisuusselvitys.
Sinun kannattaa hyödyntää verkostojasi, koeta josko Magneettimedia julkaisee juttujasi jälleen. Siellä toimineista kollegoista Janus Putkonen on päässyt hyviin hommiin Donetskissa Doni news -uutistoimiston pomoksi. Uutistoimisto saattaa hyvinkin teettää etätyönä juttuja, jotka vaativat tutkivan journalistin työskentelyotetta. Jos Januksella ei ole ihan heti hommia niin hänellähän on hyvät kontaktit Johan Bäckmaniin.
Ilmoita asiaton viesti
* Janus Putkonen ei työskennellyt Magneettimediassa marraskuun 2010- maaliskuun 2012 aikana. Sikäli kuin muistan, hän kirjoitti silloisen kustantajan, Juha Kärkkäisen pyynnöstä yhden jutun. Mikäli Magneettimediassa oli muita Janus Putkosen juttuja em. ajankohtana, ne oli julkaistu jo aiemmin muualla.
* En näe mielekkäänä edes harkita hankkiutumista mediaan, jonka kanssa oma linjani ei ole yhdenmukainen tai edes lähellä.
Ilmoita asiaton viesti
” En näe mielekkäänä edes harkita hankkiutumista mediaan, jonka kanssa oma linjani ei ole yhdenmukainen tai edes lähellä.”
Et nähtävästi lainkaan lue kirjoittamiasi juttuja.
Ilmoita asiaton viesti
”Yhdysvaltojen sotilaallinen ja poliittinen strategia Lähi-idässä merkitsee sitä, että Washington haluaa alueen valtioiden poliittisen vallan mieleisilleen nukkehallituksille, joiden avulla Yhdysvallat voi lisätä vaikutusvaltaansa alueella ja kontrolloida siellä meneillään olevia prosesseja.”
https://dnipress.com/fi/posts/usa-haluaa-lahi-idas…
”Aivan kuten Lähi-idässä, Lännen esittämä näkemys Ukrainasta on ollut kiinteästi yhteydessä läntiseen geopoliittiseen agendaan. Niin kutsuttu Venäjän ”valtaus” Krimillä ja ”Terrorismin vastaisten operaatioiden alue” Donbassissa, hirvittävällä tavalla glorifioidun aseistetun vallankaappauksen jälkeen Kiovassa, on välitetty synkästi vääristeltynä vuodesta 2013 alkaen länsimaalaisille. Tilanne Ukrainassa ja entisillä Ukrainan alueilla on nähtävä sen mukaisesti mitä tapahtui juuri ennen Maidan-liikehdintää, joka käynnistettiin marraskuussa 2013.
Kun Venäjä esti onnistuneesti Lännen sotilaallisen intervention Syyriaa vastaan, jota kiihotettiin järkyttävällä kemikaalisilla aseilla tehdyllä valehyökkäyksellä elokuussa 2013, pian sen jälkeen Länsi kosti Venäjän toimet lietsomalla kriisin Ukrainaan. Lännen vasalli, Euroopan Unioni, asetti härskin uhkavaatimuksen presidentti Janukovichille, pakottaen vaaleilla valitun hallituksen valitsemaan Lännen ja Venäjän välillä EU-assosisaatiosopimuksen avulla.
On selvää, että Ukrainan päätös yhteistyöstä Venäjän ja Euraasian Unionin kanssa oli odotettu tulos Lännessä, mutta sitä ei tietenkään hyväksytty. Euromaidan-liike käynnistettiin tasoittamaan tietä nationalistien invaasiolle. Mitä näimme Kiovassa oli uudenlainen yhdistelmä CIA:n tukemaa värivallankumousten konseptia ja aseistettua äärimielisten vallankaappausta, jota masinoitiin Soroksen säätiöiden ja muiden sionistien valtapiirien kautta. Pian Ukraina olikin täydellisesti miehitetty ja valta maassa siirtyi uudelle monikansalliselle globalistien johdolle.”
https://dnipress.com/fi/posts/lannen-valheet-pyyhk…
”Iran-Maidan operaatio tuskin onnistuu
Iranin viime aikojen mielenosoituksissa on vastustettu korruptiota ja vaadittu ihmisoikeuksia. Mielenosoituksissa ovat vastakkain pieni ryhmä hallituksen vastustajia ja suuri joukko hallituksen kannattajia. Uskonnolliset tekijät näyttävät toistaiseksi puuttuvan.
Massamedian varassa tietojensa kanssa olevienkin on hyvä tietää jotain isommista kuvioista osatakseen suhteuttaa uutisoinnin kertomaa.
……Iranin mielenosoituksissa on Libyasta, Syyriasta, Venezuelasta ja Ukrainasta tuttuja piirteitä kuten ”opposition tukeminen”, ”opiskelijoiden liikekannallepano”, sala-ampujien käyttäminen molempien osapuolien ampumiseen sekä virallisen tahon syyttäminen ampumisesta. Ulkovaltojen Latinalaisen Amerikan maissa kaaoksen synnyttämiseen käyttämistä kuolemanpartioista ei ole toistaiseksi raportoitu. Kuten on tuttua aiemmista väri-, kukka-, sametti- ynnä muista ulkoa ohjailluista vallankumouksista, länsimainen massamedia toistaa uutisoinnissaan pääsääntöisesti tuttua kaavaa, jossa valmistellaan lukevaa yleisöä sodan välttämättömyyteen.
http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2485…
Ja Riikka on sitä mieltä, että Putkosen putiikin Doni Newsin ja hänen linjansa ei ole edes lähellä.
Ilmoita asiaton viesti
* Sinä mainitsit Magneettimedian, ja tähän vastasin etteivät linjamme ole edes lähellä toisiaan.
* En ole tainnut lukea DNI:a kuin kerran, ja siitä on muutama vuosi. En silti oudoksu, että muutkin (mm. Robert Fisk) ovat kiinnittäneet huomiota yhteneväisyyksiin Iranin ja Ukrainan tapahtumien välillä., onhan sama käsikirjoitus ollut käytössä niin monta kertaa.
———-
Muille:
”YK:n päätöslauselma nro 1973 vaati aselepoa sotivien osapuolien välille ja se kielsi lennot Libyan ilmatilassa siviilien suojelemiseksi. Se ei kuitenkaan antanut lupaa maan miehitykseen. Venäjä ja Kiina eivät käyttäneet veto-oikeuttaan YK:n turvallisuusneuvostossa, vaan ne pidättäytyivät äänestämästä. Se, mitä tapahtui tämän jälkeen kuten sotilaallinen sekaantuminen, jossa käytettiin erikoisjoukkojen iskuja, kapinallisten aseistamista ja ilmahyökkäyksiä Gaddafin joukkoja ja komentokeskuksia vastaan, oli kuitenkin Venäjän ja Kiinan mielestä YK:n päätöslauselman vastaisia. YK:ssa ei ollut sovittu maan hallinnon ja Gaddafin kaatamisesta”.
Koko artikkeli
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/30/afrikan-u…
jossa selvitellään kuinka Libyasta on tullut valtapolitiikan seurauksena ”uusi Afganistan Euroopan naapuriin”.
Ilmoita asiaton viesti
Olet kuitenkin kirjoittanut artikkeleita Magneettimediaan. Julkaisija julkaisi artikkeleitasi, ne sopivat Magneettimedian toimitukselliseen linjaan.
Oma tekstisi ja DNI:n tekstit (2kpl) on aiemmassa viestissäni #16 vertailtavissa. Oletko ihan vakavissasi sitä mieltä, että linjasi ei ole edes lähellä DNI:n linjaa kun vertaat noita kahta DNI:n tekstilainausta ja sinun ”Iran-Maidan operaatio tuskin onnistuu” – tekstilainausta?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä, kirjoitin Magneettimediaan hieman yli vuoden. Kirjoitin sinne taloudesta, geopolitiikasta, perustuslain muutoksen merkityksistä, mausteiden historiasta, lääkeyhtiöiden ja pankkien rötöstelyistä, kansalaisjärjestöistä, viherrakentamisesta, permakulttuurista, maaseudusta, erilaisista tutkimusraporteista, DU-ammusten käytön seurauksista, ruskaretkistä, joulun perinteistä jne. Vain joitain aiheita mainitakseni.
Sinä Ilkka Sirén kun luet DNI:a niin osaat kertoa meille muillekin paljonko DNI kirjoittaa esim. mausteiden historiasta, käyttötavoista ja terveysvaikutuksista.
Magneettimedia vuonna 2010 oli jotain muuta kuin esim. vuonna 2017.
——–
Muille:
Aktivointia Yhdysvaltain tapaan: Private Prison Continues to Send ICE Detainees to Solitary Confinement for Refusing Voluntary Labor https://theintercept.com/2018/01/11/ice-detention-…
”Vapaaehtoisesta” työstä kieltäytyneet vangit suljettiin eristykseen yksityistetyssä vankilassa
Ilmoita asiaton viesti
”Magneettimedia 2010 oli jotain muuta kuin esim. vuonna 2017”
Jep jep. Uskoo ken tahtoo.
”Sinä Ilkka Sirén kun luet DNI:a niin osaat kertoa meille muillekin paljonko DNI kirjoittaa esim. mausteiden historiasta, käyttötavoista ja terveysvaikutuksista.”
Et suinkaan ole vaihtamassa puheenaihetta? Jos nyt kuitenkin jätetään nuo mausteet pois.
Uudestaan: Oma tekstisi ja DNI:n tekstit (2kpl) on aiemmassa viestissäni #16 vertailtavissa. Oletko ihan vakavissasi sitä mieltä, että linjasi ei ole edes lähellä DNI:n linjaa kun vertaat noita kahta DNI:n tekstilainausta ja sinun ”Iran-Maidan operaatio tuskin onnistuu” – tekstilainausta?
Ilmoita asiaton viesti
Riikka jättää nähtävästi vastaamatta kysymykseeni. Ymmärrettävistä syistä.
Ilmoita asiaton viesti
”En ole tainnut lukea DNI:a kuin kerran, ja siitä on muutama vuosi. En silti oudoksu, että muutkin (mm. Robert Fisk) ovat kiinnittäneet huomiota yhteneväisyyksiin Iranin ja Ukrainan tapahtumien välillä., onhan sama käsikirjoitus ollut käytössä niin monta kertaa.”
DNI toistaa Kremlin narratiivia avoimesti. Nyt yrität vedota tietämättömyyteesi DNI:n linjasta. Oma linjasi on se, mikä nähtävissä viestissä #16, kukin miettiköön onko tämä tietämättömyytesi sinulle eduksi vai haitaksi työnhaussa. Tutkivaa journalismia harjoittavan kannattaa tutustua lähteisiin monipuolisesti ja arvioida lähteiden sisältöä kriittisesti.
Jos Robert Fisk on kirjoittanut tai ollut kirjoittamatta jostain jotain niin se ei lisää tai vähennä viestissäni #16 olevien tekstilainauksien yhtenevyyksiä tai eroja. Kukin vastatkoon tekstistään.
Ilmoita asiaton viesti
Ilkka Sirén, kehotit minua koettamaan josko Magneettimedia julkaisee juttujani jälleen (#13), johon vastasin etten näe mielekkäänä edes harkita hankkiutumista mediaan, jonka kanssa oma linjani ei ole yhdenmukainen tai edes lähellä (#14).
Kommentissasi 16 siteeraat DNI:a, ja toteat minun olevan sitä mieltä että Putkosen putiikin ja minun linjani eivät ole edes lähellä.
Tähän vastasin kommentissa 17 muidenkin kuin minun kiinnittäneen huomiota yhteneväisyyksiin Ukrainan ja Iranin tapahtumien välillä mainiten esimerkkinä Robert Fiskin.
Kommentissasi 18 jatkat Magneettimediasta, ja että olen kirjoittanut sinne.
Vastaan kommentissa 19 kirjoittaneeni Magneettimediaan hieman yli vuoden antaen esimerkkejä artikkelieni aiheista. Lisäksi kerron Magneettimedian olleen sisällöltään varsin erilainen vuonna 2010 kuin mitä se on nykyisin. Minkä itsekin huomaisit, jos tarkistaisit. DNI:n en kommentissa 19 puutu, koska olin jo vastannut siihen kommentissa 17.
Kommentissa 21 jankutat edelleen DNI:sta johon vastasin kommentissani nr. 17.
Vastaan vielä uudelleen. Muutkin ovat huomanneet yhtäläisyydet Ukrainan ja Iranin tapahtumien välillä kuin minä. Ei edelleenkään lisättävää.
Kommentissasi 22 uskot minun jättävän vastaamatta kysymykseesi, ymmärrettävistä syistä.
Vastaan: En päivystä blogissa vaan vastaan ehtiessäni.
Kommentissa 23 jatkat DNI:sta ja tekstilainauksien yhtenevyyksistä tai eroista, sekä arvelet minun vetoavan tietämättömyyteeni DNI:n linjoista.
Vastaan: Minä kirjoitan itse omat tekstini ja vastaan niistä. Minusta ei ole kummallista, jos samoihin asioihin huomiota kiinnttäneet tekevät niistä samantapaisiakin johtopäätöksiä.
Ilmoita asiaton viesti
”Vastaan: Minä kirjoitan itse omat tekstini ja vastaan niistä. Minusta ei ole kummallista, jos samoihin asioihin huomiota kiinnttäneet tekevät niistä samantapaisiakin johtopäätöksiä.”
En minäkään pidä mitenkään kummallisena sitä, että DNI:n Kremlin ja sinun narratiivit ovat sellaisia, että sinun hyvinkin kannattaa hakea hommia DNI:n palveluksessa. Lika barn leka bäst.
Ilmoita asiaton viesti
Suositteletko DNI:n kirjoittamista myös Robert Fiskille — tai vaikkapa Yhdysvaltain entisellle apulaisvaltiovarainministeri Paul Craig Robertsille? 😀
——-
Jospa palattaisiin jankutuksesta varsinaiseen aiheeseen joka oli aktiivimalli.
Professori Mikko Niemelä arvioi aktiivimallia: ”Järjestelmien, jotka kohdistuvat pienituloisiin ihmisiin, tulisi olla läpinäkyviä ja ymmärrettäviä. Tämä aktiivimalli on oikeastaan kaikkea muuta kuin läpinäkyvä ja ymmärrettävä. Se ei ole ymmärrettävä työttömille, mutta ei lehtijuttujen perusteella niille ministereillekään, jotka ovat päättäneet tehdä uudistuksen. Jos se ei ole ministereille ymmärrettävä, niin tuskin se on sitä myöskään pitkäaikaistyöttömille, Niemelä sanoo videolla.”
Koko artikkeli https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/kela-joh…
Ilmoita asiaton viesti
Mainitsemasi henkilöt eivät ole agentteja työnhaussa kuten sinä. Minä olen laittanut sinun ja DNI:n tekstit rinnakkain ja antanut kunkin lukijan itse päättää missä määrin ne ovat linjaltaan kaukana toisistaan. Sinä voit väittää, että vaikka Äiti Teresa on kanssasi samaa mieltä, se ei kuitenkaan muuta tekstiesi sisältöä.
Ilmoita asiaton viesti
Niin sitä pitää! Samasta syystä minäkin annan lukijoille lähdeviitteet.
Ilmoita asiaton viesti
Lukijan kannattaa myös tutkia näiden lähteiden sisältöä suhteessa niihin päätelmiin, joita niiden perusteella teet.
Esitit tuossa Iran-Maidan blogisi kommenttiosassa lähteen ja siihen liittyen päätelmän, joka oli todella erikoinen. Koska USA on tukenut Kurdien Peshmerga- joukkoja taistelussa ISIS:stä vastaan niin tämä on mielstäsi todiste USA:n ja ISIS:in välisestä yhteistyöstä. Eli lähteiden käyttö ei todellakaan näy sinulle olevan este propagandistiseen johtopäätösten tekoon.
Ilmoita asiaton viesti
Tämän blogauksen aihe on edelleen aktiivimalli.
———
Valtio on maksanut verokeidastelevalle MTV:lle 3 miljoonaa euroa tukia.
https://www.paivanlehti.fi/mtvlle-valtiolta-3-milj…
VTV: Valtio maksoi viime vuonna yritystukia 4,1 miljardia euroa – tukien määrä nousi taas, yritysten määrä laski, kertoo puolestaan YLE https://yle.fi/uutiset/3-9863140
Onko yritykset velvoitettu tukien vastineeksi työllistämään aktiivisesti? Ei ole taidettu vaatia.
Samaan aikaan työttömiä velvoitetaan työllistymään. Toteutuuko paljon mainostettu tasa-arvoinen kohtelu mielestänne, arvoisat kommentoijat?
Ilmoita asiaton viesti
Riikka Söyringin tekstejä olen lukenut kiinnostuneena. Taustat ja lähteet on kerrottu paikoin hyvinkin yksilöidyin viittein. Kommentoinnin osio on selvästi erotettu omakseen. Satiirien kirjoittaminen on osoittautunut työlääksi. Toivon kunnostautuneen kansalaisjournalistin löytävän toimivan alustan ja lisää lukijoita arvostettavalle työlleen.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitän. Lähdin siitä oletuksesta, että aktiivimallinen työnhakuni täällä US:n kautta ei tuota tulosta joten muitakin suunnitelmia on vireillä 😀
(-muoks- US kertoo että ”vuoden alusta voimaan tullut aktiivimalli v e l v o i t t a a t y ö t t ö m ä n s a a m a a n t y ö p a i k a n, yritystuloa tai paikan työllisyyspalveluun, kuten työvoimakoulutukseen, muutoin hän menettää 4,65 prosenttia työttömyysetuudestaan. Palkkatyötä on tehtävä vähintään 18 tuntia, yritystoimintaa vähintään 241 eurolla tai osallistuttava työvoimakoulutukseen vähintään viitenä päivänä 65 päivän tarkastelujaksolla.”)
Satiirien kirjoittaminen on minusta mukavaa, virkistystä, ja pääseehän siinä samalla harjoittamaan myös itseironiaa, mitä pidän hyödyllisenä.
Arvostan suuresti sitä, että olet kiinnittänyt huomiota siihen, että pyrin erottamaan henkilökohtaiset mielipiteet erilliseen kommentti-osioon. Taisin saada kimmokkeen luettuani aikoinaan HS:sta liikaa artikkeleiksi naamioituja mielipidekirjoituksia (ja tietty myös artikkeleiksi naamioituja pr-tiedotteita).
Ilmoita asiaton viesti
Laitanpa tännekin tiedoksi:
Donald Trump on ”perunut toistaiseksi” megapankeille LIBOR-koron manipuloinnista langetettuja sakkoja. https://www.federalregister.gov/documents/2017/12/…
Trump itse sattuu olemaan velkaa näille megapankeille https://extapps2.oge.gov/201/Presiden.nsf/PAS+Index/12DAC79CC95F849085258142002703CA/$FILE/Trump,%20Donald%20J.%20%20final278.pdf
konkurssiensa jäljiltä (ks. esim. Financial Times -arkistot).
Eturistiriitakytkökset ja aseman väärinkäyttö ovat ilmeiset — tällä epäilemättä ostetaan Trumpin omia velkoja anteeksi mutta myös Saksan tukea Yhdysvaltain suunnitelmille Euroopassa ja Lähi-Idässä (muuten Saksa joutuu maksamaan Deutschen sakot)
Ilmoita asiaton viesti
Lisätäänpä tänne: Consortium News kirjoittaa ns. Russia-Gaten alkavan pikkuhiljaa osoittautua FBI-Gateksi. FBI sekaantui Yhdysvaltain vaaleihin
The FBI Hand Behind Russia-gate https://consortiumnews.com/2018/01/11/the-fbi-hand…
Ilmoita asiaton viesti
Infosodankäyntiäkin tässä blogauksessa on sivuttu. Siihen liittyen lisään tämän:
Esko Seppänen fb:ssa uudesta kirjastaan ”Rauhan ja rahan geopolitiikka”:
[…]Oulusta on tulossa USA:n armeijan kyberharjoitusalue Venäjää vastaan julistamattomassa virtuaalisessa sodassa.
Oulun yliopiston yhteyteen on perustettu kyberturvallisuuden tutkimuskeskus, joka tekee yhteistyötä yliopistojen ja yritysten kanssa. Sen rahoittajia ovat Yhdysvaltain kansallinen tiedesäätiö ja Suomen valtion innovaatiorahoitusta jakava Tekes.
Lehtitiedon mukaan ”tämä laitos tuottaa tietoa, josta on hyötyä maanpuolustuksessa, kuten kamppailussa Venäjän informaatiosotaa vastaan”.
On siis käynnissä sota, jonka toinen osapuoli on Venäjä!
On epäselvää, kuka tai mikä maa on sen sodan toinen osapuoli. Onko se USA vai onko se Suomi vai ovatko ne molemmat liitossa Venäjää vastaan?
Jos Venäjän vastapuoli on USA, me tuskin tarvitsemme suomalaiseen yliopistoon sellaista amerikkalaista tutkimuskeskusta (Security and Software Engineering Research Center), jonka osana Oulun yliopisto nyt toimii. Tämä amerikkalainen kumppani tekee yhteistyötä Yhdysvaltain ilmavoimien tutkimuskeskuksen, Yhdysvaltain puolustusministeriön, Yhdysvaltain kansallisen turvallisuuden ministeriön ja Yhdysvaltain puolustusministerin toimiston kanssa.
Tutkimuskeskuksen suomalaisia yhteistyökumppani on työnantajien Teknologiateollisuus ry:n perustama osakeyhtiö Dimecc Oy, joka nettisivuillaan kertoo itsestään vauhdikkaasti, että ”edelläkävijät ja voittajat kohtaavat” sen kautta, kun suomalainen yliopisto vedetään osapuoleksi informaatiosodan syövereihin.
Suomalaisista yhtiöistä ovat mukana myös Risto Siilasmaan F-Secure ja oululainen Bittium Oy, jonka entinen toimitusjohtaja on Suomen nykyinen pääministeri.
[…] Tässä Oulu-yhteistyössä ovat mukana USA:n asevoimat mutta ei Suomen armeija. […]
[sotilastietoa pääesikunnalle tuottavan armeijan tiedustelulaitoksen] toiminnasta oli kysymys siinä Helsingin Sanomien kohupaljastuksessa joulun alla, jonka otsikko oli ”Tiedustelulait voivat tiivistää suhdetta länteen” ja jossa päädyttiin johtopäätökseen: ”Ainakin Suomen tärkeys Yhdysvalloille voi kasvaa, kun Suomi pääsee käsiksi esimerkiksi Venäjältä tulevaan tietoliikenteeseen”.
”Päästä käsiksi” on tunkeutumista Venäjän tiedostoihin, joka ei Suomelta onnistu vielä yhtä hyvin kuin Suomen harjoittama elektroninen salakuuntelu. […]
***********
Seppäsen havainnot eivät ole irrallisia siitä, että Suomen valtio työnsi massamedialle tukirahaa, joka mm. käytti sitä ”tiivistäkseen uutistuotannossa yhteistyötä” Yhdysvaltain epävirallisen propagandakanava CNN:n kanssa.
Ilmoita asiaton viesti