Suomesta poliisivaltio aselain muutoksen myötä; osa 1/4
Olen alkanut tuntea akuuttia haulikon tarvetta. Jopa hirvikiväärin :D Syy selviää alta:
"Tutkija ja perustuslakivaliokunnan oikeudellisen neuvonantajan Pertti Eilavaaran tekemä salainen selvitys hallituksen aselakiesityksestä vuoti julkisuuteen 28.4 2010. Eilavaaran asiakirja paljastaa aselakiesityksessä olevan vakavia puutteita kansalaisen perusoikeuksien suhteen, eivätkä välttämättä edes kansanedustajat ole tietoisia esityksen sisällöstä. Kyseessä on aselupakäytäntöjä vakavammat huolet" kirjoittaa Iso Magneetti (vk33/2010).
"Asiantuntija Eilavaara mainitsee asiakirjassaan mm. kuinka lakiesityksessä on perusoikeuksia koskevia näkymättömiä olettamuksia. Eräs näistä on olettamus, että jokainen aseomistaja varastaisi ja väärinkäyttäisi välineitään, ja että välineet päätyisivät pääsääntöisesti rikollisille."
"Lakiesityksen mukaan aselupaa hakevat alistettaisiin käymään psykologilla, jotta voitaisiin tehdä ennakointi siitä käyttäisikö hakija harrastusvälinettään väärin vai ei. /.../.../.../ Eilavaara: - Ikivanha kiinalainen rikosoikeudellinen viisaus kuuluu ensin kysyen: ketkä tekevät rikokset, ja rikolliset? Vastaus viisaudessa kuuluu: - Ne tekevät ihmiset, jotka päättävät rikoksen tunnusmerkit. Sääntelemällä aivan kaikkea, ihmisistä saadaan varmasti rikollisia. Nyt halutaan tehdä kaikenlainen perusteltu, ja järkeväkin käyttö mahdollisimman vaikeaksi, vaikka yleisesti on tiedossa ettei tämä rikoksia estä. Lisääntyvien kieltojen myötä laittomien aseiden määrä tulee vain kasvamaan. Tutkijan ajatuksilla on tilastofaktat puolellaan."
Kansalaisilta pimennossa laaditun lakiesityksen tulisi huolestuttaa muitakin. Ison Magneetin artikkeli kyselee "mahtaisiko tämä asehysteriapropagandalla ratsastaminen olla vain järjellistä kansalaiskeskustelua hämäävä poliittinen työkalu paljon suuremmalle lakimuutosohjelmalle?"
Aselakiesitys nimittäin ei liene vain aseita rajoittava pyrkimys, vaan yksilön vapautta ja suojaa rajoittava pyrkimys. Linja on siis sama kuin kansainvälinen turvallisuuspoliittinen trendi (lue: turvallinen valtiolle/hallitukselle, ei kansalaiselle) jota ainakin USA ja EU ajavat. Sisäiseen turvallisuuteen vedotaan aina, kun kansalaisen vapauksia, perusihmisoikeuksia ja yksilönsuojaa pyritään rajoittamaan. USAssa tästä karmeita esimerkkejä ovat (The Violent Radicalization and Homegrown Terrorism Prevention Act joka on lakiesitys), Patriot Act ja Homeland Security. Nämä lait antavat viranomaisille lähes rajattomat oikeudet kansalaisten valvontaan ja voiman käyttöön. The Violent Radicalization and Homegrown Terrorism Act-lakiesitys tosiasiassa rinnastaa oman maan kansalaiset terroristeihin, ja tätä kansalaisten muodostamaa sisäistä uhkaa pidetään jopa ulkoisia uhkia suurempana. Valtiolle ja viranomaisille olet epäilty, kunnes toisin todistetaan.
Ollaanko Suomessakin ottamassa osaa vallan uusjakoon, jolla valta siirretään kansalaisilta muille tahoille? Törkeintä on, että tätä tehdään demokratian viitan suojissa.
Sisäasiainministeri Anne Holmlund (kok) allekirjoitti maaliskuussa 2010 yhteistyösopimuksen USAn viranomaisten kanssa, jonka myötä Suomi on velvoitettu luovuttamaan kansalaistensa henkilötietoja (mm. dna- ja sormenjälkirekisterin. Dna-rekisteri tunnetaan myös nimellä biotunnisterekisteri) pyydettäessä USAn keskuspoliisi FBI:lle. Minulla ei ole mitään muistikuvaa, tai edes toisen käden tietoa siitä että tästä asiasta olisi jokin media Suomessa avannut kansalaiskeskustelun tai valottanut asian todellisia merkityssisältöjä jossain artikkelissa. NATO-aiheenkin yhteydessä olisi syytä pohdiskella, mitä tämä merkitsee ihmis-, perus- ja kansalaisoikeuksillemme Suomessa. Kysytäänkö Afganistanistanista tai Irakista heidän kokemuksiaan?
"Mikäli laki menisi läpi, missä vaiheessa lääkäri olisi velvoitettu rikkomaan vaitiolovelvollisuutensa ja jakamaan tietonsa potilaastaan viranomaisille? Olisiko potilaalla oikeus tietää miten hänen tietojaan käsitellään? Miten tämä yksityisyyden suojan murtaminen vaikuttaisi potilas-lääkärisuhteeseen? Kuinka moni alkaisi karttaa lääkäriä tai salata todellisen terveydentilansa? Kuka terveydenhallinnon puolelta loppujen lopuksi antaisi luvan? Pidettäisiinkö asia puhtaasti lääketieteellisenä kysymyksenä? Miten luvanhaltijan terveydentilaa seurattaisiin luvan saannin jälkeen? Mitä muita arvioita luvansaanti edellyttäisi?"
Riittääkö luvan saamiseen yksi käynti vai tarvitaanko useampia? Kuka maksaa käyntikerrat? Kuka antaa arvioinnin lupaa varten? Psykiatri, psykologi ja/tai vakuutuslääkäri? THL? Ihan erityinen aseluvan myöntämiskomitea, jossa istuu eri viranomaisten edustajia? Olisiko näitä komiteoita joka kylässä vaiko vain Helsingissä? Mitkä olisivat Komitean jäsenten valintaperusteet (puolueen ohella)?
Kansanedustajatkaan eivät ole nähneet asetusluonnosta.
"Eilavaara: - Olen nähnyt tämän valmistelussa olevan asetusluonnoksen, jossa monia lakiin kuuluvia asioita on käsitelty. Miksi sitä ei eduskunnalle annettu tiedoksi? On ollut yleinen lainsäädäntökäytäntö, että hallitus antaa asetusluonnoksen eduskunnalle lakiesityksen liitteeksi, jotta kansanedustajat tietäisivät mitä on tarkoitus asetuksin säätää. Sinänsä voidaan kritisoida sitäkin lähtökohtaa, että jos eduskunnalle tuodaan yksi esitys, ja lisää perustavaa laatua olevia muutoksia on tulossa myöhemmin, niin miksi niistä ei ole riittävästi annettu jo tiedoksi, että voitaisiiin päättää asiasta kokonaisuutena?"
Vastaus on ilmeinen. Kyseenalaisia esityksiä ei saataisi läpi. Amerikassa kyseenalaiset esitykset annetaan vasta viime tingassa, vain paria päivää ennen äänestystakarajaa, luettaviksi, tai päivää ennen lomia tai juhlapyhää. Tällöin asiasta äänestetään tietämättä mistä äänestetään.
"Perustuslakivaliokunta edellyttää -monopoliasemansa turvin- lausunnossaan, että kotisäilytykseen liittyviä käytäntöjä olisi kiristettävä. Tähän liittyy selkeästi esityksen kiistanalaisin ja Perustuslain vastainen kohta: kotitarkastusoikeus. Lausunnon mukaan aseiden hallinnan ja säilyttämisen kotittarkastaminen tulee kysymykseen vain, jos luvan haltija ei kykene esittämään muutoin luotettavaa selvitystä. Hallituksen esityksessä viranomaisten kotitarkastusoikeutta ei ole rajattu mitenkään.
Eilavaara: - Hallituksen esityksessä esitetään käsittämätön tulkinta, että kyse ei olisi kotietsinnästä vaan tarkastuksesta. Nämä tarkastajat ovat kuitenkin poliiseja, ja heillä on kaikki poliisin oikeudet. Kun kotiin on päästy aselain nojalla, heillä on viranomaisten tiedusteluoikeudet ja selvittämisoikeudet, joita he voivat kohdentaa jo muissa laeissa olevien toimivaltuuksien perusteella, ja suorittaa näin ollen tarkastustaan pelkkää asetarkastusta laajempana. Olemassa olevissa laeissa ja uudessa lakiesityksessä oleva kotitarkastuksen sääntely on liian väljää. Kun tarkistetaan aseiden säilytystä kotona, se on luonteeltaan ainoastaan hallinnollista tarkastusta, mutta tätä ei ole täsmällisesti määritelty, niinkuin meidän perusoikeusajattelun ja Euroopan Ihmisoikeussopimuksen mukaisesti tulisi langettaa. Suomi onkin hiljattain saanut kotitarkastuksen osalta langettavan tuomion Euroopan Neuvoston Ihmisoikeustuomioistuimelta kotirauhan rikkomisesta."
"Eilavaara: - Esitetty sääntö edustaa poliisivaltiota ja puuttuu vastoin perusoikeussäännöstöä sen ytimeen."
"Väljä laki nostaa liudan muita häiritseviä kysymyksiä. Kun kotitarkastus tehtäisiin vain yhden kiinteistössä asuvan ihmisen vuoksi, saattaisivatko myös muut kiinteistössä asuvat henkilöt menettää yksityisyydensuojansa sekä kotirauhaoikeutensa, vaikkei heillä olisi mitään tekemistä asian kanssa? Kuinka säännöllistä tämä kotitarkastus olisi, kuinka kattavaa? Olisiko viranomaisella -luvanhaltijan kotiin päästyään- oikeus epäilyyn nojaten tehdä myös yhtä kattava kotietsintä kuin esim. huumeiden hallussapitoepäilyn ollessa kyseessä? Tämä tarkoittaisi kaikkien pintojen avaamista, asunnon sisällön yksityiskohtaista valokuvaamista/videokuvaamista, sekä jokaiselle kiinteistössä asuvalle tehtävää ruumiintarkastusta. Tutkimus voitaisiin tarvittaessa laajentaa jokaisen kiinteistössä vierailevan kotiin."
Koska tarkastuksen kohteita ei lakiesityksessä ole yksilöity, miten tiedämme ettei lakiesityksen seuraavissa vaiheissa siihen sisällytetä pykälää esim. luvanhaltijan henkilökohtaisen verkossa tapahtuvan viestinnän tarkistamisesta. Koska lakiesityksen käsittely tapahtuu jopa eduskunnalta piilossa, lakiesityksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä päättävät kansanedustajatkaan eivät tiedä mistä ovat päättämässä. Lain myötä poliisi ei enää tarvitsisi selkeää näyttöä rikosepäilystä taikka oikeuden lupaa kotietsinnän/-tarkastuksen suorittamiseen.
"Eilavaara: - Luonnollisesti kun näitä eri laeilla säädettyjä väljiä valtuuksia aletaan yhdistämään niin se mahdollistaa juuri tämmöisen pelottavan ajattelun. Oli sitten enemmän tai vähemmän pätevä syy, on mahdollista että viranomainen yhdistäisi valtuuksiaan. Ja on selvää, että kun se tilanne tulee, näitä valtuuksia käytetään. Lainsäätäjän on ratkaistava nämä asiat. Ei yhteiskunnassa lakien lopullisen sisällöm määrittämistä voida antaa yksin tuomioistuimelle. Se johtaa mahdottomuuteen."
Tehdäänpä yhteenveto: kansanedustajat eivät tiedä mistä äänestävät, siitä hallitus on pitänyt huolen. Aselain muutokset sallisivat laillistetun viranomaisterrorin kansalaisten kotona. Jopa sinun kotonasi, jos naapurillasi on ase omassa kotonaan, ja hän kyläilee luonasi. Suomi luovuttaa Anne Holmlundin (kok) allekirjoittaman sopimuksen perusteella kansalaistensa tietoja USAan FBI:n pyynnöstä.
Sveitsissä laki velvoittaa joka ainoaa täysi-ikäistä kansalaista säilyttämään kotonaan rynnäkkökivääriä maan puolustamiseksi. Sveitsi ei ole koskaan sotinut. Sveitsiin ei ole hyökätty (tosin se hyökkäämättömyys varmaan johtuu siitä että eri maiden johtoportaan ja muiden ketkulien korruptiorahat ovat säilössä Sveitsin pankeissa). Sveitsissä on vähän surmatekoja. Sveitsissä on myös suora demokratia (kansanäänestykset ja kansanvalta), joka aika hyvin pitää huolen siitä etteivät poliitikot pääse tekemään idioottimaisia lakeja jotka eivät miellytä heidän työnantajiaan so. kansalaisia. Suoran demokratian takia myös kansalaisten halukkuus ja kyky ottaa vastuuta on korkea.
KissanKulman emäntä todenperin tarvitsisi hirvikiväärin. Appiukko on jo iällä ja muutaman vuoden tuossa vihjaillut että joku muu joutaisi "mennä metälle" paremmin kuin hän. Minullehan se homma lankeaa, miestäni ei kiinnosta. Nuorena likkana opettelin paukuttelemaan ilmakiväärillä ja minusta se oli mukavaa. Ja nuorimmainen hra 3 v. sanoo useinkin kädet puuskassa "Minä tahon hirvenlihhoo!" joten mikäs se äidin auttaa kuin alkaa hommiin ja painua jahtiin :D
KissanKulman emäntä haluaa myös kiittää artikkelin Isolle Magneetille kirjoittanutta henkilöä.
-----------------------------------------------
Tutkija Pertti Eilavaaran lausunto http://nra.fi/media/lausunto.html
Suomen NRA:n haastatteluvideot http://nra.fi/media/index.html
Sananvapaus ja Yksilönsuoja verolle-juttu, jossa käsitellään muita (tietenkin turvallisuuden nimissä) kansalaisten oikeuksiin suunniteltuja rajoituksia http://www.uutissanomat.fi/index.php/etusivu/1-latest/94-sananvapaus-ja-yksiloensuoja-verolle
Biotunniste http://sivistyssanakirja.com/biotunniste
ps. "hilpeäksi" menee H1N1-sekoilu. Maanantaina ja tiistaina ylijäämä-sikainfluenssarokotteella terästettyä kausi-influenssapiikkiä kaupittiin Savon Sanomissa, Turun Sanomissa, herra ties missä! että -Ottakaa ottakaa, saatte ihan ilmaiseksi. Varsinkin vauvat, raskaana olevat ja teinit. Ottakaa!
Tänään torstaina mtv3:n uutiset kertoo "THL ei suosittele rokotetta alle 16-vuotiaille." Ja aika monta lasta pysyvän aivovaurion "turvallisesta" rokotteesta saikin. Minua ihmetytti silloin -ja ihmetyttää vieläkin- että mistä THL tiesi rokotteen turvalliseksi kun se lääkeyhtiö GlaxoSmithKlinen oman lehdistötiedotteen (heinäkuu 2009) mukaan oli testaamaton. Jollakulla THL:ssa on supervoimia? Palkkalistoilla on the Mentalist? http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/08/1173142
Itsenäisyyspuolue IPU onkin jo ehättänyt julkisesti vaatimaan THL:n ja lääkeyhtiöiden välisiä kytköksiä tutkittaviksi. Ihan aiheesta, jos minulta kysytte.
---------------------------------------------------------------
EDIT
Asmo Räsäkkälä toi kommentteihin tämän tietoiskun:
"Vuonna 1929 Neuvostoliitto sääti asekontrollin. Vuodesta 1929 vuoteen 1953 arviolta 20 miljoonaa puolustuskyvytöntä toisinajattelijaa vangittiin ja hävitettiin.
Vuonna 1911 Turkki sääti asekontrollin. Vuosien 1915 ja 1917 välillä 1,5 miljoonaa puolustuskyvytöntä armenialaista vangittiin ja hävitettiin.
Kiina sääti asekontrollin vuonna 1935. Vuodesta 1948 vuoteen 1952 20 miljoonaa puolustuskyvytöntä poliittista toisinajattelijaa vangittiin ja hävitettiin.
Guatemala sääti asekontrollin vuonna 1964. Vuodesta 1964 vuoteen 1981 100000 puolustuskyvytöntä Maya-intiaania vangittiin ja hävitettiin.
Uganda sääti asekontrollin vuonna 1970. Vuodesta 1971 vuoteen 1979 300000 puolustuskyvytöntä kristittyä vangittiin ja hävitettiin.
Kamputsea sääti asekontrollin vuonna 1956. Vuodesta 1975 vuoteen 1977 miljoona puolustuskyvytöntä ”oppinutta” ihmistä vangittiin ja hävitettiin."
Kannattaa tuota miettiä hetkisen, itsekunkin. Suomessa on loppujen lopuksi hyvin vähän ollut aseellisia välikohtauksia (laillisten) aseiden määrään nähden. Lisäksi, kuten tutkija Eilavaara huomauttaa, laittomien aseiden määrä tulee lisääntymään jos laillisten aseiden omistamista rajoitetaan tällä tapaa. Tämän ovat myöntäneet jopa oikeusministeri Tuija Brax (vihr) ja sisäasiainministeri Anne Holmlund (kok).
Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!
On kuitenkin olemassa esimerkkejä väkirikkaista maista, joissa ampuma-asein tehdyt rikokset ovat tuiki harvinaisia kaikkiin rikoksiin nähden, koska niissä maissa on käytännössä mahdotonta kansalaisen saada asetta haltuunsa. Japani ja Kiina ovat niistä maista kenties vaikuttavimpia esimerkkejä.
Anne Homlundia alhaisempaa oliota on vaikea kuvitella, niin paljon pahaa on hän Suomelle tehnyt.
2# Vakiokommunikaattori Gagarin suoltaa myrkkyjään entiseen malliin. Kiinassa on viimeaikoina ollut tapana purkaa turhautumista tappamalla lapsia päiväkodeissa kaivinkoneilla ym, vai miten se ny meni. Keinot on loputtomat, kun väkivaltaa tehdään.
Voi elämä - onhan se nyt selvä että kukaan tavallinen talliainen ei tartte kotonaan ilmakivääriä tai pistoolia kummempaa käsiasetta - ja hirvimiehet ja lintumiehet huolehtii itse haulikoistaan ja kivääreistään.
Mutta kukaan muu ei tartte kotonaan mitään käsiasetta. Edes ammunnan harrastajat. Harrastakoon sitä ilma-aseilla tai tarkoin vartioiudulla ja valikoidulla tavalla sellaisilla pistooleilla jotka voi tappaa.
Olen reservin upseeri - upseerin varustukseen kuuluu pistooli - eikä mikään ilmapistooli. Ja en ole koskaan nähnyt niin hermostuneita kapiaisia kun silloin kun ammuttiin pistoolilla ampumaradalla - se kun on niin helvetin helposti ja huomaamatta käännettävissä minne suuntaan vain ja helposti laukeava sellainen pistooli. Niin että ilmapistoolia järeämmät pistoolit ovat tosi vaarallisia eikä kuulu kellekään muulle henkkoht omaisuutena. Ja poliiseillekin vaan virka-aseena.
Nyt sinä Riikka teet tästä asiasta elämää suuremman kysymyksen ja toilailet ihan typerissä kysymyksissä kun tähdellisempiäkin on.
#6
"Olen reservin upseeri - upseerin varustukseen kuuluu pistooli - eikä mikään ilmapistooli. Ja en ole koskaan nähnyt niin hermostuneita kapiaisia kun silloin kun ammuttiin pistoolilla ampumaradalla - se kun on niin helvetin helposti ja huomaamatta käännettävissä minne suuntaan vain ja helposti laukeava sellainen pistooli."
Suomen puolustus on VARMOISSA KÄSISSÄ :D :D :D
#5: "Kiinassa on viimeaikoina ollut tapana purkaa turhautumista tappamalla lapsia päiväkodeissa kaivinkoneilla ym, vai miten se ny meni. Keinot on loputtomat, kun väkivaltaa tehdään."
Muistaakseni siellä on viime aikoina tapettu puukolla lapsia päiväkodeissa. Puukko on kuitenkin siinä mielessä vaarattomampi kuin ampuma-ase, että sen tappokapasiteetti yhden ihmisen käyttämänä on paljon vähäisempi kuin puoliautomaattiaseella varustetun rikollisen kohdalla. Mitä kaivinkoneisiin tulee, niin tunnen myös itse oloni turvallisemmaksi kaupungin kadulla, jossa on kaivinkoneita kuin ampuma-aseita.
Sveitsin kohdalla ei voida puhua vapaudesta omistaa ampuma-aseita, koska kiväärin hallussapito on siellä PAKKO. Sellainen laki siis rajoittaa vapautta olla omistamatta kivääriä. Toisaalta siellä on yksityiskohtaisen tarkat määräykset kiväärin hallussapitoa kohtaan. Se on säilytettävä lukitussa tilassa, panokset lasketaan joka kertausharjoituksen yhteydessä eikä asetta saa käyttää lainkaan muulloin. Sveitsin tilanne ei ole verrattavissa suomalaiseen pirttiin, jossa seinällä roikkuu haulikko karhuntaljan yläpuolella.
9#
"Puukko on kuitenkin siinä mielessä vaarattomampi kuin ampuma-ase, että sen tappokapasiteetti yhden ihmisen käyttämänä on paljon vähäisempi kuin puoliautomaattiaseella varustetun rikollisen kohdalla."
Jahas ja heti tohonkin on ängetty sana "rikollinen" . Taitaa satunnaisiin paikallaolijoihin kohdistuneet "rikollisten", ts rikosrekisterin omaavien henkilöiden tekemät joukkomurhat tai ylipäätän tapot olla melko vähäsiä. Sitä paitsi, kun ja jos kyseessä on harjaantunut "rikollinen" on hänellä varmasti yhteyksiä tahoihin joilta saa "laittomia" aseita.
Yo lainauksessa olisi ollut suotavampaa käyttää sanaa "ihminen" "rikollisen" sijaan, jolloin voitaisiin kysyä miksi maailmassa ylipäätään on aseita ja KUN KERRAN ON eikö meidän OMAN YLEISEN TURVALLISUUDEN VUOKSI olisi hyvä jokaisen osata käyttää ja kantaa asetta, JOS vaikka sattu Ryssä tahi peräti VALTIOVALTA hyppimään nenille liikaa???
"Hehän ovat kuin kaksi ja kaksi marjaa"
Kilpi ja Ruutu
http://www.mediuutiset.fi/multimedia/dynamic/00069/kilpi_ja_ruutu_69016n...
Frau Farbissina
http://www.pollsb.com/photos/o/20111-frau_farbissina.jpg
ja Dr Evil
http://www.eisoft.com/images/OneMillionnnnDolllarrs_14C68/DrEvil1.jpg
Vittu, ..
Heippa kaikille ..se on loppu nyt.....kaikkea hyvvvää..teille kaikille niiin puolesta olijoille et vastustajille..
Ei ehkä liity aselakiin, mutta Riikalle tiedoksi
http://haapavaara.wordpress.com/2010/08/19/puhutaan-natosta-ei-budjetista/
No... Sen voin ainakin sanoa, että sikarokotetta ei aikanaan onneksi lähipiirissä tullut otettua pienten lapsienkaan osalta. Ja suuri osa, jotta itse tajusin toimia myrkkyä vastaan kuuluu riikalle ja eräälle toiselle menneelle naiskirjoittajalle.
Siitä huolimatta, en pidä aselaki esityksestä jossa kansalaisilta viedään kaikki aseet, jotka todellisuudessa ovat heidän viimeinen puolustus keinonsa valtion ylivaltaaa vastaan kriisin sattuessa. Aseet kansalla ovat todellisen demokration merkki. hallitus voidaan syrjäyttää kun halutaan. Ongelmia on tiedossa tiedän, mutta niiden ratkaisu on monimutkaisempaa.
Ei poistoa aseille! vaan poisto sokealle uskolle! aseet jokaiselle ja 200kpl luoteja. Jokainen nousee puolustamaan kyllä sitä mikä tuntuu tarpeeksi tärkeältä. Mikään muu tuskin puolustusta tarvitsee. Yhteiskunta/valtio koostuu yksilöistä.
Hirvittävä inhimillinen tragedia niille lapsille (ja heidän vanhemmilleen), jotka sairastuivat narkolepsiaan otettuaan rokotteen, jonka uskoivat suojaavan heitä flunssalta.
Aukeaako nyt ovi ja ulos tulevat muut rokotteesta oireilleet?
Ihmiset ovat alkaneet uudestaan puhua rokotteesta. He, jotka syyllistivät kun itse vastustin rokottamista, kysyvät nyt mistä sain silloin (talvella) tietoa mielipiteeni tueksi?
Aukeaako nyt silmät näkemään ja aivot ajattelemaan ihan itse? Ehkä tapahtuu Heräämisiä ja se oli nukahtelijoiden Tarkoitus?
Totta hemmetissä nuo korruptoituneet hölmöläiset haluavat aseet pois kansalta, kyllä tämän tason talouspolitiikalla alkaa pelko heräämään että joku vielä käyttää näitä aseita heitä vastaan.
Valitsivat vielä valtionvarainministeriksi miehen joka sai lyhyessä matematiikasta 6, ilmankos, tarpeeksi tyhmä ajamaan IMF:n tahtoa ja luulee vielä olevansa jotain, täysi pelle!
Varmaan uskoo oikeasti olevansa Euroopan paras valtionvarainministeri.
Kokoomusministerit ja hallitus tottelevat muun eliitin lailla sokeasti ja ehdoitta Rothschildien luomaa juutalaisimperiumia, jonka tarkoitus on toteutta atalmudilainen utopia juutalaisen eliitin absoluuttisesta vallasta maailmassa. Se valta on heillä jo, minkä huomaa ihmisten myrkyttämisestä rokotteilla ja poliisivaltion avoimesta ajamisesta. SUomalaiset ovat lampaita. Vielä enemmän amerikkalaiset, jotka ovat häpeämättömiä ja häpeällisiä Israelin välineitä.
Poliisivaltiossa on vain tyhmiä ihmisiä! Viisaita ihmisiä tulee todellakin olemaan vähemmän ja vähemmän......
THE MASSES ARE BEING DUMBED DOWN BY CHEMICALS IN THEIR FOOD, WATER, AND AIR
Fluoride and Mercury- The Dumbing Down Of Our Population!
http://www.youtube.com/watch?v=0fGVWja_tHs
Lainaus:
**Tämähän on naurettavaa! Luuleeko joku että aseistariisunta olisi jokin salajuoni tavallisia kansalaisia vastaan?**
Oletetaan että sellaista ei olisi tapahtunut koskaan missään, ajatus saattaisi tuntua epäilyttävältä.
Vuonna 1929 Neuvostoliitto sääti asekontrollin. Vuodesta 1929 vuoteen 1953 arviolta 20 miljoonaa puolustuskyvytöntä toisinajattelijaa vangittiin ja hävitettiin.
Vuonna 1911 Turkki sääti asekontrollin. Vuosien 1915 ja 1917 välillä 1,5 miljoonaa puolustuskyvytöntä armenialaista vangittiin ja hävitettiin.
Kiina sääti asekontrollin vuonna 1935. Vuodesta 1948 vuoteen 1952 20 miljoonaa puolustuskyvytöntä poliittista toisinajattelijaa vangittiin ja hävitettiin.
Guatemala sääti asekontrollin vuonna 1964. Vuodesta 1964 vuoteen 1981 100000 puolustuskyvytöntä Maya-intiaania vangittiin ja hävitettiin.
Uganda sääti asekontrollin vuonna 1970. Vuodesta 1971 vuoteen 1979 300000 puolustuskyvytöntä kristittyä vangittiin ja hävitettiin.
Kamputsea sääti asekontrollin vuonna 1956. Vuodesta 1975 vuoteen 1977 miljoona puolustuskyvytöntä "oppinutta" ihmistä vangittiin ja hävitettiin.
Joillekin edelliset eivät todista mitään muuta kuin että pahoja asioita tapahtuu."'
Lähde: http://nukku.net/no/aselait.html
Enpä osaa sanoa, mitä itse ajattelisin.. pahalta tämä nykysuuntaus kyllä kuulostaa. Jos tuon tekstin pystyy lukemaan kiihoittumatta siitä, siinä on kyllä paljon asiaa. Länsimaat Suomi mukaan lukien saattavat olla menossa väärään suuntaan.
t.Asmo Räsäkkälä
"Olen reservin upseeri - upseerin varustukseen kuuluu pistooli - eikä mikään ilmapistooli. Ja en ole koskaan nähnyt niin hermostuneita kapiaisia kun silloin kun ammuttiin pistoolilla ampumaradalla - se kun on niin helvetin helposti ja huomaamatta käännettävissä minne suuntaan vain ja helposti laukeava sellainen pistooli. Niin että ilmapistoolia järeämmät pistoolit ovat tosi vaarallisia eikä kuulu kellekään muulle henkkoht omaisuutena. Ja poliiseillekin vaan virka-aseena."
No voi jeesuksen kyynel. Eikö kapiaisia kouluteta aseen käsittelyyn. Minä olen ollut lukemattomilla siviiliradoilla joissa on monennäköistä ukkoa ampumassa eikä siellä pelota tai mitään satu kun osataan yksinkertaiset toimintatavat.
Onko joidenkin osaamattomuus perusteena ettei kukaan muukaan voi osata? Kuinka voidaan kapiaiselle, joka ei osaa muita hermostuttamatta ottaa asetta käteensä, antaa vastuuta sotakalustosta? Kyllä tässä nyt vika on siellä Vaaralan ja upseeritovereiden osaamisessa eikä kenessäkään muussa. Noin yleisesti ottaen on kuitenkin todettava että PV:n henkilökunta on varsin pätevää eikä heidän aseenkäsittelyssä ole huomauttamista. Paljon enemmän hirvittää juuri ne henkilöt joiden mukaan kukaan ei asetta mihinkään tarvitse ja täten ei voi oppia niiden käyttöäkään. Ei sellaisen paikka ole aseistetussa joukossa.
Eipä nykyisinkään tarvita kotietsintään oikeuden määräystä, saati todisteita rikollisesta toiminnasta, pelkkä "syytä epäillä" riittää, mokomaa syytä vaan ei vaan olla mitenkään määritelty, siitäkin EU:lt moitteilla varustettua noottia tuli, kun EU:ssa kotirauha on tärkeä, toisin kuin meillä, maassa kun jo kukkakaupan asiakkuus riittää kotietsintään!
Päättäjämme ovat peloissaan maton alle lakaistujen vakavien asioiden julki tulosta, vaalirahasotkut ja rakenteellinen korruptio on pieni kupru joka maton alta paljastui, pelko on valinta, panssariautoa ei päättäjät ennen ole tarvinneet, voi vain kuvitella mitä paniikissa peitellään, niin paljosta vakavasta tietoa on, media ei maan tavan mukaan koske tikullakaan sisäilmaongelman todellisiin terveysvaikutuksiin, ei metsien sellun lisäksi mihinkään kelpaamattomuuteen lannoitusten takia, Italialaisten maailmanlaajuisten järjestäytyneiden rikollisten rahanpesuun saati veroparatiisiksi muutetun nimettömien pörssiomistusten seurantaan...
Vaaralan Jussi varmaan myös upseerina tietää miten vaikea käsiaseella on osua.
Mikä estää ampujaharrastajaa sekoamaan ampumaradalla ja lahtaamaan koko jengin? Ei mikään.
Mikä estää seonnutta ihmistä hankkimasta laitonta asetta? Ei mikään.
Tuo rokotusasia on aika ilkeä juttu ja vieläkin joku jaksaa sitä puolustaa. Koko THL:n johto pitäisi laittaa pihalle.
Sisäministeriöhän ei katsokkaan totuutta asiassa aselaki uudistuksessa ,vaan ikävät Kauhajoki tapausten kaltaiset aseluvat joita myönnettiin ovat sivuutettava. Tunnolliset metsästäjät , tulevat nuoret metsämiehet ja ampumaharrastajat ovat kärsijöitä. Laittomia aseita kyllä löytyy jatkossakin.
Sisäministeriötä ei lainmukaisuus ja oikeudenmukaisuus kiinnosta.
Kymmeniä vuosia laiton r.aineen käyttö ja varstointi saa jatkua. Oulun lähellä ja ympäri Suomen vaurioituu taloja räjäytyksien seurauksesta. Poliisi tekee tutkimatta jättämispäätöksiä.
Laki edellyttää poliisin on puututtava, kun henki- ja omaisuusvaarannetaan r.aineilla.
Lisäksi Räjähdysaineen käytössä ja varastoinnissa on ANKARA VASTUU:
Ankaralla vastuulla tarkoitetaan siis sitä, että esimerkiksi vaarallisen toiminnan harjoittaja on vastuussa hänen toiminnastaan aiheutuvista vahingoista aina. Hänen puolellaan ei tarvitse olla puutteellisuutta tai huolimattomuutta. Ankara vastuu koskee louhijoita heidän anneta näyttö.
Me omassa tapauksessamme annoimme näytön vielä vahingonkorvaus kanteella KHO:ta myöten talo vaurioita, lentävät kivet ym. Poliisi ei toiminut vaan sanoi ei teillä ole näyttöä.
Siis kiitos Riikka, sie se kerkiät kattohmaan asioita emmäkä silti jää vanhoja muistelheen (vaikka sikaflunssan kanssa sait ympäri korvia, annethaan sanojien olla, kyllä net itte tietää, Liikkasesta lähtien, no empä malttanu). Siis meilä on sen sata nurkkaa tulessa tai kytemässä ja maailma silti kukoistaa ja hyvin voi noin puoleksi ja uusia tullee kumpaaki sorttia.
Hilkka Laronia
Tapio Kuosman blogissa on tänään mahtava laaja maailmanlaajuinen tietopaketti. Siellä riittää luettavaa ja saa päivityksen nykyhetkeen, asioista mistä suomalainen media on hiljaa.
#DomPérignon#: (1) Hypervalta-imperiumin kontribuutiosta Telluksen elämänmenoon; (2) ym. (Nokia-matkapuhelin räjähti: mies kuoli; ”ROKOTE PILASI ELÄMÄNI”; Kokoomuksen säälittävä Venäjä-viha)
http://jugement.blogit.uusisuomi.fi/2010/08/20/domperignon-1-hypervalta-...
Toivoin ,että lukisitte 2006v. tapahtuneen Friisilän onettomuutteen liityvän tutkimusselostuksen. Sisäministeriön laittomuus ja Tukesin varastolupien laiminlyönnit.
Mitään sisäministeriö ei korjannut onnettomuudesta huolimatta. Sama laiton meno jatkuu...
http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/itrcn89ov5.pdf
Lainauksia:
Panostajan
mukaan räjähteitä säilytettiin ajoneuvossa koska näin se oli turvallisempaa.
Työmaalla ei ollut erillistä varastosuojaa.
Niissä olevia räjähdystarvikkeita on käsiteltävä varovaisesti ja huolellisesti
ottaen huomioon varastoitavan tarvikkeen laji sekä varastoinnista annetut yleiset
määräykset.
Räjäytys- ja louhintatyömaiden valvonta
Vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden käsittelyn turvallisuudesta annetun lain
(390/2005) ja sen alemman asteisten säädösten noudattamista valvovat Turvatekniikan
keskus sekä poliisi ja pelastusviranomainen.
Valvontatarkastukset suoritettiin 18.–19.5.2006 ja 10.6.2006 poliisiviranomaisten ja Uudenmaan
työsuojelupiirin yhteistarkastuksina.
Tarkastuksessa ilmeni kuitenkin, että työmaan lähistöllä oli muitakin louhintatyömaita,
joista ei ollut tehty ilmoitusta. Kerava, Järvenpään, Tuusulan alueella
Yhdellä työmaalla
todettiin, että osaa räjähteistä säilytettiin määräysten vastaisesti varsinaisen
työmaan ulkopuolella yleisessä käytössä olleen polkupyörätelineen vieressä. Helsingissä
louhintatyömailla käytössä olleet räjähdevarastot eivät rakennusteknisesti olleet määräysten
edellyttämää tasoa.
Kuva 9. Räjähteiden säilytystä koulun vieressä muutaman metrin päässä kävelytiestä,
jossa ihmisiä liikkuu.
Räjähteiden säilyttämisestä työmaalla on ilmennyt sellaista tulkintaa, että varastosuojaa
tai eri lupaa ei tarvita kun seuraavat edellytykset täyttyvät: kyse on pienien kenttien päivän
tarpeesta, räjähteet säilytetään turvallisessa paikassa jatkuvan valvonnan alla, ne
on merkitty punaisella lipulla ja turvaetäisyydet täyttyvät.
Tulkinnasta riippumatta ei räjähteiden säilytys onnettomuusaamuna muun muassa turvaetäisyyksien
osalta täyttänyt VNP 410/86 mukaisia määräyksiä
Työmaille tehtyjen valvontatarkastusten ja tutkintailmoitusten perusteella räjähteiden
säilytys ajoneuvoissa on osoittautunut yleiseksi käytännöksi. Lisäksi räjähdysaineita säilytetään
esimerkiksi peräkärryissä ja työmaakopeissa, jotka eivät täytä säilyttämiselle
asetettuja määräyksiä.
Rikosilmoitusten perusteella räjähdysvarkauksien osuus on suuri. Käytetäänkö niitä rikollisiin
tarkoituksiin vai esimerkiksi toisilla työmailla, ei tarkoin tiedetä.
Samasta tutkintaselostuksesta osataan laki lukea mitä varastointi, käyttö ja turvamääräysiä laki edellyttää.
Kemikaalisäädökset käsittävät lain vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden turvallisesta käsittelystä (390/2005) sekä asetuksen vaarallisten kemikaalien teollisesta käsittelystä ja turvallisesta varastoinnista (59/1999). Nämä säädökset perustuvat suuronnettomuusvaaran torjuntaan koskevaan SEVESO II-direktiiviin (EY/105/2003), jota Suomikin on sitoutunut noudattamaan.
sisäministeri Anne Holmlund, poliisiylijohtaja Mikko Paatero, sisäministeriö ja Turvatekniikankeskus sallivat räjähdysaineiden laittoman käytön ja varastoinnin.
Tapauksia olisi kymmenittäin, mutta yksi esimerkki:
Esimerkiksi kotikaupungissaan Porissakin ministeri Holmlund antaa Lemminkäisen laittoman toiminnan jatkua. Tässä lainaus Porin kaupungin ympäristölupapäätöksestä:
"Laitoksen toiminnassa käytetään räjähdysaineita keskimäärin 55 tonnia vuodessa (maksimi 77 t/a). Räjähdysainevarastolle haetaan tarvittaessa lupa Teknilliseltä tarkastuskeskukselta ja ne suojataan lainsäädännön edellyttämällä tavalla."
http://www.pori.fi/ymparisto/luvat/paatokset/lemminkainen13.6.2006.pdf
Tässä ilmoitetaan, kuinka paljon räjähdysaineita käytetään, mutta unohdetaan, että räjähdysaineiden käyttö ja varastointi ovat luvanvaraista toimintaa ja niihin liittyy velvoitteita. Niitä ei voi noin vain käyttää.
Vaarallisten kemikaalien käsittelylle ja varastoinnille on saatava viranomaisen lupa ennen toiminnan aloittamista. (http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Kemikaalit-ja-kaasu/)
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/07/joroisten_rajahdevarasto_luultavas...
Senate Bill S510 Makes it illegal to Grow, Share, Trade or Sell Homegrown Food
http://geraldcelentechannel.blogspot.com/2010/08/illegal-to-grow-share-t...
GMO Crop Sabotage on the Rise: French citizens destroy trial vineyard
http://foodfreedom.wordpress.com/2010/08/16/gmo-crop-sabotage-on-the-ris...
#32 Mielenkiintoinen linkki. Siellä sanottiin mm näin:
"To put it simply: conventional western “science” is a gigantic, coherent, hierarchical system of ideas that is built around false knowledge. In other words: with the exception of a few anomalies, there’s barely anything in this system that is true."
Eli kaikki tieteen väittämät (joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta) ovat epätosia. Oletko samaa mieltä?
Hyviä ennustuksia:)
MAJOR TRENDS FORECAST BY GERALD CELENTE
Forecast
Date Predicted / Source
The "Great Recession" (to begin in 2007)
Jan. 2004, Trends Journal
The "Panic of '08" (financial meltdown)
Dec. 2007, Trends Journal
The Coming "Greatest Depression"
Dec. 2008, Trends Journal
The 2nd American Revolution
Dec. 2007, Trends Journal
Gold Bull Run to Begin
Dec. 2001, Trends Journal
Real Estate Peak - Decline to Follow
Dec. 2004, Trends Journal
Dot-com Bust (to hit by second quarter of 2000)
Oct. 1999, Trends Journal
Asian Financial Crisis
1997, Trends 2000 by Gerald Celente
Pre 9/11 warning
Dec. 14, 2000, USA Today
Tax Protests
Dec. 2007, Trends Journal
"Economic 9/11" (prediction of Sept. 2008 financial calamity)
Dec. 2007, Trends Journal
Credit Crisis to Hit Financial Markets (by end of 2007)
Dec. 2006, Trends Journal
Demise of U.S. Automakers
Oct. 2005, Trends Journal
Gourmet Coffee
1988, Trend Tracking by Gerald Celente
"Clean Foods"/Organic trend
1988, Trend Tracking by Gerald Celente
"Technotribalism" (rise in social networking)
Oct. 1993, Trends Journal
The New Crusades
Oct. 1993, Trends Journal
"Too-Big-to-Fail" trend
Dec. 1998, Trends Journal
Internet Advertising to Fall Short
Oct. 1996, Trends Journal
The Ghost Malling of America
1997, Trends 2000 by Gerald Celente
"Wired and Out of Touch" (techno-addiction)
Oct. 1999, Trends Journal
U.S. to Lose Iraq War (one month before the war began)
Feb. 2003, Trend Alert
2001 Recession/"Recession Proofing" (how to prepare)
Dec. 2000, Trends Journal
Latino Market to Boom
1988, Trend Tracking by Gerald Celente
The Anti-Americanism trend
Dec. 2000, Trends Journal
Decline in Major Chain Stores
June 2007, Trends Journal
Seccessionist Movements
Dec. 2006, Trends Journal
Microfarming
March 1994, Trends Journal
"Little People Squeeze" (squeezing taxpayers for every last cent)
Dec. 2008, Trends Journal
Internet TV
Dec. 2005, Trends Journal
McMansions to Boarding Houses
June 1997, Trends Journal
"Back to the Land" trend
March 1995, Trends Journal
Medical Tourism
Dec. 2006, Trends Journal
Recession/Depression Chic
Dec. 2006, Trends Journal
Uptrend in Security/Home Protection Services
Oct. 2006, Trends Journal
Rise in Healthcare Industry Jobs
Oct. 2006, Trends Journal
Big Brands to Fade
Oct. 1999, Trends Journal
"Involuntary Simplicity" (downsizing trend)
Dec. 1995, Trends Journal
"Buy Local" trend
Oct. 1993, Trends Journal
-
http://www.trendsresearch.com/forecast.html
http://www.trendsresearch.com/journal.html
#30: "Itse asiassa kokoomuslaisten uho on lähinnä säälittävää. CIA World Factbookin bruttokansantuotearvioiden mukaan
Venäjän federaatio on ostovoimapariteetilla korjatun BKT:n osalta maailman valtioista 8. sijalla. Suomen sijaluku on vasta 52. Edellämme ovat niin Ruotsi (34), Norja (42) kuin Tanskakin (45).
Luettelo valtioista bruttokansantuotteen mukaan. Bruttokansantuote on ilmoitettu Yhdysvaltain dollarein ostovoimapariteetilla korjattuna. Ostovoimapariteettia käyttäen voidaan verrata saman rahamäärän todellista arvoa (ostovoimaa) kussakin maassa. Näin saatuja lukuja pidetään parempina maiden välisiin vertailuihin kuin suoraan valuuttakursseilla muutettuja lukuja."
Itse asiassa ostovoimapariteetin käyttäminen maakohtaisissa vertailuissa ei ole lainkaan paikkansa puoltavaa silloin, kun vertaillaan koko valtion BKT:ta eikä BKT:ta per capita, jolloin enemmänkin pyritään kartoittamaan elintasoa ja ostovoimaa. TotaaliBKT-vertailun ideana on juuri analysoida mikä painoarvo maalla on maailman markkinoilla siitä riippumatta kuinka ostovoimaisia ihmiset siinä maassa ovat tai eivät ole. Silloin ei ole syytä korjata tilastoa ostovoimapariteetin mukaan lainkaan, koska kyse on globaalivertailusta. Jopa BKT/capita vertailuissakin on kyseenalaista ostovoimapariteetin kokomittainen huomioon otto, koska kyllähän ihmiset matkustelevatkin ja ostavat ulkomailta tuotteita. Esimerkiksi helsinkiläiset käyttävät ostovoimaansa sankoin mitoin Tallinnassa.
OK, jos et halua verrata Hollantiin, niin verrataan sitten Algeriaan - sehän on tuossa tablitsassa Venäjän veroinen.
#35. "Esimerkiksi helsinkiläiset käyttävät ostovoimaansa sankoin mitoin Tallinnassa."
Kyllä ihmiset matkustelevat...
"Venäläisten matkailijoiden määrä on edelleen kasvussa. Yöpymisillä mitattuna venäläiset ovat ruotsalaisten jälkeen toiseksi suurin kansallisuus, noin 600 000 yöpymistä. Suomen matkailutuloista venäläiset tuovat eniten eli noin 0.5 mrd euroa."
"2008:
"Matkailijat toivat Suomeen 1,6 miljardia euroa. Lähes joka kolmas euro tulee venäläiseltä turistilta."
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/99629-suuri-venaja-virhe-%E2%80%93-%E2%8...
noista lentokoneista ja vanoista. Tänään kuvasin 2 kohtuullisen lähekkäin kulkevaa konetta vanoineen ja toisen vana hiipui ja loppui kesken lennon. http://www.youtube.com/watch?v=jT1sUBzX_Iw
Tässä väliin jälleen perusasiaa taloudesta.
Löysin Damon Vrabelin selkeän ja kattavan artikkelin maxkeiser.com: ista.
Asia on monelle kissankulmalaiselle vanhan kertausta. Suuri enemmistö ei vain velä tiedä, että se, mitä rahasta ja taloustilanteesta tiedotusvälineissä kerrotaan, ei pidä paikkaansa.
Yleisessä tiedossa ei myöskään ole, ettei elämässä mikään ole tärkeämpää kuin ymmärtää kansainvälisen pankkikartellin omistussuhde valtioihin ja hallituksiin ja sitä kautta jokaisen arkitodellisuuteen ja kohtaloon.
Kun sen tiedon omaksuu, mikään ei näytä enää entiseltä.
Se, mitä uutisina ja poliittisina tekoina ja lainsäädäntönä ympärillä tapahtuu, alkaa saada uudenlaista merkityksellisyyttä.
Riikan päivän teksti perifeerisen hallintoalamaisen Suomen salaa valmisteltuun aselakiin liittyy kiinteästi siihen, ettei maailmassa ei ole ollut pitkään aikaan itsenäisiä valtioita, ainoastaan pankkikartellin hallinnollisia alueita.
Eliitit ovat kaikkialla kääntyneet toimimaan kansalaisia vastaan.
Mikään poliittisista puolueista ei aja kansalaisten etua, koska ne eivät päätä itsenäisesti toiminnastaan. Puolueet on valjastettu eri keinoin palvelemaan globaalia pankkikartellia.
Kartellin uusi lypsylehmä US:n ja EU:n jälkeen on Kiina.
Damon Vrabel sanoo kaksiosaisessa jutussaan:
"Pankkikartellien toiminnan motiivina pohjimmiltaan on vallankäyttö ja ihmiskunnan hallinnointi".
Tässä vain osia pitkästä jutusta (osasta 2.).
Globaali imperiumi ja kansainvälinen pankkikartelli.
Global Empire and the International Banking Cartel
August 20, 2010:
"...."so many people still don’t believe it exists due to false free market propaganda.
...The ultimate rulers are the most senior private capital pools in the world who use the dealers as capital laundering machines and who create their desired framework through the central banks, IMF, BIS, and political institutions like the European Union and G20.
Since WWII, their desired framework has been to fuel global empire by milking the US population through the debt-dollar system centered around the Fed.
Now that the US has been milked dry, things are shifting to a new milking center for the 21st century–China.
Behind the scenes will be the senior capital pools currently in London and New York and the banking establishment in Switzerland, but on the surface Asia will emerge with profound power as China becomes the operational center of a new global empire based on a new global currency.
At that point, the key dealers will simply plug into that new system. The world will think this represents the end of the US empire.
But a US empire never really existed. (!!! edit.)
More accurately the US was simply the latest host of the parasitic international banking empire that leeches off countries and plays them against each other. The parasite will quietly slither into Asia while using its media to blame the US host for the damage it has done...
...The cartel is international, so we no longer live in a world of independent countries.
It would be more appropriate to view countries as administrative districts of the banking system so the financial elite class can extract value from the lower and middle classes.
One of the key insights from the movie Braveheart was how the royal elite from different countries cooperated with each other against the masses.
Today it’s more sophisticated. The mathematical, formulaic banking system aligns the financial elite in different countries together against their populations by managing them as digits on a balance sheet.
It’s a simple matter of math, accounting, and system management, not conspiracy.
- Both political parties serve the cartel. It controls and profits from the private sector corporate system (typically championed by the political right) and the government welfare system (typically championed by the political left)...
- Finally, it means conventional wisdom about money is false.
The problem isn’t that our money isn’t gold-backed. The problem isn’t fiat money.
The problem is that all money is hierarchically controlled as an asset to private sector institutions and elite capital holders who have the ability to call-in their chips, i.e. your bank digits, whereas it’s an interest-bearing debt to governments and the people.
This has immense ramifications...
Government neither prints money nor causes inflation in this system... Rather, the cartel controls all money and drives inflation/deflation cycles.
It has driven consistent inflation for 60+ years.
So we are now facing painful deflation, or hyperinflation...
If the money system isn’t changed, the emergence of the 21st century global empire mentioned above is only a matter of time. "
Duoda duoda... Varusmiehille en ole pistooleita yms. nähnyt jaettavan - en edes reservin upseereille eikä varsinkaan upseeriksi tms. koulutettaville.
Kantakapiaisilla semmonen oli/(on?) vyöllä jos on päivystävänä upseerina.
Tiedä sitten häntä jos jossakin joukko-osastossa nykyään, voisin veikata sotilaspoliiseiksi koulutettavia. Meidän aikaan niillä kylläkin oli vain kumipamput.
Muussa tapauksessa en ihanheti usko noihin pistooliammuntoihin varusmiespalveluksen aikana. Ellei sitten iltavapaan aikana harrastettu kerholla.
- Olis hyvä, että:
1) Ne joille ei varusmiespalveluksen aikana luoteta asetta eli havaitaan luennevika
2) Jotka eivät suorita varusmiespalvelusta tai eivät siihen ole henkisesti kyvykkäitä
Pakollisena olisi ainakin 2 päiväiset psykologiset testit Tilkka-I:ssä. Jos läpäisee ko. testin, niin saa aloittaa harrastuksensa ilmapistoolilla. Ja jos 3 vuoden jälkeen vielä harrastaa ja on täysissä sielun voimissa voi siirtyä hieman järeämpään kaliberiin.
Nuoret, metsästystä haluavat alle 20v haulikkopojat, jotka eivät vielä ole suorittaneet varusmiespalvelusta, saisivat metsästää haulikolla ja/tai luodikolla, kunhan kylältä ja/tai metsästysseurasta löytyy ainakin 3 hyvämaineista takaajaa ja psykologi todistaa, että kaveri on henkisesti ok.
Suomessa muut ei kotona käsiaseita vielä nykyisin tarvitse. Eri asia sitten jos suomalainen yhteiskunta muuttuu villimpään suuntaan maahanmuuton ja multikullituksen seurauksena isonmaailman mukana.
- Ilmatorjunta res. yliluutnantti -
heh, kiitos kysymästä.
Vanat ovat ihan normaalien matkustajalentokoneiden tekemiä, ne ovat eri korkeudessa mutta maasta katsoen sitä ei tietenkään huomaa.
Ne näyttävät alkavan samasta pisteestä, koska (kylmä) ilmarintaman reuna oli sillä kohdalla jossa tiivistyminen alkoi koneiden saapuessa siihen. Koneet eivät olleet melko varmasti tuossa kohtaa samanaikaisesti.
Siellä missä lentoliikenne on vilkasta vanat muodostovat ihan x/o pelin ruudukon, shakkilaudan. Pahus, mulla olisi kotona kuvia noista mm. Pariisin taivaalta ihan semmonen, jossa taitolentäjä meni pelaamaan ristinollaa matalalla - itse ruudukko oli 6-10km korkeudessa.
Minuakin kiinnostaisi nuo vanat kun niistä on olemassa niin erilaista tietoa. Onko "luonnollinen" selitys säätilan muutokset yms ilmakehän jutut siellä kymmenessä kilsassa vai kylvetäänkö koneista todella kemikaaleja taivaalle. Koko kesänä en ole pilvettömällä taivaalla nähnyt vanoja ja tänään näin yhdellä kertaa kymmenen vanaa ristiin rastiin! Joko liikennettä oli normaalia enemmän tai sitten vanat todella pysyivät paikallaan tunteja. Oli myös tavallisia kumpupilviä ja ilmahan oli ainakin 15 astetta viime aikaista viileämpi. Vain +20 astetta :)
holkeri, #16,
olen iloinen jokaisesta ihmisestä joka on alkanut katsella ihmetellen ympärilleen, etsiä tietoa ja sitten ajatella, ajatella ihan itse.
Itsekin kuljin unessa, liian kauan -siltä nyt tuntuu-; hoitelin vain lapsia, kotia, pihamaata ja metsää. Herätyksen hetki ja sitä seurannut shokkivaikutus oli melkoinen. Mieheni varmaan hetken epäili mielenterveyttäni kunnes alkoi kuunnella, mitä sanon.
Järkevästi hän ei suoraan uskonut minua, vaan alkoi itse ottaa asioista selvää!
Paha tulee ovesta sisään, vaikka sulkisi silmänsä ja laittaisi ovensa kiinni.
Ainoa tapa panna hanttiin on kääntyä ja kohdata se, jakaa tietoa, välittää kanssaihmisistä ja ympäristöstä. Kunnioittaa elämää.
Moni on kuin kuopassa oleva; toinen käsi menneessä, toinen tulevassa, tiukasti kiinni pidellen. Siihen jumahtaneena. Ainoa tapa päästä kuopasta on käyttää päätään -ja molempia käsiä kiipeämiseen.
Joku saattaa tuoda tikkaat tai ojentaa auttavan käden mutta pelkästään sen varaan ei kannata laskea.
Täällä vanat on jo ilmavirranmukana poistuneet näköpiiristä, ensin ne laajenivat, mutta kai ne jatkaa kulkuaan tuolla jossain.. kunnes kyllästyvät leijailuun.
Ja tuohon aselaki muutokseen, sitähän on jo pidemmän aikaa pohjustettu jatkuvilla uutisilla siitä kuinka ASEmies tai HAULIKKOmies riehui milloin missäkin. Hui kamalaa ihmiset miettii ja sanoo että juu joutaishan ne aseet kieltää, ei NORMAALI ihminen asetta tarvi.
Ja normaali ihminenhän just tarvii - on hyvä metsästää sitä lihaa ku kaupasta ostettava liha on täynnä myrkkyjä ja on hyvä harjoitella ja harrastaa, jotta pysyy taito yllä.
Ja se mies, joka on "hulluuksissaan" riehunut aseen kanssa tai tappanut ihmisen, niin se mies tarvii hoitoa, ei ne aseet.
Ja toisekseen tilanne ei parane sillä, että terveyspalvelut alati huononevat ja kallistuvat.
Tulipa tähän chemtrailsiin liittyen vastaan vanha juttu:
http://www.yle.fi/alueet/tampere/2010/01/hornet_mustasi_metsan_juupajoel...
niin vaarallista hiilikuitupölyä että alue jouduttiin eristämään 300 metrin säteellä. aivan.
...tänään 20.8 havaitsin Espoon yläpuolella noita vanoja, aika pitkään viipyivät taivaalla.Heinäkuussa etelä-Savossa järven rannalla, lensi "jokin kone" aika nopeasti järven yli ( länsi-itä suunnassa) ja miehen kanssa hämmästeltiin, kuinka pitkään tuo lentokoneen jättämä vana pysyi taivaalla.
Ei jaksa keskittyy kommentteihin nyt.
Sanottakoon et vanat+oheiset takaa ens talveks +40 astetta pakkasta ja 4 metrii lunta,
vedet,sähköt,kaukolämmöt,julkinen liikenne ym,brakaa täysin. viime syksyn/talven finska "terrori" iskut juna seinään,metron vesivahingot jne,oli kokeilua. ALKAKAAS OSTAA LUMI KOLIA ;)
Hoh jos moinen uhkakuva jonka # 51 maalaa, on totta tai edes sinnepäin (sähköt menee) niin ostakaa myös hiiligrilli. Nyt ovat halpoja. Voi polttaa puutakin niin saa sitten kaninsa paistettua.
Iso-Britanniassa on vain väkivalta ja rikollisuus pahentunut, kun lakia kunnioittavilta kansalaisilta on viety aseet pois kodin, itsensä, perheensä ja lähimmäistensä puolustamiseksi.
Siellä on holhousmentaliteetti kiihtyvällä tahdilla synkentänyt ja kurjistanut asioita.
Kaikkien naapureiden kyttääminen ja epäily ja neuvostomainen ote lisää pahaa oloa ja purkautuu tavalla tai toisella.
Suomessahan syödään jo ennätysmäärä mielialalääkkeitä.
Englannissa niiden on todettu kerääntyneen vesistöihin niin suuressa määrin, että kalatkin ovat tutkijoiden mukaan vaihtaneet sukupuolta sen seurauksena.
On täyttä typeryyttä syyttää aseita.
Ja suurta tragediaa kun tulevina aikoina sellaista todella tarvittaisiin jos ja -kun- Venäjän rajan läpi pukkaa massoja.
Suuri ruokahuoltopula saattaa nimenomaan aiheuttaa jättimäisiä ongelmia rajalla ja siitä se lähtee käsistä.
Jaan tänne vähän iloani jonka minulle soi yle-teksti tv
lainauksia uutisista:
"Kenkäala uskoo, että lainsäädännön muutos on vetänyt kengät homeeseen." s.116
"jätepyörre koostuu lähinnä isommista esineistä hajonneista hiukkasista, joiden koko oon korkeintaan muutamia millimetrejä." s.138
Mikä se olikaan se ratio-ohjelma jossa ruodittiin näitä kankeita kielioppivirheitä?
Yhä pahenevaa on tullut ja tulee, kun noita ameriikankielisiä "dokumenttejä" väännetään kankeaksi soomeksi, ja yhtä pöyristyttävän hitaasti ja toistuvasti samaa jankaten, idiotismin kukkasia tyyni.
Ei enää oikein huvittaisi jäädä tänne nazi-, ja sumutushallinnon turmelemaan maahan taistelemaan vapauden puolesta, jossa kaikki poliitikot ja virkamiehet (I scratch your's and you scratch mine) ovat ! criminally insane ! Piti saada 40" näyttö ja siihen, vastoin alkuperäistä suunnitelmaa, tuli 3 viritintä. Viritystilanteessa olin hömelönä jostain syystä ja listaan tuli myös tiedotusterroriyhtiö YLE:n kanavat. Jos painan vahingossa YLE:n kanavaa, josta tulee hidastettua puhetta, MUISTAN FST:n Tredje Statsmakt-ohjeman, jonka näin joskus netistä, jossa tätä ihmeteltiin, HIDASTA PUHETTA - eikä vain SELKOKIELTÄ. Ja MUISTAN Graig Anton in bit in 'YOU KNOW WHAT I HATE !?!?!?!
#39:
>Suomessa muut ei kotona käsiaseita vielä nykyisin tarvitse. Eri asia sitten jos suomalainen
>yhteiskunta muuttuu villimpään suuntaan maahanmuuton ja multikullituksen seurauksena
>isonmaailman mukana.
No niin, kaikenlaista sitä kuulee.. kuvitteleeko yliluutnantti tosissaan että siinä vaiheessa kun yhteiskuntarauhaa tarvitsee alkaa aseilla suojella, aseita ja ammuksia jaetaan kansalaisille kotisäilytykseen?
Kansan aseista riisuminen on edeltänyt muutamaa suurehkoa kansanmurhaa, tai siivousta, riippuu siitä kuka asiaa tarkastelee. Kun aseet on kerätty pois ja väkivalta siten monopolisoitu armeijalle ja poliisille, aseita ei orjiksi muuttuneelle kansalle rauhan ja demokratian keinoin ja vallitessa enää palauteta.
Ihannetilanne toki olisi se että kenelläkään ei olisi kerrassaan minkäänlaista asetta ja kasviksia ja viljaa syövät ihmiset eläisivät ilman rajoja tieteen ja kulttuurin kukoistaessa rauhassa ja sopusoinnussa toistensa ja muun luonnon kanssa muita ihmisiä tai eläimiä tappamatta.
Koska me kuitenkin elämme todellisuudessa emmekä utopiassa väkivallan monopolisointi tuntuu pelottavalta ajatukselta, paljon pelottavammalta kuin se että jokaisella asiallisesti käyttäytyvällä vastaantulijalla saattaisi olla ase mukanaan. Esimerkiksi Tsekissä tämä on juuri näin. Heillä on Euroopan liberaalein aselaki, muttei yhtään kouluampumista ainakaan toistaiseksi - ehkä potentiaalisia ammuskelijoita hillitsee tieto siitä että opettajalla saattaa olla pistooli taskussaan. Aseen hankinta edellyttää teoria- ja käytännön testin jossa mitataan aselain tuntemus ja ampuma- ja aseenkäsittelytaito. Itsepuolustus on hyväksyttävä syy hankkia ase ja sitä siis saa kantaa piilossa mukanaan ilman perusteluja, ei kuitenkaan oikeusistuimiin eikä mielenosoituksiin, eikä juovuksissa. Juovuksissa asetta mukanaan kantava menettää aseen ja saa ankaran rangaistuksen.
Sieltä voitaisiin ottaa oppia, mutta eihän meillä. Meillä mennään Neuvostoliiton, Natsi-Saksan ja Kiinan viitoittamaa tietä.
-Asmo Räsäkkälä
HS 21.8.2010 9:45;
"Yhdysvaltojen armeijan Afganistan-asiakirjoja vuotaneen Wikileaks-sivuston perustajaa Julian Assangea epäillään kahdesta eri raiskauksesta viime viikolla Ruotsissa, kertovat ruotsalaiset viestimet.
Tukholman syyttäjänviraston syyttäjä Maria Häljebo Kjellstrand on vahvistanut, että Assangesta on tehty pidätysmääräys poissaolevana.
Sanomalehti Dagens Nyheterille lähettämässään sähköpostissa Assange kiistää rikosepäilyt.
"Miksi tällaisia väitteitä esitetään juuri tällä ajanhetkellä on mielenkiintoinen kysymys. Poliisi ei ole ollut minuun yhteydessä. Väitteet ovat valetta", Assange kirjoittaa sähköpostiviestissään.
Wikileaksin jäseniä on varoitettu salaisten viranomaisasiakirjojen vuotamisen seurauksista.
Iltapäivälehti Expressen mukaan kaksi 20-30-vuotiasta naista on tehnyt Assangesta rikosilmoituksen, jossa he syyttävät Assangea raiskauksesta.
Sanomalehti Dagens Nyheterin mukaan ensimmäinen epäilty raiskaus olisi tapahtunut viikko sitten Tukholmassa ja toinen väitetty rikos muutama päivä sitten Tukholman ulkopuolella. Lehden tietojen mukaan Assange poistui Ruotsista keskiviikkona.
Assangen perustama Wikileaks-sivusto julkaisi viime kuussa kymmeniätuhansia Afganistanin sotaan liittyviä salaisia asiakirjoja. Sivusto on ilmoittanut jatkavansa paljastuksia, vaikka Yhdysvallat on vedonnut siihen niiden lopettamiseksi."
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Wikileaksin+perustajaa+etsit%C3%A4%C...
Mies, jota jahdataan jo valmiiksi, menisi ja raiskaisi pari naista pari naista? Epäilen vahvasti.
PS. Mahtava blogi muuten! On todella ilo lukea!!
Olkiluodon aidassa auton mentävä aukko.
Olkiluodon turvalaitteet
http://www.youtube.com/watch?v=B9la7fLBErw
#60. Moni uutissaitti on ottanut Wikileaks-vuotoon kuten muuhunkin valtamedian suureen paljastukseen terveen epäilevän kannan.
Miksi?
- Assangen paljastukset manipuloivat suuren yleisön mielipidettä pitämään sotaa itsestäänselvyytenä toistaessaan sodan raakuuksia.
- Paljastus dramaattisine yksityiskohtineen on tosiasiassa tekosyy sodankäynnin roikottamiseen uutisvälineissä, mikä edistää sodankäynnin oikeutusta ja ideaa.
- Paljastukset eivät sisällä mitään, mitä ei jo tiedetty.
Yksi skeptikoista on James Corbett www.corbettreport.com
Asiaa käsiteltiin videoepisodissa numero 40 otsikolla Wikileaks - MSM, ja se löytyy linkistä.
Taistelu betasoihdusta
kesto 5:08 min.
Tässäpä teille vakavaa "ilta viihdettä"...
(MUST SEE) Illuminati Satanic 2012 UFO event in london Olympics stadium by NWO researchers PART 1
http://www.youtube.com/watch?v=n9bfIKIH2K8
#63.
Mielenosoitus ydinvoimaa vastaan on hieno asia. Älkää pilatko sitä!
..."Lauantaina 28.8. voit esimerkiksi maata, tanssia tai syödä eväitä
ydinvoimalaan johtavalla tiellä"....
Kenellä pettää harkinta?
Saunomisen MM-kilpailija makaa edelleen koomassa eikä miehistä toinen, henkensä kilpailussa antanut, ole kaiketi vielä edes haudassa.
Ollaanko tässä väkisin synnyttämässä taas uusi puheenaihe valtakuntaan, otsikolla:
Miksei kukaan kieltänyt tätä ÄLYVAPAATA TOUHUA ajoissa!
Tiellä makaavat, tanssivat ja aterioivat mielenosoittajat saattavat tulla auton yliajamiksi. Yleinen tie ei ole tarkoitettu oleskeluun. Eikö se ole päivänselvää
Kuolemantapaukset eivät ole kokonaan poissa laskuista.
Eriasteisia vammautumisia, yliajettuja raajoja, aivovaurioita, auton töytäisemiä pikkulapsia...
Vastuutonta! Vielä ehditte korjata asian.
Kohta ei täs enää tiedä, mikä maa, mikä valuutta. Ajelin tänään kotiin ja 26:n viimeisen kilometrin matkan ajoi edellä kaksi Venäjän rekkareissa olevaa autoa ja takana yksi. Tulin kotiin ja sisäänajotien viereen oli ilmestynyt postilaatikko jossa venäläinen nimi. Kaikki tämä harmittaa ja huolestuttaa. Nykyisessä tilanteessa on viisasta, jos kansa on aseistettu ja ampumataitoinen. Emme vielä tiedä, ketä vastaan pitää puolustautua, perivihollista, EU:n terroria vai maan hallitusta vastaan , aika näyttää. Itse meinaan nyt hakea ainakin yhden uuden aseen ostoluvan ja ostaa rutkasti panoksia varastoon. Kaupoissakin myydään nykyään sellaista syötäväksi kelpaamatonta tavaraa, että lihat kannattaa hakea metsästä.
Supon vastapropagandaa kansan herääville epäilyksille!
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/suojelupoliisin_agentilta_vaaditaa...
Myös lööppilehdet laittavat kortensa kekoon; viikonloppujuttu sarjassa "paljastuksia Jorma Ollilan ja Björn Wahlroosin lähipiiriltä"
Mahtavat olla melkoisia UUTISPLÄJÄYKSIÄ :D
Mahtavaa tekstiä jälleen kerran Riikka! Palatakseni noihin kemikaalivanoihin ja Flightradar24 -palveluun, josta lentoja kehotettiin seuraamaan: Eilen illalla kolme konetta Keski-Suomessa veti noita vanoja ristiin rastiin taivaalle ja heti ne havaittuani menin Flightradariin katsomaan että näkyisikö nuo koneet siellä niin eipä näkynyt ei. Mitä tästä voimme päätellä? Eivät ole normaaleja matkustajakoneita todellakaan. Sotilaskoneita? Callsign pois päältä? Hyvin hämärää. Kyselkää ihmiset näiden perään!
Vilkaisepa Riikka minun plogia eiliseltä päivältä. Vähän samoja asioita kritisoin kuin sinäkin.
Katselin nelimoottorista konetta joka jätti neljää nättiä vanaa peräänsä. Yhtäkkiä kaksi vanoista "sammui" ja lopun näkyvyyden ajan tuli vain kaksi - mitä tapahtui? Pysäytettiinkö kaksi moottoria?
Tärkeää asiaa pidät esillä. Ihmisten pitäisi tajuta se että luvalliset aseet ovat keino jolla ampuma-aseet pidetään yhteiskunnallisen kontrollin piirissä, samalla kun pidetään pimeiden aseiden markkinat alhaalla.
Aseita ei voi de-keksiä. Ne ovat olemassa, joten niiden kanssa täytyy voida elää. Voi osoittautua hyvin ajattelemattomaksi teoksi jos luvallisten ampuma-aseiden hallussapitoa koetetaan voimakkaasti rajoittaa.
Hyvin tiukkoja aselakeja on "kokeiltu" parissa eurooppalaisessa maassa. Seurauksena oli että aseet menivät maan alle. Näin yhteiskunta joutuikin "kokeilun" uhriksi. Kokeilu aiheutti palautumattoman muutoksen.
Maan alle mennyt ase ei tule takaisin vaikka "kokeilu" peruttaisiinkin. Pimeät asemarkkinat saisivat melkoisen energiaruiskeen sillä pimeiden aseiden kysyntä kasvaisi räjähdysmäisesti. Siitä tilanteesta ei ole paluuta nykyiseen, päästiin pienestä ojasta mutta jouduttiinkin allikkoon.
Tiukat aselait johtavat käytännössä siihen että yhteiskunta menettää kaikki kontrollimahdollisuudet. Vaikka jonkin verran kontrollia onkin hyväksi, niin kontrollin lisääminen ei välttämättä paranna tilannetta. Se voi myös romahdusmaisesti huonontaa tilannetta.
Taas mouhutaan. Mitähän NYT piilotellaan?
News Alert: Osama bin Laden, al-Qaeda become afterthought in Afghan war
09:01 PM EDT Sunday, August 22, 2010
--------------------
Although U.S. officials have often said that al-Qaeda is a marginal player on the Afghan battlefield, an analysis of 76,000 classified U.S. military reports posted by the Web site WikiLeaks underscores the extent to which Osama bin Laden and his network have become invisible figures in the war.
For more information, visit washingtonpost.com:
http://link.email.washingtonpost.com/r/SFBD1U/BMM9CX/TGOQWC/8JMIC4/ENB2Y...
-------
Venäläisten tiedustelulähteiden mukaan Al-Qaedaan kuuluu max. 100-300 jäsentä, todennäköisesti alle sadan ihmisen.
Hannu Yli-Karjanmaa kirjassaan Valtiot ja Terrorismi mainitsee kuriositeettina Al-Qaedan tarkoittavan arabian puhekielessä länsimaalaistyylistä wc-pönttöä.
Kuinka todennäköisenä pidätte että pyhää sotaa käyvä (aito) terroristijärjestö olisi tästä seikasta tietämätön?
Mielenkiintoinen näkökulma uutisissa Keskustapuolueen taloudellisen selvityksen tuloksista.
YLE uutiset 26.8.2010.
”Keskunta selvitys puolueen taloudesta ... ei tullut esiin mitään yllättävää.
Keskusta aikoo kuitenkin tehostaa puolueen ja sen yhtiöiden valvontaa.
...konsernitilinpäätöksen jälkeen puolue pohtii erikseen mahdollisia muutoksia Keskustan organisaatiossa.”
Ainakin minä kuulin ensimmäistä kertaa, että puolue on puhtaasti liiketoimintaa harjoittava konserni.
Nyt se paljastui- ilmeisesti vahingossa, miksi hallituspuolueet ajavat niin kiihkeästi omia ja liikeyritystensä etuja Suomen eduista, kansalaisista ja laieista piittaamatta. Ne ovat liiketoimintayksiköitä ja todella laajoja, koska puhutaan jo konsernista. Wahlroos on sanonut: ”Yrityksellä ei voi olla moraalia”.
Ilmankos näiden konsernien toiminta on niin härskiä kotiinpäinvetoa ja oman edun tavoittelua. Aikaisemmin olen kuvitellut, että ”demokraattisessa” valtiossa kansalaiset valitsevat puolueiden kautta poliitikkoja hoitamaan Suomen asioita ja ajamaan kansalaisten yhteistä etua. Näin ei selvästikään ole.
Kupletin juoni tuntuu menevän siten, että nämä konsernijohtajat päättävät kulisseissa, keitä työntekijöitä (=kansanedustajia) konserniin otetaan töihin. Valinnat ovat vaikeita, koska vahingossa voi tulla valituksi sellainen ihminen, joka ajattelee itse. Onneksi konsernijohtajat voivat rangaista henkilöä ryhmäkurilla, jos poikkeaa konsernijohtajan määräyksestä (mihin lakiin tai vastaavaan tämä rangaistusmuoto perustuu? Se ei ole minulle selvinnyt?).
Meitä hallitsevat korporatiiviset konsernit, joita hämäyksen vuoksi nimitetään puolueiksi. Onko tämä sitä poliitikkojen mainostamaa ”edustuksellista demokratiaa”, jota kohti puolueet haluavat mahdollisimman nopeasti mennä. Valta ja kansallisomaisuus sekä Suomen itsenäisyys on siirrtetty kansalta konserneille.

Kommentoi 76 kommenttia